کد خبر : 13062

نسخه شوتینگ بریک مرسدس بنز CLA رونمایی شد

نسخه شوتینگ بریک مرسدس بنز CLA رونمایی شد

قطعاً کوپه چهار در مرسدس بنز یعنی CLA، یکی از مدل‌های بسیار جذاب این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود. حال مرسدس با رونمایی از نسخه استیشن این خودرو به نام CLA شوتینگ بریک (Shooting Brake) در نمایشگاه خودروی ژنو 2019، ویژگی کاربردی بودن را هم به این مدل اضافه کرده است.

به گزارش خودروتک ، دو مدل CLA شوتینگ بریک و CLA کوپه در میان تمامی مدل‌های جمع‌وجور جدید این خودروساز آلمانی، از نظر خصوصیات رانندگی از همه اسپرت‌تر هستند.

این استیشن جدید در مقایسه با مدل قبلی، 48 میلی‌متر کشیده‌تر و 53 میلی‌متر عریض‌تر شده و فاصله بین دو محور آن با 30 میلی‌متر افزایش همراه بوده، اما ارتفاع آن 2 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. با توجه به این که پیش از این CLA کوپه رونمایی شده و تصاویر جاسوسی از نسخه استیشن آن هم منتشر شده بود، CLA شوتینگ بریک در زمینه طراحی خارجی قابل پیش‌بینی بود و می‌توان گفت همان چیزی است که انتظارش را داشتیم.

در نمای روبه‌روی شوتینگ بریک همانند مدل کوپه شاهد طرحی تهاجمی به همراه کاپوتی کشیده هستیم. مسلماً تفاوت اصلی شوتینگ بریک با مدل معمولی CLA، در فضای بار آن است. این استیشن جدید آلمانی فضایی معادل با 505 لیتر را برای بار در اختیار شما قرار می‌دهد، در صورتی که این رقم برای مدل قدیمی برابر با 495 لیتر بود.

کابین مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک

مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک از نظر معماری و تکنولوژی به کار رفته در فضای کابین، با مدل کوپه یکسان است. با این حساب، شاهد مواردی همچون صفحه نمایش عریض، سه دریچه برای سیستم تهویه مطبوع و نورپردازی محیط داخلی هستیم. علاوه‌براین، شوتینگ بریک از سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی مرسدس موسوم به MBUX هم بهره می‌برد که حتی هوشمندتر هم شده است.

طبق ادعای مرسدس، دو مدل CLA شوتینگ بریک و CLA کوپه در میان تمامی مدل‌های جمع‌وجور جدید این خودروساز آلمانی، از نظر خصوصیات رانندگی از همه اسپرت‌تر هستند. اما نکته جالب اینجاست که این استیشن آلمانی در کنار چابکی و اسپرت بودن، از سیستم تعلیقی بهره می‌برد که سواری نرم و بی‌صدایی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک در زمینه ایمنی فعال هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که بسیاری از قابلیت‌های آن در این زمینه برگرفته از کلاس S است. به طور مثال، حتی این خودرو می‌تواند در برخی شرایط تا حدودی به صورت خودران رانندگی کند.

مرسدس بنز شوتینگ بریک و فضای بار کاربردی

مرسدس امکان سفارش شوتینگ بریک را با انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی فراهم کرده است. این استیشن کوچک و شیک، با دو نوع جعبه‌دنده دستی و دو-کلاچه و در دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. اما در میان تمامی نسخه‌های مختلف این استیشن آلمانی، مدل CLA250 شوتینگ بریک نقش پرچمدار را ایفا می‌کند که از یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر با 222 اسب‌بخار قدرت و یک جعبه‌دنده هفت سرعته دو-کلاچه بهره می‌برد.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها