کد خبر : 16359

آئودی E-tron اسپرت بک در یک قدمی بازار

آئودی E-tron اسپرت بک در یک قدمی بازار

رندرهای یکی از محصولات آینده شرکت آلمانی آئودی، E-Tron اسپرت‌بک در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش خودروتک ،نمونه تجاری خودروی مفهومی آئودی E-Tron اسپرت‌بک چند ماه دیگر و قبل از پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسد تا تعداد محصولات تمام برقی سازنده آلمانی خود را افزایش دهد. با توجه به این موضوع که تصاویر جاسوسی از نمونه اولیه این خودرو به فضای مجازی راه پیدا کرده، به تازگی رندرهای آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. بر اساس این رندرها، آئودی برای طراحی این خودرو از کراس‌اوور خود الهام می‌گیرد. نحوه طراحی شیب سقف باعث می‌شود سرنشینان عقب فضای سر کمی داشته باشند. در حالی که با این سبک طراحی فضای صندوق عقب کاهش پیدا می‌کند، باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

آئودی E-Tron اسپرت‌بک از نظر مشخصات فنی تفاوتی با خودروی E-Tron ندارد. این خودرو به یک موتور روی محور جلو و یک موتور روی محور عقب مجهز شده که در مجموع در حالت S قدرتی برابر با 402 اسب بخار (300 کیلووات) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولیدی این موتورها در حالت D به 355 اسب بخار (265 کیلووات) کاهش پیدا می‌کند. این خودرو به باتری 95 کیلووات ساعتی مجهز شده که بر اساس EPA تنها بردی برابر با 328 کیلومتر دارد. این برد مربوط به نمونه کنونی این محصول است. سرعت این کراس‌اوور در مدت زمان 5.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

آئودی E-Tron اسپرت‌بک در نمونه مفهومی خود دارای موتورهای برقی با امکان تولید 430 اسب بخار (320 کیلووات) در حالت رانندگی عادی و 496 اسب بخار (370 کیلووات) در حالت بوست است. بر اساس شایعات، آئودی در حال توسعه موتورهای برقی قدرتمندتر از گذشته است. با توجه به این موضوع، می‌توان انتظار داشت این شرکت آلمانی در آینده از یک خودروی برقی قدرتمند رونمایی کند.

انتظار می‌رود طراحی کابین آئودی E-Tron اسپرت‌بک مشابه با مدل کنونی باشد. این خودرو در مرکز داشبورد خود به دو مانیتور لمسی مجهز می‌شود که یکی از آن‌ها برای سیستم سرگرمی و اطلاعات و دیگری برای کنترل سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از معرفی این خودرو، یک گرندتوور 5 درب از راه می‌رسد. علاوه بر این محصولات، شایعات به رونمایی از یک خودروی سوپراسپرت تمام الکتریکی اشاره می‌کنند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها