کد خبر : 13455

لیفان X50‌ فیس لیفت رونمایی شد

لیفان X50‌ فیس لیفت رونمایی شد

کراس‌ اور ریزاندام لیفان وارد دومین مرحله از زندگی‌اش شد. چینی‌ها با معرفی فیس‌لیفت این خودرو موسوم به X50II رقابت با جک S2، بایک X25 و البته فاو D60 را جدی‌تر کردند.

به گزارش خودروتک ، به لطف استفاده از آلیاژهای جدید فولادی، لیفان X50 جدید معادل 42 درصد مقاوم‌تر از ویرایش قدیمی است.

به نظر می‌رسد محصول جدید فاصله زیادی برای حضور در بازار چین ندارد. چراکه سایت رسمی لیفان تصاویر این خودرو را منتشر کرده است. این خودرو با تغییراتی که در طراحی بیرونی و داخلی خود اعمال کرده نظرات تند منتقدین نسبت به نمونه قبلی را پاسخ گفت. باید اعتراف کرد که لیفان X50 جدید از نظر زبان بصری یک سر و گردن نسبت به نمونه‌های مشابه خود بالاتر است. بدیهی است که تفاوت گرافیکی بین این خودرو و ویرایش قبلی نیز از زمین تا آسمان است.

سبک نوین طراحی که پیش‌تر با لیفان X70 و X80 آغاز شده بود در کوچک‌ترین فرزند خانواده نیز مشاهده می‌شود. چراغ‌هایی مدرن در کنار جلوپنجره و سپرهایی برآمده که حالا کنایه‌ای نیز به خودروهای اسپرت می‌زند.

لیفان x50 فیس لیفت

استفاده از تکنیک سپر دو رنگ،‌ ایده خلاقانه‌ای است که جلوه جسورانه محصول جدید را دوچندان کرده است. با این حال به نظر می‌رسد عمده تغییرات ظاهری لیفان X50 فیس لیفت مربوط به نمای پشتی آن باشد که به‌کلی با نمونه قبلی فرق دارد.

داخل کابین نیز یک انقلاب کوچک را شاهد هستیم. فضایی کاملاً به‌روز و البته جوان‌گرا. لیفان برای بهبود شرایط فروش خود قصد دارد نظر مشتریان غیر چینی را نیز جلب کند. به همین دلیل است که به وسواس تمام سراغ المان‌های طراحی به سبک کره‌ای‌ها رفته است.

کابین لیفان x50

گفته می‌شود شرکت MIRA انگلستان در طراحی شاسی محصول جدید همکاری موثری داشته است. شرکت می‌گوید استفاده از آلیاژهای جدید فولادی نه فقط باعث استحکام بیشتر بلکه موجب کاهش وزن هم شده است. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد لیفان X50 جدید معادل 42 درصد مقاوم‌تر از ویرایش قدیمی است.

درباره مشخصات فنی توضیحات کاملی ارائه نشده است. تنها می‌دانیم که درون سینه آن همان پیشرانه 1.5 لیتری ساده با 102 اسب‌بخار قدرت و 133 نیوتن‌متر گشتاور گنجانده شده است. البته هم‌چنان وجود جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و CVT اتوماتیک دست خریداران را باز گذاشته است. ‌

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها