کد خبر : 17018

آخرین اطلاعات درباره جانشین خودرو لکسوس CT

آخرین اطلاعات درباره جانشین خودرو لکسوس CT

اطلاعات جدید به توسعه نسل جدید لکسوس CT و رونمایی از آن در سال 2021 اشاره می‌کند.

به گزارش خودروتک ، به احتمال زیاد لکسوس CT را فراموش نکرده‌اید. این خودروی ژاپنی که در سال 2011 به صورت رسمی معرفی شد، هنوز در برخی مناطق جهان خرید و فروش می‌شود. در حالی که 8 سال از ورود این خودرو به بازار می‌گذرد، برای ملاقات با خودروی جایگزین آن باید تا سال 2021 صبر کنیم. مدیر بخش اروپایی لکسوس، Pascal Ruch به تازگی مصاحبه‌ای با Autocar انجام داده و خبر از عرضه خودروی جایگزین لکسوس CT در دو سال آینده داده است.

انتظار می‌رود خودروی ارزان قیمت جدید لکسوس بر اساس پلتفرم TNGA توسعه پیدا کند تا در مقایسه با لکسوس CT در تمام موارد با بهبود همراه باشد. در حال حاضر در رابطه با طراحی این خودرو و سگمنتی که در آن قرار می‌گیرد نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. در حالی که لکسوس CT یک خودروی هاچ‌بک است، دلیلی بر توسعه خودروی جایگزین آن به صورت هاچ‌بک وجود ندارد. این احتمال وجود دارد با یک خودرو با طراحی مشابه با کراس‌اوورهای این سازنده لوکس ژاپنی مواجه شویم. علت این موضوع را باید در محبوبیت بالای خودروهای کراس‌اوور موجود در بازار جستجو کرد.

این خودرو به جلوپنجره جدید محصولات لکسوس مجهز می‌شود و احتمالا دارای سیستم هیبریدی خواهد بود. به اعتقاد Autocar، این محصول تبدیل به اولین خودروی تمام الکتریکی لکسوس می‌شود. در رابطه با ابعاد این خودرو، مدیر لکسوس در انگلستان به این موضوع اشاره کرده که جایگزین CT ابعاد کوچکتری در مقایسه با لکسوس UX خواهد داشت. لکسوس UX دارای طولی برابر با 4495 میلی‌متر، عرضی برابر با 1840 میلی‌متر، ارتفاعی برابر با 1540 میلی‌متر و فاصله دو محور چرخ برابر با 2640 میلی‌متر است.

در صورتی که خودروی آینده لکسوس مانند CT یک هاچ‌بک 5 درب باشد، در بازار باید با رقبای سرسخت و قدرتمندی دست و پنجه نرم کند. از رقیبان این خودروی ژاپنی می‌توان به مرسدس بنز کلاس A، آئودی A3 اسپرت‌بک و بی‌ام‌و سری 1 اشاره کرد. در صورتی که لکسوس به دنبال توسعه یک خودروی تمام برقی باشد، باید در بازار با تسلا مد‌ل 3 و خودروهای لوکسی مانند مرسدس بنز EQA رقابت می‌کند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که لکسوس برای باقی ماندن در این بخش از بازار، باید یک خودروی قدرتمند و جذاب را روانه بازار کند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها