کد خبر : 1441

مرسدس بنز آینده حمل و نقل را ترسیم کرد

مرسدس بنز آینده حمل و نقل را ترسیم کرد

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروهای تجاری و حمل و نقل عمومی هانوفر نگاه خود به آینده حمل و نقل شهری را در قالب یک کانسپت نمایش داد. این کانسپت که اربنتیک (Urbanetic) نام دارد در حقیقت شبکه‌ای از ماشین‌های الکتریکی و خودران است که بسته به نیاز می‌تواند بار یا مسافر را جابه‌جا کند.

به گزارش خودروتک، بخش اصلی اربنتیک، یک صفحه شامل قوای محرکه و سیستم خودران است که روی آن می‌توان یک اتاق که برای دوازده سرنشین جا دارد سوار کرد و یا یک کانتینر برای حمل بار گذاشت.

هوش مصنوعی که این ماشین‌ها را کنترل می‌کند به مرور زمان نیاز‌های حمل و نقل را در ساعت‌ها و روزهای مختلف بررسی می‌کند و بهترین ترکیب برای جا‌به‌جایی مسافر و بار را محاسبه می‌کند. فن‌آوری خودران از طریق پیام‌هایی که روی جلوپنجره دیجیتال ماشین نمایش داده می‌شود با مسافران یا عابران پیاده ارتباط برقرار می‌کند.

بنز جهانی را به تصویر می‌کشد که دهه‌ها با ما فاصله دارد، اما نشان می‌دهد خودروسازان خود را برای دورانی آماده می‌کنند که مردم در شهرها از ماشین‌های شخصی کمتری استفاده می‌کنند و این شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی به غیر از فروش ماشین برای کسب درآمد هستند.

منبع: دنده 20

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها