کد خبر : 11446

اولین محصول کوپرا بعد از جدایی از سئات

اولین محصول کوپرا بعد از جدایی از سئات

نام CUPRA برای افرادی که اخبار خودرویی را دنبال می‌کنند چندان ناآشنا نیست چراکه در سال‌های گذشته نمونه‌های اسپرت از مدل‌های سئات با پسوند کوپرا در انتهای نام خود عرضه شده‌اند اما سئات نیز همچون بسیاری از شرکت‌های دیگر، اخیراً تصمیم گرفته به عرضه محصولات خود تحت برند تازه‌ای دست زند.

به گزارش خودروتک، انتظار می‌رود اولین نمونه‌های تولید شده از این خودرو در سال 2020 برای فروش به مشتریان عرضه شوند.

برای برندی نوپا همچون کوپرا چه فرصتی بهتر از حضور در نمایشگاه معتبر خودرو ژنو تا توجه علاقمندان را به سوی خود جلب نماید، آن‌ها برای حضور در این رویداد مهم خودرویی کانسپتی به نام فورمنتور (Formentor) را آماده کرده‌اند که در کلاس شاسی بلندهای کوپه جای دارد و هرچند به عنوان کانسپت وصف شده اما به نظر می‌رسد با خط تولید فاصله نداشته باشد.

برای قوای حرکتی این خودرو پیشرانه‌ای هیبرید درنظر گرفته شده که قدرتی برابر با 242 اسب‌بخار دارد و در حالت تمام برقی می‌تواند در شعاع 50 کیلومتر حرکت کند.

در نمای ظاهری، طراحی کوپرا فورمنتور به واسطه استفاده طراحان از خطوط برجسته بسیار خشن و اسپرت دارد. نمای جلو و عقب خودرو از زبان طراحی جدید سئات بهره برده که قبلاً مشابه آن را در نسل جدید سئات لئون شاهد بوده‌ایم، از جمله طرح چراغ‌های عقب که با نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند.

کابین کوپرا فورمنتور

در فضای کابین کوپرا فورمنتور از مواد بسیار باکیفیتی استفاده شده که می‌توان به صندلی‌های چرم با پشتی کربنی، فرمان اختصاصی برند کوپرا، قطعات با روکش مشکی براق یا کروم تیره، صفحه نشان‌دهنده دیجیتال و همچنین صفحه نمایش 10 اینچی لمسی روی داشبورد اشاره کرد. دسته دنده گیربکس دوکلاچه این خودرو نیز طراحی کاملاً جدیدی دارد.

هرچند هنوز جزئیات دقیقی درباره پیشرانه هیبرید فورمنتور نمی‌دانیم اما اعلام شده نیروی آن به کمک جعبه‌دنده از نوع کلاچ دوبل و قفل دیفرانسیل به چرخ‌های خودرو منتقل خواهد شد.

شرکت سازنده ادعا کرده که این شاسی بلند بالاترین سطوح پویایی را ارائه خواهد کرد که البته با توجه به نصب سیستم تعلیق انطباق‌پذیر و سیستم فرمان پیشرفته به نظر می‌رسد چنین ادعایی چندان هم دور از واقعیت نباشد. راننده این خودرو می‌تواند بسته به شرایط، حالت‌های مختلفی برای رانندگی انتخاب کند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، نمایش عمومی این کانسپت برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو است و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های تولید شده از این خودرو در سال 2020 برای فروش به مشتریان عرضه شوند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها