کد خبر : 12342

مینی ون برقی مرسدس بنز رونمایی شد

مینی ون برقی مرسدس بنز رونمایی شد

مرسدس بنز مینی‌ون قدرتمندی با پیشرانه الکتریکی ساخته است که قابلیت پیمایش 400کیلومتر را با هربار شارژ کامل دارا است. این اتومبیل برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو برای عموم به نمایش در آمده است و همچنین در نمایشگاه فرانکفورت که مینی‌ون‌های سبز را در سپتامبر آینده نمایش داده می‌شوند، بار دیگر به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش خودروتک، این پنجمین خودرو از سری خودروهای سبز EQ است که در سال 2021 به بازار عرضه می‌شود. این مینی‌ون که قابلیت حمل 8 سرنشین را دارا است، از پک باتری با ظرفیت 100 کیلووات‌ ساعت استفاده می‌کند که در کف اتومبیل و در محور جلو خودرو نصب شده‌ است.  پیشرانه الکتریکی این مدل مفهومی توانایی تولید 201 اسب‌بخار قدرت را دارد.  حداکثر سرعت این مینی‌ون 160 کیلومتر بر ساعت است و این اتومبیل الکتریکی برای پیمایش 100 کیلومتر،  نیاز به 15 دقیقه شارژ دارد. در این کانسپت قابلیت شارژ با برق خانگی نیز در نظر گرفته شده است.

طراحی این مینی‌ون بسیار شبیه به مرسدس بنز V-Class است. بر این اساس رئیس بخش ون مرسدس بنز ، بنجامین کولر برای مشتریان این خودرو بیان کرد که داخل و بیرون این اتومبیل بسیار شبیه به V-Class است و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که مشخصات اصلی و استایل V-Class را در مدل الکتریکی نیز حفظ کنند.

برای این مینی‌ون از سیستم مولتی‌مدیا MBUX استفاده شده است که برای اولین بر روی چهارمین نسل از خانواده A-Class استفاده شده بود. این سیستم قابلیت استفاده از هوش منصوعی را داشته و قادر به درک دستورات پیچیده است. به علاوه اینکه اپلیکیشن ویژه‌ای برای استفاده گوشی‌های هوشمند برای آن ساخته شده است تا بتوان امکان کنترل از راه دور سیستم تهویه و پرداخت نقدی در ایستگاه‌های شارژ را با آن انجام داد.

در حال حاضر مرسدس مدل الکتریکی خودروهای Sprinter و ویتو ون را ارائه کرده است که هر دو آن‌ها از یک پیشرانه 41.4 کیلووات ساعتی بهره می‌برند که این امکان را به این اتومبیل‌ها می‌دهد تا 150 کیلومتر را در یک بار شارژ بپیمایند.

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها