کد خبر : 12877

آستون مارتین لاگوندا زنده شد

آستون مارتین لاگوندا زنده شد

شرکت انگلیسی استون مارتین که در ساخت خودروهای اسپرت و لوکس سابقه طولانی و درخشان دارد، این بار با معرفی شاسی بلند مفهومی و البته کاملاً برقی لاگوندا نه تنها به تسلا مدل X و جگوار I-Pace اعلان جنگ داده بلکه پا را از این فراتر نهاده و لاگوندا را نمایانگر آینده خودروهای شاسی بلند لوکس می‌داند.

به گزارش خودروتک ، کانسپت لاگوندا وسعت افق دید شرکت استون مارتین در مورد بازار آینده خودرو را به نمایش می‌گذارد.

این خودرو که در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 به معرض نمایش درآمده، با زبان طراحی جدیدی شکل گرفته که پیش از این در کانسپت Vision مشاهده کرده بودیم. در حقیقت در طراحی لاگوندا نیز مانند کانسپت مورد اشاره، از فرم کلی قایق‌های سرعتی و گرانقیمت الهام گرفته شده است.

طراحی بدنه کانسپت لاگوندا را می‌توان بسیار تاثیرگذار توصیف کرد، مخصوصاً فرم بخش عقبی خودرو که گویا خطوط طراحی به صورت ناگهانی قطع شده‌اند. در حقیقت فرم کلی این خودرو به همراه جزئیاتی همچون چراغ‌های باریک و بزرگ جلو، چین خوردگی‌های بخش جانبی بدنه و کاپوت، خط سقف اسپرت و هیجان‌انگیز و در نهایت چراغ‌های نواری عقب بسیار متفاوت و جالب توجه از کار درآمده است.

فضای کابین کانسپت استون مارتین لاگوندا

جالب است بدانید هنگام باز شدن درهای عقب لاگوندا قسمتی از سقف نیز به همراه آن‌ها حرکت می‌کند که این ویژگی غیر از افزایش راحتی سرنشینان، منحصربه‌فرد بودن طراحی این خودرو را دو چندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت استون مارتین یعنی آقای Andy Palmer در مورد کانسپت لاگوندا معتقد است که طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند در مسیر خانه تا آزمایشگاه مورد استفاده یک دانشمند قرار گیرد و یا در اختیارفردی مشهور باشد که برای شرکت در مراسم فرش قرمز دعوت می‌شود. به اعتقاد وی چنین محصولی می‌تواند وسعت افق دید شرکت استون مارتین در مورد بازار آینده خودرو را به نمایش بگذارد.

لاگوندا در فضای داخلی خود برای حمل چهار سرنشین فضا دارد. نصب نمایشگر اطلاعات در مرکز دایره فرمان، نوآوری بسیار جالبی است که در کابین مشاهده می‌شود. البته این تنها نمایشگر موجود در کابین لاگوندا نبوده و صفحه کوچکتر دیگری در بخش جلوی کنسول وسط نصب شده است. در فضای میان دو صندلی عقب نیز کنسول مرکزی دیگری تعبیه شده که طراحی آن در هماهنگی کامل با کنسول جلو بوده و برای کنترل امکانات این بخش از خودرو نصب شده است.

نمای عقب شاسی بلند مفهومی لاگوندا

با توجه به ابعاد بزرگ شیشه‌های جانبی و همچنین سقف شیشه‌ای، می‌توان به راحتی تصور کرد که فضای داخلی لاگوندا تا چه حد دلباز خواهد بود. سرنشینان لاگوندا به راحتی می‌توانند این فضای دلباز و بزرگ را به سالن نشیمن تبدیل کنند چراکه امکان چرخش صندلی‌های جلو در این خودرو فراهم شده تا سرنشینان جلو و عقب امکان صحبت رودررو را نیز داشته باشند. با عنایت به تجهیز لاگوندا به سیستم رانندگی خودکار، امکان چرخش صندلی‌ها در هنگام حرکت خودرو نیز وجود دارد.

نکته جالب دیگر وجود نیروی الکترومغناطیسی در کنسول وسط میان صندلی‌های جلو است که امکان شناور ماندن کلید خودرو در هوا را فراهم می‌کند که چیزی مشابه موارد دیده شده در فیلمهای علمی-تخیلی خواهد بود.

این شاسی بلند برقی نیروی محرک خود را از باطری‌های جاداده شده در کف خودرو تامین خواهد کرد. جزئیات فنی بیشتری از لاگوندا منتشر نشده اما اعلام شده که تولید آن از سال 2022 در تاسیسات شرکت استون مارتین در ایالت ولز در انگلستان آغاز خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها