کد خبر : 11815

آلفارومئو با چه مدل هایی به نمایشگاه ژنو می آید؟

آلفارومئو با چه مدل هایی به نمایشگاه ژنو می آید؟

شرکت ایتالیایی آلفارومئو به تازگی فهرست مدل‌های موردنظر خود برای نمایش در نمایشگاه خودروی ژنو را منتشر کرده که در این میان یک جفت خودرو جلب نظر می‌کنند: نمونه‌هایی تولید محدود از سدان جولیا و مدل شاسی بلند استلویو که هردو براساس نسخه کوادروفولیو شکل گرفته‌اند. غیر از این دو، هاچ بک جولیتا که چندسالی است در بازار جهانی حضور دارد نیز تغییرات تازه‌ای به خود دیده تا همچنان در چشم علاقمندان جذابیت داشته باشد.

به گزارش خودروتک، آلفارومئو علاوه بر فیس لیفت مدل جولیتا، تصمیم دارد نسخه های خاص از جولیا و استلویو را در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 به نمایش بگذارد.

بد نیست ابتدا به سراغ دو خودروی تولید محدود آلفارومئو برویم، نسخه‌های Racing از سدان و شاسی بلند ساخت این برند که برای بزرگداشت همکاری این برند با تیم Sauber در مسابقات فرمول یک ساخته شده‌اند.

اولین نکته جلب توجه‌کننده این دو خودرو رنگ‌آمیزی بدنه آن‌هاست که به افتخار خودروی مشهور آلفارومئو Racing C38، به صورت سفید و قرمز رنگ شده‌اند. نشان آلفارومئو نیز روی ستون عقب هر دو خودرو قرار گرفته است. در فضای کابین نیز صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو با دوخت قرمز، دسته دنده کربن و فرمان با روکش چرم آلکانترا مشاهده می‌شود. علاوه‌براین موارد در مدل جولیا شاهد نصب سقف فیبرکربنی، رینگ‌های 19 اینچی و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ خواهیم بود. در مدل استلویو از رینگ‌های 20 اینچی استفاده شده است.

نسخه ریسینگ از آلفارومئو جولیا و استلویو

نسخه‌های ریسینگ از آلفارومئو استلویو و جولیا

پیشرانه شش سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو مورد استفاده در خودروهای آلفارومئو اکنون در کنار سیستم اگزوز تیتانیومی ساخت Akrapovic قرار گرفته که به صورت سفارشی برای افزایش قدرت خروجی این خودروها مورد تغییر قرار گرفته است. هرچند هنوز درباره مقدار افزوده شده به قدرت این خودرو رقم دقیقی بیان نشده است. دیسک های ترمز از جنس کربن-سرامیک نیز به صورت استاندارد در این خودروها نصب خواهند شد.

آلفارومئو در کنار این دو خودروی تولید محدود، قصد دارد از مدل به روز شده استلویو Ti نیز در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کند. گرافیک چراغ‌های عقب تغییر کرده و از قطعات کربنی بیشتری در این خودرو استفاده شده که می‌توان به پوشش آیینه‌های جانبی و جلوپنجره V شکل استلویو Ti اشاره کرد. رینگ‌های 20 اینچی، کالیپر ترمزهای زرد رنگ، حاشیه بیرونی پنجره‌ها، پوشش مشکی مات برای زیرسپر عقب و نشان‌های تیره رنگ Stelvio و Q4 از دیگر تغییرات شایان ذکر در این مدل هستند.

آلفارومئو استلویو ti

آلفارومئو استلویو Ti

در بخش فنی استلویو Ti تغییری صورت نگرفته و پیشرانه خودرو همچنان نمونه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که 276 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت پیشرانه توسط جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک Q4 به چهار چرخ منتقل می‌شود و خودرو را قادر می‌سازد ظرف 5.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

خبر خوش برای طرفداران مدل سدان جولیا این است که مدل Veloce Ti از این خودرو نیز عرضه خواهد شد که از همین پیشرانه چهار سیلندر 276 اسب‌بخاری استفاده می‌کند و به واسطه نصب قطعات ظاهری Quadrifoglio، چهره خشن‌تری پیدا کرده است.

آلفارومئو هاچ بک معروف خود یعنی جولیتا را نیز فراموش نکرده و برای سال جدید میلادی دستی به سر و روی آن کشیده تا از نشستن گرد پیری بر چهره جولیتا جلوگیری نماید. برای شرکت در نمایشگاه خودرو ژنو دو نمونهExecutive   Veloce و مهیا شده‌اند که برای رنگ‌آمیزی بدنه Executive از سبز Visconti استفاده شده تا نسبت به مدل‌های عادی این خودرو متمایز باشد. برای پوشش صندلی‌ها از چرم قهوه‌ای و در چند نقطه از بدنه مثل جلوپنجره، از پوشش‌های جلادهنده استفاده شده است.

فیس لیفت آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا Executive

در نسخه آلفارومئو جولیتا Veloce اما تمرکز روی بخش فنی خودرو بوده چراکه از پیشرانه جدید دیزل JTDM استفاده شده است که 2 لیتر حجم و 167 اسب‌بخار قدرت دارد و به جعبه‌دنده شش سرعته دوکلاچه خودکار متصل است. در این مدل از سپرهای اسپرت جدید، ترمزهای بزرگتر ساخت برمبو، چرخ‌های 18 اینچی، صندلی‌هایی با پوشش آلکانترا و پارچه با دوخت زرد استفاده شده است.

براساس اخباری که پیش از این منتشر شده، گویا نباید انتظار دیدن مدلی جدید از این خودروساز در نمایشگاه ژنو را داشته باشیم هرچند که باید تا زمان برگزاری نمایشگاه صبر کنیم زیرا بعید نیست این خودروساز باسابقه علاقمندان خود را غافلگیر کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها