کد خبر : 12159

مفهومی GE11 زیباترین محصول جیلی آمد

مفهومی GE11 زیباترین محصول جیلی آمد

اگرچه شرکت جیلی چین به لحاظ مالکیت برندهای نامداری همچون لوتوس، تاکسی برقی لندن، ترافوجیا و مهم‌تر از همه ولوو، یک چینی سرآمد تلقی می‌شود ولی حقیقتاً خودروی برقی GE11‌ دنیای مدرن آن را به رخ رقبا کشیده است.

به گزارش خودروتک، جیلی می‌گوید طراحی این خودرو انسان محور است به طوری‌که به لطف استفاده از متریال هوشمند و آخرین تکنولوژی‌ها رابطه عمیقی بین کاربر و محصول ایجاد می‌کند.

در واقع اولین تجربه جیلی در زمینه خودروهای برقی، استارت طوفانی آن‌ها در این بازی پرهیاهو به حساب می‌آید. نمونه اولیه طراحی این خودرو را پیش‌تر در مراسمی در شانگهای هم دیده بودیم. شرکت می‌گوید این خودرو بر اساس جریان مدرن طراحی آن‌ها و این یعنی برند «انرژی نوین جیلی» شکل گرفته است.

زبان گرافیکی فوق‌العاده این خودرو به لطف استفاده استادانه از زوایای خمیده و موج‌دار موجب ثبت ضریب اصطکاکی معادل با 0.2375 واحد شده است. رقمی بسیار پایین که حکایت از مقاومت اندک هوا در برابر آن دارد. نماد جدید نقره‌ای این خودرو نیز اشاره به برند انرژی نوین جیلی دارد که قطعاً در آینده بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

داخلی کابین جیلی GE11 را ماه گذشته در تصاویری محدود مشاهده کردیم؛ اما حالا این شانس را داریم که با دقت بیشتر به جزئیات آن نگاه کنیم. آنچه اینجا به چشم می‌آید، مجموعه‌ای از المان‌های متعهد به سبک مینیمالیستی (ساده‌گرایی) است. البته بستر اصلی طراحی داخل کابین عناصر مدرن و با فناوری بالا خواهد بود.

کابین جیلی ge11

طبیعتاً اول از همه آن نمایشگر 12.3 اینچی روی داشبورد خودنمایی می‌کند. تعبیه نمایشگر دیجیتالی برای اعداد و ارقام موردنیاز راننده در پشت فرمان و هم‌چنین حذف ابزارهای مکانیکی و جایگزینی نمونه‌های لمسی از جمله جذابیت‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

یکی از نکات برجسته در طراحی کابین، استفاده از ابزار دوار انتخاب حالات رانندگی و البته اعمال فرامین راننده است. این فرم از طراحی را پیش‌تر روی نسخه قبل از فیس‌لیفت مرسدس‌بنز S کلاس دیده بودیم. شارژر بی‌سیم پنهان شده در فضای زیردستی راننده نیز می‌تواند برای بیننده جذاب باشد.

جیلی می‌گوید طراحی این خودرو انسان محور است به طوری‌که رابطه عمیقی بین کاربر و محصول ایجاد می‌کند. در ساخت و طراحی متریال این خودرو، تطابق عجیبی با سخت‌گیرانه‌ترین قوانین اتحادیه اروپا حتی برای ایمنی نوزادان دیده می‌شود. حتی درباره پارچه صندلی‌ها گفته می‌شود که از نوع خاصی ساخته شده‌اند که درجه حرارت محیط را از خود دور می‌کنند. البته تا این زمان هنوز اطلاعات فنی این خودرو مرموز باقی مانده است. ‌

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها