کد خبر : 16651

نسل چهارم تویوتا هایلندر رونمایی شد

نسل چهارم تویوتا هایلندر رونمایی شد

شرکت تویوتا به‌تازگی نسل چهارم از کراس‌اور هایلندر را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است. در این مطلب به‌بررسی کامل ویژگی‌‌های این خودرو می‌پردازیم.

به گزارش خودروتک ، این‌طور به‌نظر می‌رسد که بازار داغ خودروهای کراس‌اور با سه ردیف صندلی قصد آرام‌گرفتن ندارد. اکنون با‌ معرفی خودروهای به‌روزرسانی شده توسط خودروسازانی همچون فورد، هیوندای و کیا در بازار کراس اورها رقابت جذابی را شاهد هستیم. حال که شرکت تویوتا هم با معرفی جدیدترین نمونه از هایلندر ۲۰۲۰ وارد این کلاس شده است، رقابت کراس‌اور‌ها از همیشه جذاب‌تر می‌شود.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

نسخه جدید از تویوتا هایلندر را می‌توان به‌عنوان تلفیقی از تمامی خودروهایی که تاکنون از تویوتا دیده‌ایم نامید. پلتفرمی که این خودرو روی آن ساخته شده، عضوی از جدید‌ترین مهندسی جهانی تویوتا (TNGA) با نام TNGA-K است. بنابراین تویوتا هایلندر ویژگی‌های مختلفی را از خودروهای ساخته‌شده در این پلتفرم شامل سدان کامپکت کرولا، RAV4، کمری و آوالون به‌ ارث برده است.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

تویوتا با مهندسی پلتفرم جدید شرایط همسان‌سازی برای دو انتخاب پیشرانه همچون نمونه‌های فعلی خود را برای هایلندر هم درنظر گرفته است و اکنون خریداران قادر هستند این خودرو را با دو انتخاب پیشرانه تنفس طبیعی ۶ سیلندر یا بنزینی هیبریدی سفارش بدهند. با این وجود تاکنون خبری از معرفی نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو منتشر نشده است. همانند مدل ۲۰۱۹ از هایلندر، نسخه استاندارد جدید معرفی‌شده با بهره‌گیری از موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر، ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

علاوه‌بر این تویوتا هایلندر جدید ظرفیت کشندگی بار به میزان ۲ تن دارد. با‌وجود اینکه نمونه هیبریدی فعلی هایلندر از موتور ۳.۵ لیتری بهره می‌برد؛ اما نسخه جدید با کاهش حجم موتور، از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بهره خواهد برد. با اعمال این تغییرات، اکنون قدرت هایلندر جدید از ۳۰۶ اسب‌بخار به ۲۴۰ اسب‌بخار کاهش یافته؛ اما به‌گفته تویوتا نسخه جدید با افزایش ۱۷ درصدی در بهره‌وری مصرف سوخت عرضه می‌شود. بدون شک کاهش ۲۲ درصدی قدرت پیشرانه نمونه هیبریدی برای طرفداران این نمونه خبر ناراحت‌کننده‌ای به‌شمار می‌رود. جعبه‌دنده درنظرگرفته شده برای تمامی مدل‌ها از نوع ۸ سرعته اتوماتیک خواهد بود. تویوتا اکنون بر‌خلاف نمونه قبلی، دو انتخاب سیستم انتقال قدرت به تمام چر‌خ‌ها را برای این مدل در‌نظر گرفته است.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

نسخه اول برای مدل‌های L، LE و XLE درنظر گرفته شده که در حالت عادی تنها محور جلو را به‌ حرکت در می‌آورد و تنها در مواقع اضطراری از چرخ‌های عقب بهره می‌برد. دومین نسخه از سیستم  توزیع گشتاور بهره می‌برد که با‌ استفاده از اطلاعات حسگر‌های مختلف، میزان گشتاور منتقل شده به‌چرخ‌های جلو و عقب و همچنین چرخ‌های راست و چپ را کنترل می‌کند. علاوه‌بر این ویژگی خارج کردن چرخ‌های عقب از مدار، در شرایط عادی هم وجود دارد که با برداشتن بار از میل گاردان، مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند. تویوتا آپشن سیستم استاپ/استارت را هم در تمامی نمونه‌های هایلندر به‌صورت استاندارد قرار خواهد داد. علاوه‌بر حالت‌های نرمال و اکو، نمونه هیبریدی اکنون از حالت اسپرت بهره می‌برند که قدرت موتورهای الکتریکی را در هنگام سرعت‌گیری بیشتر می‌کند.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

در نسخه‌های جدید تویوتا هایلندر حالت جدیدی وجود دارد که به بررسی داده‌های به‌دست‌آمده از سیستم مسیریابی و رفتار‌های راننده می‌پردازد تا بتواند نحوه کم‌کردن سرعت و توقف خودرو را پیش‌بینی کند. از دیگر ویژگی‌های هایلندر جدید می‌توان به قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، مسیریابی ویز، رادیو ماهواره‌ای و وای‌فای اشاره کرد. در طراحی بدنه تویوتا هایلندر، از خط‌های آرام‌تری نسبت به RAV4 استفاده شده و بیشتر عناصر طراحی نمونه آوالون در این خودرو دیده می‌شود؛ اما در مجموع طراحی تویوتا هایلندر جدید نسبت به سایر خودروهای به‌روزرسانی شده تویوتا، تکاملی‌تر به‌نظر می‌رسد.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

جلوپنجره خودرو اکنون ابعاد و اندازه معقول‌تری نسبت به‌ گذشته دارد و طراحی قسمت جلویی در مجموع پخته‌تر به‌نظر می‌رسد. با وجود افزایش ۵.۹ سانتی‌متری طول بدنه که در قسمت بار انجام گرفته، تویوتا هایلندر هنوز هم یکی از کوچک‌ترین کراس‌اورهای موجود در بازار با سه ردیف صندلی است. اکثر خودروهای موجود در این کلاس همچون کیا تلوراید و فورد اکسپلورر به اعداد و ارقام قابل‌توجه در فضای کابین متکی هستند؛ اما تویوتا هایلندر از همان روش سنتی خود پیروی می‌کند.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

در سالیان گذشته شواهد نشان از آن داشت که مشتریان هایلندر از ابعاد و اندازه این کراس‌اور راضی هستند. تویوتا هایلندر اکنون ۴۵۶ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم صندلی‌ها دارد که نسبت به نسل سوم افزایش پیدا کرده؛ اما با این وجود از مزدا CX-9 کمتر است. علاوه‌بر این به‌نظر می‌رسد که فضای موجود در پشت ردیف دوم صندلی‌ها از تمامی رقبا کمتر باشد و اکنون از ۱۱۹۸ لیتر در مدل قبلی به ۱۱۵۰ لیتر رسیده است. با این وجود فضای سر کافی در ردیف سوم صندلی‌ها وجود‌ دارد. در کابین تمامی نمونه‌ّهای هایلندر به‌جر نمونه پلاتینیوم از صفحه‌نمایش ۸ اینچی استفاده خواهد شد؛ اما طبق عکس‌های منتشرشده، نمونه پلاتینیوم با صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی سیستم سرگرمی عرضه می‌شود.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰

در بحث ایمنی، تویوتا هایلندر با سیستم‌های ایمنی متعددی عرضه خواهد شد. از جمله سیستم‌های ایمنی مورد استفاده در این خودرو می‌توان به هشدار برخورد از جلو با شناسایی عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، سیستم رانندگی بین خطوط، هشدار و شناسایی تابلو‌های جاده‌ای، نوربالای اتوماتیک، کروز‌کنترل هوشمند، هشدار نقطه کور و هشدار خروج از پارک اشاره کرد.

تفکیک ویژگی‌های هایلندر در نمونه‌های مختلف

ویژگی‌های استاندارد مورد استفاده در هایلندر L شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع سه‌گانه، فناوری‌های جلوگیری از تصادف، چراغ‌های LED، شیشه‌های شخصی قسمت عقب، استارت دکمه‌ای، صندلی ۸ حالته برقی برای راننده و صفحه‌نمایش ۸ اینچی می‌شود. در مدل LE علاوه‌بر ویژگی‌های ذکرشده در صندوق عقب برقی، هشدار نقطه کور، مه‌شکن‌های LED و فرمان چرمی هم وجود دارد. ویژگی‌های اضافه‌شده در مدل XLE شامل چراغ‌های خودکار، باربند سقف، سانروف، گرم‌کن‌های صندلی در قسمت جلو، صندلی برقی ۴ حالته سرنشین، روکش مخصوص SofTex، آفتاب‌گیر‌های ردیف دوم و آینه وسط الکتروکرومیک می‌شود.

ویژگی‌ّهای اضافه‌شده در مدل لیمیتد شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های LED تقویت‌شده، قابلیت باز شدن در صندوق عقب بدون استفاده از دست، قابلیت ذخیره تنظیمات راننده، تهویه‌هوا در صندلی‌های جلو، روکش چرم مخصوص، مسیریابی و سیستم صوتی JBL می‌شود. در مدل پلاتینیوم ویژگی‌هایی از قبیل چراغ‌های هوشمند، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سقف پانورامیک به‌همراه دوربین پارک، HUD، دوربین دیجیتالی دید عقب، چرم مخصوص صندلی‌ها، گرم‌کن‌های صندلی در ردیف دوم و صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی اضافه شده است. مدل هیبرید با تمامی تریم‌های بالا به‌جز نسخه L قابل سفارش خواهد بود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها