کد خبر : 16574

تویوتا C-HR برقی فقط مخصوص چینی ها

تویوتا C-HR برقی فقط مخصوص چینی ها

شرکت تویوتا در نمایشگاه شانگهای نمونه الکتریکی C-HR را به‌نمایش درآورده است. این خودرو اولین نمونه الکتریکی تویوتا در بازار چین خواهد بود.

به گزارش خودروتک ، شرکت تویوتا به‌تازگی نسخه الکتریکی جدیدی از نمونه C-HR را برای بازار چین معرفی کرده است. این نمونه درکنار مدل Izoa که توسط برند چینی FAW تولید خواهد شد، در نمایشگاه شانگهای معرفی شد و فروش آن از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. مدل جدید C-HR اولین خودرو الکتریکی تویوتا برای بازار چین است که با همکاری شرکت GAC ساخته خواهد شد.

تویوتا C-HR الکتریکی

علاوه‌بر این تویوتا C-HR الکتریکی اولین نمونه‌ای است که درکنار کرولا بر پایه پلتفرم TNGA ساخته خواهد شد. مشخصات فنی این نمونه هنوز نامشخص است؛ اما شرکت تویوتا طراحی متفاوتی را برای نسخه الکتریکی C-HR درنظر گرفته تا ظاهر این خودرو را با نسخه بنزینی متمایز سازد. اکنون در قسمت جلویی این خودرو برخلاف نمونه بنزینی جلو پنجره دیده نمی‌شود. این اولین قدم تویوتا برای معرفی ۱۰ نمونه الکتریکی در ۵ سال آینده در بازار چین است که هم‌سو با قوانین دولت چین مبنی بر الکتریکی کردن بخشی از سبد محصولات خودروسازان، انجام می‌گیرد.

تویوتا C-HR الکتریکی

تویوتا C-HR تاکنون در کشورهای مختلفی با انتخاب‌های پیشرانه بنزینی و هیبریدی عرضه شده؛ اما این اولین باری است که نسخه الکتریکی این خودرو معرفی می‌شود. ماه گذشته، شرکت تویوتا نسخه‌های پلاگین هیبریدی کرولا و نمونه لوین ساخته شرکت FAW را برای بازار چین معرفی کرد که اکنون درکنار نمونه C-HR الکتریکی در نمایشگاه شانگهای به‌نمایش در آمده‌اند.

تویوتا C-HR الکتریکی

علاوه‌بر این، یک خودرو آینده‌نگرانه با‌ نام Rhombus از شرکت چینی TMEC هم درکنار خودروهای تویوتا به‌نمایش در‌آمده‌ است. موریتاکا یوشیدا از مدیران ارشد شرکت تویوتا، از عزم این شرکت برای بهره‌گیری از بازار چین برای معرفی خودروهای هیدروژنی پیل سوختی صحبت کرده است. از سال ۲۰۱۷، شرکت تویوتا با آزمایش کردن مدل میرای در چین، پیش زمینه‌ای از خودروهای هیدروژنی خود را در بازار این کشور نمایش داده است. یوشیدا گفت: ما معرفی محلی سایر خودروهای پیل سوختی از قبیل FC Coaster را درنظر داریم.

تویوتا C-HR الکتریکی

علاوه‌بر نمونه الکتریکی C-HR، شرکت تویوتا نمونه‌های پلاگین هیبریدی دیگری از جمله RAV4، کرولا و لوین را در شانگهای به‌نمایش گذاشته است. شرکت تویوتا در چشم‌انداز تعریف‌شده خود قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵.۵ میلیون خودرو الکتریکی به‌فروش برساند. این در حالی است که شرکت تویوتا از سال ۱۹۹۷ تاکنون در بازار خودروهای هیبرید هم بسیار قوی ظاهر شده و موفق به فروش ۱۳ میلیون نسخه از این دسته خودروها شده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها