کد خبر : 11783

جیپ با دستان پر به ژنو می آید

جیپ با دستان پر به ژنو می آید

با بهبود اوضاع مالی گروه FCA (اتحاد فیات کرایسلر) به‌تبع جیپ به‌عنوان زیرمجموعه شریک آمریکایی نیز دست و بال بازتری برای طراحی و تولید محصولات جدید پیدا کرده است. این شرکت پس از تحمل فشار سنگین رسانه‌ها و منتقدین نسبت به عدم عرضه محصولات جدید حالا با دستانی واقعاً پُر پای به نمایشگاه ژنو سوئیس می‌گذارد.

به گزارش خودروتک، جیپ علاوه‌بر عرضه محصولات جدید برای بازار اروپا قصد دارد تا سری کاملی از لوازم جانبی موپار را برای مدل‌های رنگلر و روبیکان عرضه کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این برند اصیل آمریکایی سبدی رنگارنگ از محصولات بهینه‌سازی شده موسوم به سری S و سری مخصوص آفرود مجهز به قطعات Mopar‌ را برای گردهمایی ژنو امسال تدارک دیده است. در ادامه نگاهی به خودروهای جیپ خواهیم داشت.

رنگید S

سری جدید رنگید که بر اساس همان نسخه معروف ویرایش محدود ساخته شده، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی راهی بازار اروپا می‌شود. جیپ برای بدنه این محصول ویژه از رنگ زیبای سفید Alpine استفاده کرده که هم‌خوانی فوق‌العاده‌ای با سقف، جلوپنجره و رینگ‌های 19 اینچی مشکی آن دارد.

رنگید جدید دارای صندلی و فرمان چرم است. رابط کاربری آن شامل یک نمایشگر 8.4 اینچی لمسی و سیستم‌عامل اپل CarPlay و اندروید Auto‌ می‌شود. هم‌چنین این خودرو از نظر ایمنی به لحاظ مجهز بودن به سیستم‌های کروز کنترل تطبیق‌پذیر و هشدار تصادف از جلو کامل به نظر می‌رسد. در لیست تجهیزات آن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور پارک نیز دیده می‌شود. جیپ می‌گوید سیستم روشنایی این خودرو تمام LED است.

جیپ رنگید S

پیشرانه این خودرو یک نمونه 1.3 لیتری توربو با 177 اسب‌بخار قدرت است که نیروی خودرو را از طریق یک جعبه‌دنده مدرن 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. البته مشتریان می‌توانند نسخه سبک‌تر 148 اسب‌بخاری همین پیشرانه را نیز سفارش دهند؛ مانند قبل نمونه‌های 1.6 و 2 لیتری مولتی‌جت دیزلی نیز برای علاقه‌مندان به خودروهای گازوئیلی کنار گذاشته شده است.

کامپس S

دیگر خودروی سری S جیپ، کامپس است که راهی بازار اروپا می‌شود. ترکیب رنگی دوگانه سفید مرواریدی و مشکی در این محصول نیز به چشم می‌خورد. این شاسی‌بلند نیز مجهز به رینگ‌های زیبای 19 اینچی با رنگ مشکی براق موسوم به کریستال گرانیتی است. تریم چشم‌نواز رنگ تیره در قسمت‌های از جلوپنجره و حتی قاب مه‌شکن نیز مشاهده می‌شود.

جیپ کامپس S

داخل کابین همان رابط کاربری با نمایشگر 8.4 اینچی مشاهده می‌شود. سیستم روشنایی کامپس بای‌زنون با کنترل میزان پاشش نور خودکار است. در عقب برقی، کروز کنترل تطبیقی، صندلی‌های 8 حالته و سیستم صوتی از برند Beats را نیز به لیست آپشن‌های آن اضافه کنید.

جیپ قصد دارد این خودرو را با پیشرانه 2 لیتری مولتی‌جت 167 اسب‌بخاری و با جعبه‌دنده 9 سرعته و سیستم انتقال قدرت AWD معرفی کند. البته در لیست فروش قطعاً مدل‌های 1.4 لیتری 140 یا 170 اسب‌بخاری، مدل 1.6 لیتری با 118 اسب‌بخار و نمونه 2 لیتری با 138 یا 167 اسب‌بخار قدرت که جعبه‌دنده آن‌ها دستی است، گنجانده خواهد شد. برای بازارهای خارج از اروپا جیپ در نظر دارد کامپس 2.4 لیتری با 148 اسب‌بخار یا 172 اسب‌بخار قدرت با جعبه‌دنده‌ای 9 سرعته اتوماتیک را تولید کند.

چروکی S

چروکی دوست‌داشتنی هم اینجاست. خودرویی با رنگ سفید مرواریدی و رینگ‌های 18 اینچی متالیک. برخلاف دو مدل دیگر روی این خودرو سقف، جلوپنجره و المان‌های بیرونی هم‌رنگ بدنه هستند.

نمایشگر و مسیریاب 8.4 اینچی با سیستم عامل اپل CarPlay‌ و اندروید Auto‌ در این مدل هم مشهود است. کروز کنترل تطبیقی، محدودکننده هوشمند سرعت، هشدار برخورد از جلو به اضافه سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز کمکی پیشرفته، هشدار انحراف، رصد نقاط کور، تشخیص موانع متحرک در عقب، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و سیستم کمک پارک خودرو را نیز به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه کنید.

جیپ چروکی S

جیپ برای این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ به قدرت 266 اسب‌بخار استفاده کرده است. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود. برنامه فروش این خودرو نیز برای سه ماه دوم در اروپا است.

گرندچروکی S لیمیتد

با این‌که می‌دانیم جیپ قرار است شاسی‌بلند لوکس-اسپرت گرند چروکی S سری محدود را راهی ژنو کند ولی تصاویر رسمی از آن موجود نیست. با این حال مطمئن هستیم که این خودرو براساس نسخه ویرایش محدود قبلی طراحی شده و به طور حتم با رنگ سفید براق و تودوزی چرم مشکی رونمایی خواهد شد.

گرند چروکی جدید مجهز به رینگ‌های 20 اینچی و کاپوت اسپرت مانند سری SRT خواهد بود. سیستم صوتی این خودرو از برند Alpine و متصل به نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 8.4 اینچی است. پیشرانه اصلی این خودرو 3 لیتری شش سیلندر V شکل دیزلی با 246 اسب‌بخار نیرو است.

چروکی تریل‌هاوک

سری خشن‌تر چروکی که به‌تازگی با نام تریل‌هاوک شناخته می‌شود، با ظاهری جدید در ژنو نیز دیده خواهد شد. این خودرو با رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای آفرود و هم‌چنین فراهم آوردن زوایای حمله و فرار (به ترتیب 29.9 درجه و 32.2 درجه) یکی از بهترین نمایش‌ها را در پیمایش‌های خارج جاده‌ای خواهد داشت. جالب است بدانید ارتفاع این خودرو از سطح زمین 22 سانتی‌متر است.

جیپ چروکی تریل هاوک

جیپ رنگ قرمز این خودرو را فشفشه‌ای معرفی کرده و می‌گوید روی آن سنسور عقب و جلو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم عامل اپل و اندروید،‌ یک نمایشگر 7 اینچی قابل تنظیم و سیستم صوتی با 9 اسپیکر و یک ساب‌ووفر تعبیه شده است. امنیت این خودرو با حضور تجهیزاتی مانند کنترل‌کننده هوشمند سرعت، هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابر پیاده، ترمز کمکی اضطراری، هشدار انحراف، رصد نقاط کور و تشخیص موانع متحرک در عقب تضمین شده است. پیشرانه این محصول نیز 2 لیتری توربوشارژ با 266 اسب‌بخار نیرو و 400 نیوتن‌متر گشتاور است.

کامپس نایت ایگل

عقاب شب نامی پرمعنا برای این سری ویژه از کامپس است. نسخه‌ای بسیار پرابهت که ترکیب چشم‌نوازی از آبی براق و مشکی را به نمایش گذاشته است. رینگ‌های 19 اینچی مشکی آن در هماهنگی کامل با جلوپنجره، قاب مه‌شکن و گلگیرها است.

نمایشگر 8.4 اینچی لمسی و دوربین مخصوص پارک با نمایش جزئیات مربوط به فاصله و زوایا نیز در کابین این خودرو خودنمایی می‌کند. این کامپس با پیشرانه 1.4 لیتری 138 اسب‌بخاری و جعبه‌دنده دستی از چندی پیش در نمایندگی‌ها دیده می‌شده است.

لوازم جانبی موپار

بعد از معرفی سری ویژه شاسی‌بلند گلادیاتور که توسط تجهیزات شرکت موپار تبدیل به یک آفرود تمام عیار شده بود، حالا جیپ قصد دارد تا سری کاملی از لوازم جانبی موپار را برای مدل‌های رنگلر و روبیکان عرضه کند. تجهیزاتی که مطابق با استانداردهای شهری هستند و اجازه تردد خودروها را معلق نمی‌کند.

جیپ رنگید با تجهیزات موپار

در این لیست سیستم تعلیق حرفه‌ای 2 اینچی، هواکش سقفی، رکاب شکاری، پوشش ضدضربه برای پادری، در باک مشکی، کف پایی چهار فصل، جلوپنجره 7 سوراخه مشکی مات، گلگیر و گل پخش‌کن، لامپ‌های مخصوص آفرود و پوشش آینه‌ها دیده می‌شود. این تجهیزات در کنار مدل‌های معروف رانگلر Sahara با رنگ‌بندی مخصوص شکار و آفرود به نمایش درخواهد آمد. رانگلر فوق با پیشرانه 2 لیتری 268 اسب‌بخاری معرفی می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها