کد خبر : 11777

هیولای ترسناک لامبورگینی در ژنو

هیولای ترسناک لامبورگینی در ژنو

ساعاتی پیش، جدیدترین نسخه از لامبورگینی هوراکان معرفی شد. این سوپراسپرت مجهز به سقف تاشو، هوراکان اسپایدر و از سری EVO است.

به گزارش خودروتک، در چند روز اخیر شایعاتی پیرامون معرفی لامبورگینی هوراکان EVO اسپایدر وجود داشت. بلاخره لامبورگینی تصمیم گرفت تا این خودرو را در نمایشگاه ژنو معرفی کند. نسخه‌ی جدید از تمامی خصوصیات مدل کوپه بهره می‌برد با این برتری که سقف آن از نوع تاشو خواهد بود. مشخصات فنی نمونه اسپایدر هم، مشابه مدل کوپه است.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر / Lamborghini huracan spyder

موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر این خودرو ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت هم به‌وسیله جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه انجام می‌شودد که قدرت را به محورهای جلو و عقب (با بهره‌مندی از قفل دیفرانسیل) منتقل می‌کند. این تنظیمات نمونه اسپایدر را تنها در مدت ۳.۱ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رساند. این شتاب‌گیری ۰.۲ ثانیه از مدل کوپه کندتر است اما سرعت نهایی به ۳۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسد که تفاوتی با مدل کوپه ندارد.هئوراکان اسپیادر با وزن خالص ۱۵۴۲ کیلوگرم، ۱۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه با سقف فلزی است. سقف پارچه‌ای خودرو در مدت ۱۷ ثانیه باز و بسته می‌شود و تا سرعت ۵۰ کیلومتربرساعت قابل استفاده است.

-----------------------------------------------------------

»»» قیمت روز بازار و کارخانه تمام خودروهای داخلی و وارداتی «««

-----------------------------------------------------------

هنگامی که سقف باز باشد، ۲ بال هم‌رنگ بدنه در پشت صندلی‌ها بالا می‌آیند تا به همراه یک داکت، اثر گردابی هوا (توربولانس) در کابین را کاهش دهند. شیشه عقب هم به‌صورت الکترونیکی پایین می‌آید تا هوای بیشتری وارد کابین شود. شرکت لامبورگینی اعلام کرده که نمونه اسپایدر هوراکان EVO، حدود ۵ برابر بیشتر از مدل اسپایدر هوراکان معمولی نیروی عمود بر سطح تولید می‌کند.

به‌روزرسانی آیرودینامیک بدنه، سپر و اسپلیتر جدید در جلو و خروجی‌های اگزوز بهبودیافته در قسمت عقب را شامل می‌شود. طراحی سیستم اگزوز به مهندسان اجازه می‌دهد تا بهترین تنظیمات را برای قسمت زیرین خودرو در نظر بگیرند. فروش هوراکان اسپایدر از پاییز سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. قیمت این خودرو در ایالت متحده، ۲۸۷،۴۰۰ دلار و در اروپا بدون احتساب مالیات، ۲۰۲،۴۳۷ یورو خواهد بود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها