کد خبر : 11715

خودروی عجیب سئات برای آینده

خودروی عجیب سئات برای آینده

سئات از فرصت برگزاری نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلون استفاده کرده و کانسپت جدیدی معرفی کرده که با حال و هوای این نمایشگاه همگونی دارد. مینیمو (Minimo) که خودروی برقی کوچکی است، تصور برند سئات از آینده حمل و نقل شهری را به نمایش می‌گذارد. سئات رسماً اعلام کرده که نمونه نهایی مینیمو در سال 2021 وارد خط تولید خواهد شد.

به گزارش خودروتک، به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات فنی و ابعاد مینیمو، این خودرو قابلیت زیادی برای به کارگیری در حمل و نقل اشتراکی شهری خواهد داشت.

ایده‌ای که پایه و اساس ساخت این وسیله کوچک چهارچرخ را شکل داده ترکیب ابعاد کوچک موتورسیکلت با امنیت و راحتی خودروی سواری بوده است.

سئات مینیمو که 2.5 متر طول و 1.24 متر پهنا دارد، می‌تواند 2 سرنشین را جابه‌جا کند درحالیکه تنها 3.1 متر مربع از سطح جاده را به خود اختصاص می‌دهد. این سطح بیش از 50 درصد کمتر از سطحی است که یک خودروی معمولی اشغال می‌کند.

برخلاف رنو توییزی، نحوه جایگیری سرنشینان در سئات مینیمو به صورت 1+1 است یعنی سرنشین پشت سر راننده قرار خواهد گرفت. به منظور اطمینان از جایگیری سئات مینیمو در کوچکترین فضاها، درهای این خودرو رو به بالا باز می‌شوند درحالی‌که در سمت چپ کوچکتر است.

سئات مینیمو کانسپتی برقی برای آینده

-----------------------------------------------------------

»»» قیمت روز بازار و کارخانه تمام خودروهای داخلی و وارداتی «««

-----------------------------------------------------------

پیشرانه برقی این خودرو از باطری نیرو می‌گیرد که بنابر اعلام سئات، قابلیت شارژ شدن در مدت زمان بسیار کوتاه را دارد. شرکت سازنده درباره شعاع حرکت این خودرو پس از شارژ کامل باتری‌ها، مسافت 100 کیلومتر را اعلام کرده است. به عقیده سئات زمان کوتاه موردنیاز برای شارژ شدن باطری مینیمو به غیر از صرفه‌جویی در زمان مشتریان، فایده بزرگ دیگری دارد که همانا کاهش میزان هزینه‌های خدمات اشتراک خودروی شهری خواهد بود.

به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات فنی و ابعاد مینیمو، این خودرو قابلیت زیادی برای به کارگیری در حمل و نقل اشتراکی شهری خواهد داشت که با وجود نصب کلید دیجیتال و فناوری بی‌سیم اندروید اتو استفاده از آن در چنین شکلی بسیار مناسب خواهد بود.

طراحی مینیمو به نحوی بوده که از ابتدا برای سازگاری با فناوری خودران سطح 4 ساخته شده است. این بدان معنی است که پس از آماده شدن کامل این فناوری، خودرو قادر خواهد بود مسافر موردنظر را در نقطه درخواستی سوار کند.

پس از نمایش در رویداد MWC، سئات قصد دارد کانسپت مینیمو را در نمایشگاه خودرو ژنو نیز به نمایش درآورد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها