کد خبر : 12728

غوغای «منصوری» در ژنو

غوغای «منصوری» در ژنو

چه کسی است که عاشق هیولاهای منصوری نشود؟ حالا دیگر همه کوروش منصوری را می‌شناسند. تیونر ایرانی‌الاصلی که با شاهکارهایش همه کارشناسان را وادار به تحسین می‌کند.

به گزارش خودروتک ، با ارتقای عملکرد پیشرانه‌ها و استفاده از کیت‌های بدنه متفاوت از جنس فیبرکربن، منصوری جلوه‌ای خاص به برترین خودروهای دنیا بخشیده است.

منصوری همواره ژنو را به‌عنوان گزینه اصلی رونمایی از محصولاتش انتخاب کرده است. او اغلب پروژه‌های سنگینی که روی لامبورگینی، فراری، بوگاتی، پورشه، مک‌لارن، بنتلی، مازراتی و رولزرویس اجرا کرده را به سوئیس می‌آورد. لامبورگینی اونتادور معروف او یعنی Carbonado‌ سال 2013 در ژنو رونمایی شد. بنتلی کانتیننتال GT سال 2014، لامبورگینی هوراکان سال 2015، مرسدس-ای‌ام‌جی GT سال 2016،‌ پورشه پانامرا GTS سال 2017، فراری 812 سوپرفست سال 2018 و حالا هم یک سبد پروپیمان از منصوری برای ژنو سال 2019.

لامبورگینی اوروس وناتوس

شاسی‌بلند جنجالی لامبورگینی، اوروس به‌قدری جسور و تهاجمی طراحی شده که دیگر به نظر نمی‌رسد که نیازی به افزودن خواص تندخویی داشته باشد. این همان جایی است که منصوری وارد می‌شود. یعنی جایی که قرار است محدودیت‌ها شکسته شوند.

لامبورگینی اوروس با تیونینگ منصوری

پروژه وناتوس (Venatus)، مفهوم بادی‌کیت را دستخوش تغییر کرده است. سپرها، جلوپنجره، رکاب‌ها، فلاپ‌ها، گلگیرها و خلاصه تمام بخش‌های آیرودینامیکی و بیرونی این شاسی‌بلند به طرز دلهره‌آوری خشن‌تر شده‌اند. استفاده از یک بال عقب کشیده، دیفیوزر چند لایه، اگزوزهای مثلثی و رینگ‌های 24 اینچی ایده‌های نابی بودند که فقط از منصوری برمی‌آیند.

خطوط باریک نارنجی که در طراحی بیرونی که روی زیرسازی خاکستری و هم‌چنین تریم داخلی این خودرو استفاده شده، دقت روی ریزه‌کاری‌ها را به خوبی نشان داده است. کابین این لامبورگینی هم از دست منصوری در امان نبوده است.

تیونر ترجیح داده که تغییری در مشخصات فنی این خودرو اعمال نکند. یعنی هم‌چنان شاهد همان قوای محرکه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 641 اسب‌بخار نیرو و 850 نیوتن‌متر گشتاور هستیم.

رولزرویس کالینان بیلیونر

اولین شاسی‌بلند رولزرویس بهترین طعمه برای منصوری به حساب می‌آمد. کولینان بیلیونر (به معنی میلیاردر) نامی پرمسما برای این فوق لوکس قدبلند است. البته منصوری قصد نداشته که روی کلیشه‌ها حرکت کند. بنابراین با جسارت هرچه تمام‌تر خواص اسپرت را نیز به این خودروی تشریفاتی اضافه کرد.

رولزرویس کالینان با تیونینگ منصوری

ایده خلاقانه بدنه دو رنگ، کالینان را زیباتر از همیشه کرده‌ است. رینگ‌های 24 اینچی فوق عریض این رولزرویس که با تایرهای 295.30 میلی‌متر پوشانده شده‌اند، هماهنگی فوق‌العاده‌ای با ماهیت لوکس‌گرایانه آن دارد. منصوری به طرزی خلاقانه اگزوزها، سپرها و رکاب‌ها را تغییر شکل داده است. شاید بتوان شاهکاری این تیونر را داخل کابین کولینان بیلیونر قلمداد کرد. اتاقی اشرافی با تریم سفید و چرم دست‌دوز.

شرکت می‌گوید توانسته 39 اسب‌بخار قدرت و 100 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر را از پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر Vشکل آن بیرون بکشد. این یعنی اکنون خروجی نهایی 602 اسب‌بخار با 950 نیوتن‌متر گشتاور است. کالینان فوق می‌تواند صفر تا صد را زیر 5 ثانیه با سرعت نهایی 280 کیلومتر برساعت بپیماید.

بوگاتی شیرون

بازی با فیبرکربن یکی از توانایی‌های همیشگی منصوری بوده است. این توانمندی در کنار علاقه همیشگی به بوگاتی منجر به تولید یکی از عجیب‌ترین سوپراسپرت‌های تاریخ شده است.

بوگاتی شیرون با تیونینگ منصوری

پروژه جدید شرکت که روی بوگاتی شیرون اجرا شده، نمایشی سنگین از فیبر کربن روی یک کوپه فوق اسپرت بوده است. منصوری با بوگاتی غریبه نیست. این تیونر بارها و بارها پروژه‌های موفق و چشم‌گیری را روی این هیولای فرانسوی اجرا کرده است. شیرون جدید اکنون چنان دستخوش انقلاب گرافیکی شده که گویی یک فیس‌لیفت رسمی از سوی بوگاتی است.

اصلی‌ترین بخش این تغییرات را باید در قسمت عقب خودرو جستجو کرد. جایی که فرم سنتی سپر حذف شده و فرم اگزوزها نیز به کلی تغییر کرده‌اند. فرم رکاب‌ها، سپرها و المان‌های آیرودینامیکی زبانی تند و تیز دارند. بوگاتی شیرون فوق مجهز به یک پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر Wشکل با 4 توربوشارژر است.

منصوری استار تروپر

وقتی قرار است یک شاسی‌بلند آفرود ضمن حفظ خواص خارج جاده‌ای خود، ویژگی‌های لوکس نیز داشته باشد، منصوری چیزی به اسم استار تروپر را معرفی می‌کند. پروژه‌ای که ناگفته پیداست روی مرسدس‌بنز G63 AMG اجرا شده است.

نکته مهم این خودرو اینجاست که طراح معروف آلمانی یعنی فیلیپ پلین نیز بخشی از این پروژه بوده است. گفته می‌شود تنها 20 دستگاه از استار تروپر ساخته می‌شود. قیمت هریک نیز چیزی حدود 617 هزار دلار است.

مرسدس بنز g کلاس با تیونینگ منصوری

بادی‌کیت عریض روی شاسی‌بلندها همیشه یکی از تخصص‌های منصوری بوده است که اینجا نیز شاهد آن هستیم. روی این G کلاس گلگیرهای برجسته هماهنگی منطقی با کاپوت، جلوپنجره و حتی در‌های برجسته دارد. استفاده منطقی از نوار LED برای نور روز، حد و حدود وقار را رعایت کرده است.

شرکت می‌گوید با بهینه‌سازی‌هایی که روی سیستم تنفس و توربوشارژ این خودرو اعمال شده حالا قدرت آن از 585 به 850 اسب‌بخار و گشتاورش از 850 به 1000 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها