کد خبر : 14460

انتشار جزئیات بیشتر از ب ام‌ و سری 1 مدل 2020

انتشار جزئیات بیشتر از ب ام‌ و سری 1 مدل 2020

نسل جدید بی‌ام‌و سری 1 سال جاری میلادی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. به تازگی اطلاعات جدیدی از این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک ، مدت زمان طولانی منتظر رونمایی از نسل جدید خودروهای سری 1 بی‌ام‌و بودیم و حال این شرکت آلمانی قصد دارد این محصولات را در سال جاری میلادی معرفی کند. در هفته گذشته شاهد افشای اطلاعات فنی در رابطه با مدل M140i بودیم. امروز اطلاعات و مشخصات فنی مدل‌های ضعیف‌تر این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این اطلاعات توسط Auto Express به اینترنت راه پیدا کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی Auto Express، مدل پایه این سری، بی‌ام‌و 118i بوده که به یک موتور 3 سیلندر با حجم 1.5 لیتر مجهز می‌شود. این موتور به همراه توربوشارژر قدرتی برابر با 138 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولیدی این موتور در مقایسه با نمونه کنونی آن، افزایشی 4 اسب بخاری را تجربه می‌کند. این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود که نوید عملکرد بهتر آن را در مقایسه با نسل کنونی می‌دهد. سرعت نمونه حال حاضر این خودرو با گیربکس خودکار در مدت زمان 8.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در صورتی که خریدار به موتورهای دیزلی علاقه داشته باشد، می‌تواند خودروی بی‌ام‌و 120d را خریداری کند. این خودرو به یک موتور 2.0 لیتری با امکان تولید 190 اسب بخار قدرت مجهز می‌شود. قدرت تولیدی این موتور توسط یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. قدرت تولیدی موتور به صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ با این حال خریدار می‌تواند آن را با سیستم چهار چرخ محرک xDrive نیز سفارش دهد.

نسل جدید بی‌ام‌و سری 1 در نسخه هیبریدی نیز روانه بازار می‌شود که از موتور مورد استفاده در خودروی مینی کوپر S E کانتریمن بهره می‌برد. این مدل دارای یک موتور 3 سیلندر بنزینی به همراه یک موتور برقی خواهد بود که در مجموع قدرتی برابر با 221 اسب بخار و گشتاوری برابر با 385 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بی‌ام‌و سری 1 مدل 2020 بر اساس پلتفرم FAAR توسعه پیدا کرده که کاهش وزن 44 کیلوگرمی آن را در پی دارد. این کاهش وزن باعث افزایش عملکرد و همچنین کاهش مصرف سوخت این خودرو می‌شود. وب‌سایت Auto Express در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که بی‌ام‌و 118i به عنوان مدل پایه نسل جدید بی‌ام‌و سری 1 از راه می‌‎رسد. احتمال عدم عرضه نسل جدید بی‌ام‌و 116i و یا عدم فروش این خودرو در کشور انگلستان وجود دارد.

با توجه به انتشار گزارش‌ها و شایعات فراوان در رابطه با نسل جدید بی‌ام‌و سری 1 در هفته‌های اخیر، انتظار می‌رود در آینده نزدیک با آن‌ها ملاقات کنیم. لازم به ذکر است؛ نمونه هاچ‌بک این خودرو در ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه نمی‌شود.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها