کد خبر : 16161

کارما Revero GT / کابوس خودروهای اسپرت برقی

کارما Revero GT / کابوس خودروهای اسپرت برقی

شرکت کارما از یک خودروی جدید رونمایی کرد. مدل 2020 کارما Revero GT به موتور 3 سیلندر شرکت بی‌ام‌و مجهز شده است.

به گزرش خودروتک ، نمونه بروز شده خودروی کارما Revero در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو دارای طراحی آشنایی است؛ با این حال از موتور قدرتمندتری در مقایسه با گذشته بهره می‌برد و دارای عبارت GT در نام خود است. خودروی کارما Revero در سال 2016 وارد بازار شد و حال نسخه بروز شده آن با موتور بی‌ام‌و در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

این خودروی سدان اسپرت و لوکس به موتور 3 سیلندر بی‌ام‌و با حجم 1.5 لیتر مجهز شده است. کارما Revero GT مدل 2020 علاوه بر این موتور بنزینی، به دو موتور برقی نیز مجهز شده است. این موتورها در مجموع قدرتی برابر با 535 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گشتاور این موتورها در مجموع به 746 نیوتون متر می‌رسد. سرعت این خودرو در مدت زمان 4.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.9 ثانیه در مقایسه با گذشته بهبود پیدا کرده است. حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی 201 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در آینده نسخه GTS این خودرو، کارما Revero GTS با شتاب 3.9 ثانیه از راه می‌رسد.

این خودرو به باتری 28 کیلووات ساعتی مجهز شده که بر اساس اعلام EPA، تا مسافتی برابر با 61 مایل می‌توان به صورت تمام الکتریکی با آن رانندگی کرد. در حالت کلی برد این خودرو با استفاده از ژنراتور موتور بی‌ام‌و که از خودروی i8 به امانت گرفته شده، به 450 کیلومتر می‌رسد. وزن این خودرو در مقایسه با نمونه قبلی خود کاهش پیدا کرد. در حالی که کارما Revero وزنی برابر با 2452 کیلوگرم داشت، وزن کارما Revero GTS به 2290 کیلوگرم می‌رسد. این کاهش وزن مربوط به موتور کوچک‌تر بی‌ام‌و و وزن کمتر باتری‌های مورد استفاده در آن است.

در کنار کاهش وزن و همچنین افزایش قدرت تولیدی موتورها، کیفیت رانندگی این خودرو و همچنین فرمان‌پذیری آن نیز بهبود پیدا کرده است. فروش این خودرو به زودی آغاز می‌شود و از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل قدرتمندتر این خودرو، کارما Revero GTS در اوایل سال آینده از راه می‌رسد. این شرکت قصد دارد سالیانه 12 تا 13 هزار خودرو در کالیفرنیا تولید کند. در حال حاضر قیمت این خودرو از سوی سازنده آن مشخص نشده؛ با این حال انتظار می‌رود قیمت آن بالاتر از 135 هزار دلار باشد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها