کد خبر : 12936

شماره 9 / نسخه ویژه بنتلی کانتیننتال

شماره 9 / نسخه ویژه بنتلی کانتیننتال

پیش از این شاهد انتشار تیزری توسط بنتلی بودیم که موضوع آن معرفی یک نسخه ویژه جدید بود. اکنون شاهد رونمایی این نسخه ویژه در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 هستیم: بنتلی کانتیننتال GT ادیشن شماره 9 که توسط بخش مولینر (Mulliner) از این خودروساز انگلیسی ساخته شده است.

به گزارش خودروتک ، شماره 9 در این نسخه ویژه، به نوعی ادای احترام به خودروی مسابقه‌ای بنتلی است که حدوداً 90 سال پیش در مسابقات لمان به رقابت پرداخت.

این نسخه ویژه جدید از کانتیننتال GT که دست‌ساز بوده و توسط بخش مولینر از بنتلی ساخته می‌شود، فقط به تعداد 100 دستگاه به تولید خواهد رسید. بخش مولینر از این خودروساز بریتانیایی، در زمینه ارائه خدمات شخصی‌سازی به مشتریان بنتلی و همچنین تولید نسخه‌های ویژه فعالیت می‌کند. شماره 9 در این نسخه ویژه، به نوعی ادای احترام به خودروی مسابقه‌ای بنتلی به نام بلوور (Blower) محسوب می‌شود، خودرویی افسانه‌ای که حدوداً 90 سال پیش در مسابقات لمان به رقابت پرداخت. جالب است بدانید بنتلی بلوور که می‌توان آن را یکی از معروف‌ترین خودروهای مسابقه‌ای تاریخ دانست، به سوپرشارژر مجهز بوده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، در قسمت میانی داشبورد این نسخه خاص، قطعه‌ای کوچک از جنس چوب به چشم می‌خورد که این قسمت برای همه 100 دستگاه از این خودرو در نظر گرفته شده است.

بنتلی کانتیننتال ج تی ادیشن شماره 9

باید بدانید که این قطعه چوبی کوچک، در حقیقت بخشی از صندلی خودروی مسابقه‌ای لمان یعنی بنتلی بلوور مربوط به سال 1930 میلادی است! با این حساب می‌توان گفت هر کدام از این 100 دستگاه، بخشی از تاریخچه 100 ساله این خودروساز انگلیسی را در خود جای داده است.

ادیشن شماره 9 از بنتلی کانتیننتال GT در دو رنگ خاص به نام‌های سبز ویریدیَن (Viridian Green) و مشکی خاویاری (Beluga Black) عرضه می‌شود. از نکات جالب در نمای روبه‌روی این خودرو، طرح شماره 9 است که با رنگ سفید در جلوپنجره مشخص شده است. از دیگر ویژگی‌های شاخص در فضای خارجی ادیشن شماره 9 می‌توان به رینگ‌های 21 اینچی 10 پره و کیت بدنه از جنس کربن اشاره کرد.

تیکه ای از خودروی مسابقه ای بنتلی

بنتلی در سیستم انتقال قدرت این نسخه ویژه تغییری ایجاد نکرده و ادیشن شماره 9 از این نظر با مدل‌های دیگر کانتیننتال GT یکسان است. به این ترتیب زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه 12 سیلندر 6.0 لیتری جا خشک کرده که از دو توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت هم بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 626 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 900 نیوتن‌متر تولید کند که این خودرو را قادر می‌سازد فقط در زمان 3.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. به علاوه، حداکثر سرعت این خودرو هم برابر با 333 کیلومتر برساعت است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها