کد خبر : 14877

نسل دوم نیسان جوک در راه است + تصاویر جاسوسی

نسل دوم نیسان جوک در راه است + تصاویر جاسوسی

نسل دوم پر فروش ترین کراس اور شرکت نیسان یعنی جوک پس از سالها انتظار در حال نزدیک شدن به معرفی رسمی بوده و با پوشش مخفی شونده توسط عکاسان جاسوسی شکار شده است.

به گزارش خودروتک ، جوک MK2 در استدیو طراحی نیسان در لندن طراحی شده است و تا آخر سال 2019 میلادی معرفی خواهد شد و از اوایل سال 2020 میلادی به فروش می رسد. نیسان پس از معرفی جوک و عرضه آن از سال 2010 تنها با چند تغییر جزئی در حال فروش این کراس اور بشدت محبوب خود است.

نیسان جوک

رقیب داخلی رنو کپچر یعنی نیسان جوک با توجه به عکس هایی که توسط عکاسان صنعتی منتشر شده است، جلو پنجره گریل V-Motion که شباهت های بسیار زیادی به نیسان میکرا دارد را به همراه خود خواهد آورد. همچنین در این نسل جدید در بخش انتهایی نیز شاهد طراحی با زوایا بیشتر هستیم.

در مصاحبه ای که پیشتر با طراح اصلی نیسان یعنی آلفونسو آلبایسا شده بود او در مورد طراحی نسل دوم جوک گفته بود: نسل دوم جوک چندان شبهات 100 درصدی با نسل اول آن نخواهد داشت. همچنین نباید انتظار شباهت با نیسان لیف و حتی کانسپت الکتریکی نیسان یعنی IMx که در سال 2017 رونمایی شد را داشته باشیم.

نیسان جوک در سال 2010 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و توانست توجه های بسیاری را به کلاس کراس اور های سایز کوچک جلب کند. این کلاس رشد بسیاری را در طی دهه اخیر تجربه کرد و نیسان جوک نیز توانست با سوار شدن بر روی موج محبوبیت روز افزون سگمنت خود فروش بسیار بالایی را داشته باشد.

نیسان جوک توانست فروش خود را در این سال ها 4 برابر کند و یکی از مهم ترین دلایل آن را باید ظاهر این کراس اور ساخت ساندرلند دانست.

در همین مورد آلبایسا می گوید: "کار ما با نسل اول بسیار ساده تر بود. زیرا هیچ محصول دیگری با چنین طراحی وجود نداشت. به همین دلیل ما شاید نام این محصول را نیز به کلی عوض کنیم. زیرا نمی خواهیم تنها یک محصول با طراحی کامل تر از جوک را عرضه کنیم؛ بلکه قصد ما عرضه محصولی با مشخصاتی کاملا متفاوت است.

نسل جدید جوک به احتمال بسیار زیاد از پلت فرم CMF که به طور مشترک در گروه خودروسازی بزرگ "رنو نیسان و میتسوبیشی" استفاده می شود بهره خواهد گرفت.  به طور مثال رنو کلیو جدید نیز بر روی این پلت فرم توسعه داده شده است.

همچنین احتمالا نیسان بر خلاف نسل فعلی جوک که بیشترین فروش آن ها در مدل مجهز به موتور تنفس طبیعی است از موتور های 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژر و 1.3 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر برای نسل جدید جوک استفاده خواهد کرد. نیسان از این موتورها در محصولات مختلف خود همچون قشقایی نیز استفاده می کند.

نیسان جوک

احتمالا تا زمان رونمایی از آن شاهد منتشر شدن اطلاعات بیشتری از این خودرو نخواهیم بود، اما آنچه قطعی است، اینکه نیسان جوک جدید برخلاف نسل اول خود با انبوهی از رقبا در بازار مواجه است و از این رو کار بسیار سختی برای جلب نظر مشتریان در پیش خواهد داشت.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها