کد خبر : 1584

سریع ترین شاسی بلند 7 نفره دنیا آمد

سریع ترین شاسی بلند 7 نفره دنیا آمد

اشکودا کودیاک RS 2019 جدید به عنوان سریع ترین شاسی بلند هفت نفره در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. این شاسی بلند بزرگ از قدرتمندترین موتور دیزلی که اشکودا تاکنون روی مدل های تولیدی اش نصب کرده است، بهره می برد.

به گزارش خودروتک ، پس از لو رفتن تصاویر جاسوسی و انتشار یک پیش نمایش رسمی، اشکودا کودیاک RS سرانجام یک روز مانده به افتتاح نمایشگاه خودروی پاریس 2018، به صورت رسمی نمایش داده شد.

این خودرو در پیست نوربرگ ­رینگ به عنوان سریع ترین شاسی بلند هفت نفره ثبت شده است.

اولین شاسی بلند ساخته این خودروساز اهل جمهوری چک است که با نشان RS معرفی شده از موتور دیزلی دو لیتری توئین توربوی گروه فولکس واگن (این موتور در مدل های پاسات و تیگوان فولکس واگن هم بکار رفته است) بهره برده است.

همان طور که در مشخصات فنی فولکس واگن پاسات و تیگوان هم آمده است، موتور چهار سیلندر BiTDI در سریع ترین کودیاک 236 اسب بخار قدرت و گشتاور حداکثری 500 نیوتن ­متر (389 پوند-فوت) تولید می­ کند. به کمک این موتور، این شاسی بلند بزرگ می تواند در 7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و در نهایت حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت (137 مایل بر ساعت) را ثبت کند. قدرتمندترین موتور به کار رفته در اشکودا در حالت استاندارد با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته و سیستم تمام چرخ محرک متصل است.

اشکودا کودیاک RS 2019 جدید

از جمله امکاناتی که اشکودا کودیاک RS 2019 جدید به صورت استاندارد از آن ها بهره برده است می توان به سیستم کنترل شاسی دینامیک و تطبیق پذیر (DCC) و حالت های رانندگی اشاره کرد که به صورت خودکار فنرها و جذب کننده های شوک را بر پایه شش حالت اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت، فردی و برف تنظیم می کند، اشاره کرد. اشکودا همچنین سیستم فرمان پیشرفته ای را روی خودرو نصب کرده که نسبت فرمان را به صورت الکترونیکی و بر پایه تعدادی از متغیرها از جمله سرعت خودرو تغییر می دهد.

اشکودا کودیاک RS 2019 جدید

در مطالب اخیر و بر اساس تیزرهای منتشر شده به صورت مفصل جزئیات مربوط به طراحی این خودرو را پوشش داده ایم و در ادامه آن­ها باید به استفاده کودیاک RS از لوگوی جدید و قرمز رنگ RS و رینگ های 20 اینچی استاندارد هم اشاره کرد. از دیگر ویژگی های استاندارد این شاسی بلند اسپرت می توان به چراغ های جلوی کاملاً LED و سیستم Virtual Cockpit که به یک نمایشگر تمام دیجیتال آمپر ختم می شود، پوشش آلکانترا روی صندلی ها و پکیج روشنایی LED اشاره کرد. این خودرو به صورت 5 یا 7 نفره عرضه می شود.

اشکودا کودیاک RS 2019 جدید

اشکودا برای اولین بار از سیستم تقویت صدای دینامیک به صورت استاندارد در کودیاک RS استفاده کرده است. این سیستم از داده های سیستم های الکترونیکی برای ایجاد صدای جذاب تر (اما مصنوعی) استفاده می کند. سیستم یاد شده بر پایه حالت رانندگی انتخاب شده و به صورت خودکار اقدام به تغییر تنظیمات خود می کند و با استفاده از حالت اکو سعی می کند تا حد امکان صدا را به شکل­ طبیعی اش نگه دارد.

اشکودا کودیاک RS در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: ویترین

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها