کد خبر : 15734

دو محصول زیبای بیوک در چین پرده برداری شد

دو محصول زیبای بیوک در چین پرده برداری شد

بیوک به‌تازگی در نمایشگاه شانگهای، جدیدترین نمونه‌ها از کراس‌اور آنکور و خودرو برقی Velite 6 MAV را برای بازار چین معرفی کرده است.

به گزارش خودروتک ، همان‌طور که انتظار می‌رفت، شرکت بیوک ( با تلفظ صحیح انگلیسی بیو‌ایک) نمونه‌‌های جدید آنکور و آنکور GX را در نمایشگاه شانگهای معرفی کرده است. از آنجایی که بازار چین بزرگ‌ترین بازار شرکت بیوک به‌حساب می‌آید، پیش‌بینی می‌شد که این کراس‌اور‌ها در چین معرفی شوند. آنکور در ۳ سال گذشته پرفروش‌ترین خودرو بیوک در بازار آمریکا بوده و پیش‌بینی می‌شود که یکی از دو نسخه معرفی‌شده در چین، در بازار آمریکا هم عرضه شود.

بیوک Encore

اکنون محصولات بیوک در چین آنقدر محبوبیت پیدا کرده که شرکت جنرال موتورز-سایک چهار نمونه از شرکت بیوک را روی خط تولید خود دارد. یکی دیگر از خودروهای جدیدی که بیوک برای بازار چین در نمایشگاه شانگهای معرفی کرد، اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت با نام Velite 6 MAV است. این خودرو براساس طرح مفهومی معرفی‌شده در سال گذشته و در پلتفرم جدید جنرال موتورز و سایک ساخته می‌شود.

بیوک Velite 6 MAV

شاید شنیدن مشخصات فنی این خودرو برای طرفداران دو آتشه خودروهای آمریکایی خیلی جالب نباشد؛ اما این خودرو الکتریکی با بهره‌گیری از موتور الکتریکی، ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید ‌می‌کند و قادر به پیمودن برد مسافتی ۳۰۰ کیلومتر در هر بار شارژ است. نمونه الکتریکی Velite 6 MAV را می‌توان به‌عنوان ترکیبی از یک خودرو استیشن و کراس‌اور دانست؛ اما شرکت بیوک نام MAV که مخفف Multi-Activity Vehicle است را برای کلاس این خودرو درنظر گرفته است.

بیوک Velite 6 MAV

با درنظر گرفتن تمام یارانه‌های دولت چین برای خودروهای الکتریکی، این نمونه ۲۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت. علاوه‌بر این، شرکت بیوک ۵ هزار دستگاه از Velite 6 را برای همکاری با شرکت EVCARD که در زمینه اجاره خودرو فعالیت دارد، خواهد ساخت. بر‌خلاف Velite 6، شرکت بیوک تاکنون اطلاعات دقیقی را در رابطه با دوقلو‌های آنکور منتشر نکرده و تنها از نمونه GX به‌عنوان نسخه طویل‌تر این خودرو یاد کرده است.

بیوک Velite 6 MAV

به‌نظر می‌رسد که این دو خودرو‌ با یکدیگر تفاوت‌های قابل‌توجهی داشته باشند. نسخه معمولی آنکور با ابعادی همچون نمونه فعلی موجود در بازار معرفی شده و بر پایه اوپل موکا و احتمالا بر پلتفرم Gamma II جنرال موتورز با نام GEM ساخته شده است. برخلاف نسخه معمولی، به‌نظر می‌رسد مدل GX بیوک آنکور بر پایه پلتفرم جدیدتر جنرال موتورز با نام VSS-F ساخته شده است.

بیوک Encore GX

هنوز مشخص نیست که ابعاد این دو نمونه دقیقا چقدر با یکدیگر تفاوت دارد؛ اما با‌توجه به پتنت ثبت‌شده توسط بیوک در آمریکا با نام GX در سال گذشته، احتمالا شرکت بیوک نمونه آنکور GX را برای عرضه در بازار آمریکا درنظر خواهد گرفت. به‌گفته بیوک انتخاب‌های متعددی از نسل هشتم پیشرانه‌های ۴ سیلندر Ecotec و جعبه‌دنده‌های ۹ سرعته هیدراماتیک اتوماتیک یا CVT هم در دست خواهد بود؛ اما تاکنون جزئیات آن مشخص نشده است.

بیوک Encore

فارغ از مشخصات فنی، این دو نمونه از بیوک آنکور از طراحی یکسانی بهره می‌‌برند که جذابیت بالایی دارد. جلوپنجره مشبک بیوک آنکور به‌وسیله یک قاب کرومی مزین شده و آرم بیوک را در داخل خود جای داده است. چرا‌غ‌های کشیده LED در قسمت جلو هم به جذابیت‌های ظاهری این خودرو می‌افزاید. از کاپوت خودرو گرفته تا قسمت‌های مختلف بدنه، خطوط زیادی دیده می‌شود که در مجموع ظاهری عضلانی به آنکور می‌بخشد.

بیوک Encore GX

رینگ‌های بزرگ پنج‌پره و شیب قسمت عقب، از بیوک آنکور یک کراس‌اور تمام‌عیار می‌سازد. شرکت بیوک در سال گذشته با رشد ۵.۷ درصدی، موفق به فروش ۹۳,۰۷۳ دستگاه آنکور شد که بیش از ۴۳ هزار نمونه از دومین خودرو پرفروش این شرکت با نام انکلیو (Enclave) بیشتر بود. حال با عرضه نمونه‌های جدید آنکور در بازار چین، پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی این نمونه با رشد قابل‌توجهی همراه باشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها