کد خبر : 16800

ب ام و M2 نسخه ویژه فقط 40 دستگاه

ب ام و M2 نسخه ویژه فقط 40 دستگاه

کمی بیش از 45 سال از زمانی که خودروی هیجان‌انگیز و اسپرت ب ‌ام‌ و یعنی 2002 توربو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 1973 معرفی شد می‌گذرد و اکنون شرکت ب ام و تصمیم گرفته آن رویداد تاریخی را با عرضه خودرویی تولید محدود گرامی بدارد.

به گزارش خودروتک ، این نسخه خاص از ب ام و M2 برای یادآوری خاطرات مدل 2002 توربو در تعداد تنها 40 دستگاه ساخته خواهد شد.

این خودروی تولید محدود که تنها در تیراژ 40 دستگاه و براساس مدل M2 Competition ساخته خواهد شد، به دلیل پاسداری از میراث تاریخی شرکت سازنده پسوند Heritage Edition را نیز در کنار نام خود می‌بیند. ب ام و این مدل را برای عرضه در بازار فرانسه تدارک دیده و قیمت پایه 75هزار یورو را برای آن طلب می‌کند که 7 هزار یورو بیشتر از مدل M2 Competition خواهد بود.

غیر از قطعات فیبرکربنی به کار رفته در این خودرو مثل جلوپنجره، پوشش آینه‌های جانبی، باله و دیفیوزر عقب و خروجی‌های اگزوز، بدنه این M2 سفارشی با نوارهای آبی و قرمز M نیز تزئین شده تا بیش از قبل یادآور مدل جاودانه 2002 توربو باشد. روی گلگیر جلوی هرکدام از این M2های سفارشی شماره‌ای درج خواهد شد تا نشان دهد آن خودرو، چندمین دستگاه از مجموع 40 خودروی تولید شده است.

کابین ب ام و M2 Heritage Edition

در فضای داخل نیز گذشته از قطعات فیبرکربن، نشان Edition Heritage و همچنین شماره بدنه خودرو جلب نظر می‌کنند که در زیر کنترل تهویه نصب خواهند شد. روی جاسوئیچی چرمی این خودروی سفارشی نیز لوگوی Heritage حک شده است.

برخلاف مدل 2002 توربو که پیشرانه‌ای چهار سیلندر به قدرت 168 اسب‌بخار و گشتاور 241 نیوتن‌متر داشت، مدل M2 Competition قدرتی برابر با 404 اسب‌بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر در سینه دارد که توسط پیشرانه شش سیلندر خطی توربو تولید می‌شود.

نسخه ای خاص از ب ام و M2 به یاد مدل 2002 توربو

ب ام و M2 Heritage Edition آخر هفته گذشته و در جریان جشنواره خودرویی BMW M Town به صورت رسمی معرفی شد اما قرار شده در تور Tour Auto Optic 2000 نیز شاهد حضور این خودرو باشیم، رویدادی که 29 آوریل در پاریس آغاز شده و در تاریخ 4 می در Deauville به پایان خواهد رسید.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها