کد خبر : 14496

نسخه تمام برقی ولوو XC40 به زودی می آید

نسخه تمام برقی ولوو XC40 به زودی می آید

ولوو XC40 یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار است. در سال جاری میلادی نمونه تمام الکتریکی این کراس‌اوور از راه می‌رسد.

به گزارش خودروتک ، نزدیک به یکسال پیش شرکت ولوو به این موضوع اشاره کرد که برنامه‌ بلندمدتی برای خودروهای تمام برقی دارد. این شرکت سوئدی قصد دارد تا سال 2025 بیش از 50 درصد فروش محصولات خود مربوط به خودروهای تمام الکتریکی باشد. به نظر می‌رسد ولوو XC40 به عنوان رهبر این بخش باشد. بر اساس اطلاعاتی که در اختیار Automotive News Europe قرار گرفته، نمونه تمام الکتریکی ولوو XC40 تا قبل از پایان سال جاری میلادی معرفی می‌شود.

ولوو اطلاعات بیشتری در رابطه با این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار نداده؛ با این حال می‌دانیم اولین خودروی برقی این برند سوئدی در سال 2020 وارد بازار می‌شود. در این سال شاهد عرضه خودروی پولستار 2 نیز در بازار خواهیم بود. این خودرو و ولوو XC40 شباهت زیادی به یکدیگر دارند. برای توسعه این دو محصول از پلتفرم یکسان، Compact Modular Architecture و یا به اختصار CMA استفاده شده است. از این پلتفرم برای توسعه خودروهای Lynk & Co 01 و مدل‌های 02 و 03 آن استفاده شده است. شرکت Lynk & Co برند جدید جیلی محسوب می‌شود. جیلی صاحب برندهای لوتوس و ولوو است.

ولوو XC40 در سال 2018 به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. در همان سال شاهد عرضه نمونه هیبریدی آن تحت مدل T5 Twin Engine بودیم. این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری بنزینی به همراه یک موتور برقی مجهز شده است. در این خودرو شاهد حضور یک باتری 9.7 کیلوواتی و گیربکس 7 سرعته خودکار هستیم. موتور 3 سیلندر مورد استفاده در این خودرو قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت است. موتور برقی این خودرو قدرتی برابر با 82 اسب بخار تولید می‌کند که در نهایت قدرتی برابر با 262 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نمونه پلاگین هیبریدی ولوو XC40 قادر به تولید 425 نیوتون متر گشتاور است. سرعت این خودرو در مدت زمان 7.3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این مدل برابر با 205 کیلومتر بر ساعت است. خریدار می‌تواند به صورت تمام برقی مسافتی برابر با 54 کیلومتر را با این خودرو طی کند. این خودروی هیبریدی در سال جاری میلادی در کارخانه ولوو در کشور بلژیک به تولید می‌رسد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها