کد خبر : 12777

میتسوبیشی Engelberg؛‌ اوتلندر با چاشنی سفینه

میتسوبیشی Engelberg؛‌ اوتلندر با چاشنی سفینه

میتسوبیشی نیز توانست در جشنواره شگفتی‌های ژنو 2019 سهمی داشته باشد. این ژاپنی با معرفی کانسپتی به اسم Engelberg، دوران طلایی کانسپت‌ها را زنده کرد.

به گزارش خودروتک ، این کانسپت در زیر لایه‌های پیچیده خود DNA شاسی‌بلند معروف میتسوبیشی یعنی اوتلندر را به نمایش می‌گذارد.

انگلبرگ منطقه‌ای کوهستانی در سوئیس است که به دلیل وجود پیست‌های اسکی شهرتی جهانی دارد. درواقع ژاپنی با یک تیر دو نشان زده‌اند. اول آن‌که قصد داشتند احترام بیشتری را نسبت به محل برگزاری نمایشگاه در این کشور نشان دهند از سوی دیگر با نام‌گذاری مستقیم آن قصد نمایش قابلیت‌های آفرود را نیز به رخ رقبا کشیده‌اند.

این خودروی هیبریدی پلاگین مجهز به یک پیشرانه درون‌سوز 2.4 لیتری با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک است. گفته می‌شود در صورت استفاده مستقیم از نیروی برق می‌توان تا 70 کیلومتر با این خودرو پیمایش داشت. اما در حالت ترکیبی میزان پیمایش آن حدود 700 کیلومتر خواهد بود.

کانسپت پلاگین هیبریدی میتسوبیشی

مانند هر کانسپت دیگر، انگلبرگ نیز چهره‌ای انتزاعی و چهارچوب‌شکن دارد. اما برتری این کانسپت اینجاست که در زیر لایه‌های پیچیده خود DNA شاسی‌بلند معروف میتسوبیشی یعنی اوتلندر را به نمایش می‌گذارد.

هرچقدر هم که فرم چراغ‌ها و جلوپنجره فضایی باشد ولی باز هم ساختار پایه همان اوتلندر است. حتی تا حدودی می‌توان زبان طراحی اکلیپس کراس را زیر آن تشخیص داد. شاید باید یک بار دیگر به جزئیات خاص طراحی این خودرو دقت کنید تا متوجه شوید که میتسوبیشی برای این مدل دستگیره سنتی در‌ها و آینه‌های جانبی متعارف را حذف کرده است.

تصاویری که از داخل این خودرو منتشر شده حس و حال کاربردی‌تری از آن را به نمایش می‌گذارد. سه ردیف صندلی از جنس چرم به رنگ سفید و با نورپرازی آبی، فضایی آرامش ‌بخش را پدید آورده‌اند.

کابین میتسوبیشی انگلبرگ

کنسول این خودرو تمام دیجیتال است. چیزی مانند یک تبلت که مخصوص خودرو ساخته شده باشد. محل قرارگیری تجهیزات کنترلی مانند سیستم تهویه مطبوع و اهرم تعویض دنده و سلکتور حالت رانندگی زیر دست راننده جای داده شده‌اند. به احتمال فراوان المان‌های مورد استفاده در طراحی کانسپت انگلبرگ را در محصولات آتی میتسوبیشی خواهیم دید.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها