کد خبر : 14276

سرانجام مشخصات فنی هیوندای سوناتا 2020 منتشر شد

سرانجام مشخصات فنی هیوندای سوناتا 2020 منتشر شد

نسل جدید هیوندای سوناتا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای کره‌ای بازار در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد. هیوندای اطلاعات اولیه‌ی این خودرو را منتشر کرده است.

به گزارش خودروتک ، حدودا یک ماه پیش، جدیدترین نسل هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) رونمایی شد و حالا هیوندای، اطلاعات و مشخصات اولیه‌ای را از این خودرو منتشر کرده است. چندی پیش، تصاویر واضحی از  نمای بیرونی و داخلی این خودرو منتشر شد و حالا نوبت به اطلاعات فنی و مشخصات، رسیده است. اکنون ما می‌دانیم که سوناتای جدید قرار است چه پیشرانه‌ها و مدل‌هایی داشته باشد. هیوندای سوناتای جدید همچنین به سیستم‌های کمکی رانندگی جدیدی نیز مجهز شده است.

برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ دو نوع قوای فنی در نظر گرفته شده است که هر دوی آن‌ها از سری موتورهای Smartstream هستند. اولین پیشرانه با ۱.۶ لیتر حجم و ۴ سیلندر دارای کد T-GDi است. این موتور توربو می‌تواند ۱۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

هیوندای سوناتا

خریدارانی که به پیشرانه‌های توربو علاقه ندارند، هم می‌توانند نوع تنفس طبیعی انتخاب کنند. این مدل نیز با آنکه دارای ۴ سیلندر است؛ ۲.۵ لیتر حجم دارد و با کد GDi عرضه می‌شود. این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و می‌تواند ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. هر دو موتوری که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، به‌همراه یک جعبه‌دنده‌ی ۸ دنده‌ای خودکار به‌صورت استاندارد عرضه خواهند شد.

در بخش امکانات و  فناوری، شاهد امکانات جدیدی در سوناتا ۲۰۲۰ خواهیم بود. اولین مورد، کلید دیجیتالی این خودرو است؛ یعنی راننده می‌تواند از تلفن همراه هوشمند خود به‌عنوان ریموت خودرو استفاده کند. این سیستم از فناوری NFC برای فعالیت خود بهره می‌برد. این کلید هوشمند امکانات دیگری هم دارد و با استفاده از آن می‌توان از راه دور، خودرو را نیز روشن کرد.

هیوندای سوناتا

سوناتای به HUD جدید ۸ اینچی مجهز شده است که به‌گفته‌ی هیوندای، میزان نوردهی آن بیش از ۱۰ هزار شمع بر مترمربع است. هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به طیف وسیعی از تجهیزات کمکی رانندگی نیز مجهز است؛ تا جایی که هیوندای این خودرو را در سطح ۲ خودروهای خودکار طبقه‌بندی می‌کند.

این سیستم‌ها شامل سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابران پیاده و دوچرخه سواران، سیستم کمکی باز کردن درها، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و کروز کنترل هوشمند هستند. دو مورد آخر این توانایی را دارند تا در بزرگراه‌ها در بازه‌ی سرعتی صفر تا ۱۴۵ کیلومتربرساعت، خودرو را به‌صورت اتوماتیک بین خطوط نگه دارند و فاصله‌ی آن را با خودروهای جلویی حفظ کنند.

هیوندای سوناتا

هیوندای سیستم هشدار نقطه کور جدید خود را نیز روی این خودرو عرضه خواهد کرد. پیش‌تر این سیستم جدید در دو خودروی هیوندای پلیسِید و کیا K900 معرفی شده بود. این سیستم بااستفاده‌ از دوربینی که در آینه‌های جانبی وجود دارد می‌تواند تصویر خودروی قرار گرفته در نقطه‌ی کور راننده را در نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده به وی نشان دهد. این نمایشگر بزرگ، جایگزین پشت‌آمپرهای سنتی شده است.

در ادامه‌ی فهرست سامانه‌های ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز خودکار در دنده‌ی عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پارک خودکار و سیستم کمکی پارک با قابلیت هدایت خودرو از روی ریموت اشاره کرد. این‌ها اطلاعاتی بود که تا امروز از نسل جدید هیوندای سوناتا منتشر شده‌ است و برای اطلاعات بیشتر، باید تا زمان ورود این خودرو به بازار؛ یعنی نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ صبر کنیم.


منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها