کد خبر : 16575

اولین خودروی تمام برقی لکسوس در راه است

اولین خودروی تمام برقی لکسوس در راه است

یکی از مطرح‌ترین تولید‌کننده‌های خودرو که خودروهایش در بازار جهانی جزء پرفروش‌ترین‌ها هستند، کمپانی لکسوس است. بیشترین سهم از فروش خودروهای این کمپانی، شامل: خودروهای هیبریدی آن است چراکه خودروهای هیبریدی کمپانی لکسوس در سال گذشته توانستند یک چهارم فروش برند لکسوس را به خود اختصاص دهند که واقعا بی‌نظیر است.

به گزارش خودروتک ، یکی از مطرح‌ترین تولید‌کننده‌های خودرو که خودروهایش در بازار جهانی جزء پرفروش‌ترین‌ها هستند، کمپانی لکسوس است. بیشترین سهم از فروش خودروهای این کمپانی، شامل: خودروهای هیبریدی آن است چراکه خودروهای هیبریدی کمپانی لکسوس در سال گذشته توانستند یک چهارم فروش برند لکسوس را به خود اختصاص دهند که واقعا بی‌نظیر است. اما با این وجود که فروش این نوع از خودروهای کمپانی لکسوس بالاست، این کمپانی برای اینکه بتواند با رقبای خود در صنعت خودروسازی که به طراحی و تولید خودروهای برقی می‌پردازند به رقابت بپردازد باید از طراحی و تولید خودروهای هیبریدی به سمت طراحی و تولید خودروهای برقی حرکت کند.

البته کمپانی لکسوس به فکر طراحی و تولید خودروهای برقی نیز است و تاکنون بیکار ننشسته است، چراکه مدیرعامل این کمپانی، آقای Yoshihiro Sawa  در مصاحبه‌ای که به تازگی با AutoNews  داشته است خبر از توسعه یک خودروی تمام برقی داده که قرار است در کشورهای اروپایی و چین به فروش برسد.

همانطور که اشاره کردیم، کمپانی لکسوس تاکنون هیچ خودروی برقی تولید نکرده است از این‌رو خودرویی که اکنون این کمپانی در حال توسعه آن است اولین خودروی تمام برقی این کمپانی خواهد بود. تاکنون که خودروهای هیبریدی کمپانی لکسوس از فروش بالایی برخوردار بوده‌اند، از این پس نیز با تولید خودروهای برقی توسط این کمپانی، فروش آن نسبت به قبل افزایش بیشتری خواهد داشت.

البته بخشی از تصمیمات کمپانی لکسوس برای طراحی و ساخت یک خودروی برقی به تصمیمات سخت‌گیرانه دولت‌های چین و اروپا برمی‌گردد. چراکه این دولت‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از آلودگی هوا وضع کرده‌اند از این‌رو کمپانی لکسوس تصمیم گرفته است که با طراحی و تولید یک خودروی تمام برقی به راحتی از این قوانین سرسختانه عبور کند و از این طریق فروش خود را در بازار‌های چینی و اروپایی به‌طور چشم‌گیری افزایش بدهد.

منبع: میهن صنعت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها