کد خبر : 17165

رویایی به اسم دوج چلنجر موتور عقب! + تصاویر

رویایی به اسم دوج چلنجر موتور عقب! + تصاویر

دوج چلنجر دیمون با حداکثر سرعتی معادل با 340 کیلومتر برساعت که با حداکثر سرعت مک‌­لارن سِنا برابری می­‌کند، بدون شک یکی از وحشی‌­ترین خودروهای پرفورمنس تاریخ محسوب می­‌شود. اما اگر بتوان پیشرانه حجیم دیمن که مجهز به سوپرشارژر است را از جلو به عقب آن انتقال داد، قطعاً این خودروی آمریکایی وحشی­‌تر و خشن­‌تر هم خواهد شد.

به گزارش خودروتک ، حتی تصور تحقق یافتن این رندرها هم بسیار هیجان­‌انگیز است: یک دوج موتور عقب با 840 اسب‌­بخار قدرت!

در حقیقت ایده یک چلنجر دیمن موتور عقب ممکن است دیوانگی محض به نظر برسد و واقعاً هم همینطور است! اما باید بدانید در دهه­‌های 60 و 70 میلادی، شرکتی به نام «هِرست پرفورمنس» چندین دستگاه از پلیموت باراکودا که پیشرانه آن‌­ها در عقب نصب شده بود را تولید کرده است. این نمونه موتور عقب از باراکودا که مخصوص مسابقات درگ ساخته شده بود، به یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل به نام «هِمی» مجهز بود که توسط کرایسلر ساخته شده و 7.0 لیتر حجم داشت. اما نکته جالب درباره این نسخه خاص از باراکودا که پیشرانه آن روی محور عقب نصب شده بود، این است که این پیشرانه حجیم زیر شیشه قرار گرفته و به راحتی قابل مشاهده بود.

حال Abimelec Design به منظور ایجاد نمونه­‌ای مدرن از این نسخه ویژه از باراکودا، رندرهایی از دوج دیمن موتور عقب را طراحی کرده که در تصاویر قابل مشاهده هستند.

رندری از دوج چلنجر دیمون موتور عقب

طراح این رندرها، کار خود را با یک چلنجر دیمن آغاز و تغییراتی اساسی در قسمت عقب آن ایجاد کرده تا بتوان یک شیشه بزرگ در این بخش نصب کرد. زیر این پنل شیشه‌­ای، پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز به سوپرشارژر جا خشک کرده که اصولاً محل قرارگیری آن زیر کاپوت کشیده این خودروی آمریکایی است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، طرح نهایی بسیار جذاب از آب درآمده است.

حتی تصور تحقق یافتن این رندرها هم بسیار هیجان­‌انگیز است: یک دوج موتور عقب با 840 اسب‌­بخار قدرت! قطعاً قرار گرفتن پشت فرمان چنین خودرویی و رانندگی با آن، تجربه­‌ای خاص و متفاوت خواهد بود.

اما متاسفانه این رندرها فقط در حد یک رویا برای علاقه­‌مندان به خودروهای آمریکایی باقی خواهند ماند، چرا که احتمال تولید چنین مدلی در واقعیت بسیار کم است.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها