کد خبر : 11252

نسل جدید نیسان جوک در راه است

نسل جدید نیسان جوک در راه است

کراس اور کوچک و مشهور نیسان یعنی جوک از سال 2011 تاکنون بدون اعمال تغییرات محسوس از سوی سازنده، همچنان در حال تولید است که در جهان فعلی خودرو زمان زیادی محسوب می‌شود.از مدت‌ها پیش بسیاری از کارشناسان درباره عرضه نسل جوک گمانه‌زنی کرده بودند ولی با انتشار تصاویر جاسوسی که خودرویی در حال آزمایش از برند نیسان را نمایش می‌دهد، صحت این گمانه‌زنی‌ها تا حدودی تایید شده است.

به گزارش خودروتک، این کراس‌اور محبوب براساس پلتفرم CMF-B گروه رنو نیسان تولید خواهد شد.

این اولین بار است که نسل دوم جوک در انظار عمومی دیده می‌شود. هرچند که بدنه خودروی موردنظر زیر پوشش سنگینی از برچسب‌ها قرار گرفته، اما با توجه به ابعاد کلی خودرو شکی نیست که با نسل تازه جوک طرف هستیم. گلگیرهای برآمده، دستگیره‌های مخفی درهای عقب و البته چراغ‌های جلو شبیه به چشمان حشرات ویژگی‌هایی هستند که در میان محصولات نیسان فقط در جوک می‌توان آن‌ها را یک جا مشاهده کرد.

گذشته از این‌ها ابعاد و تناسبات بدنه خودروی شکار شده توسط جاسوسان با نسل فعلی جوک شباهت فراوانی دارد تاجایی‌که حتی می‌توان ادعا کرد این خودرو تنها فیس‌لیفت نسل فعلی جوک است نه نسل تازه آن. تفاوت بزرگ و آشکار این خودرو با نسل فعلی جوک را می‌توان در نمای عقب خودرو یافت، جایی که چراغ‌های بومرنگ مانند جوک جای خود را به چراغ‌های جدید با فرم افقی داده‌اند که به نمونه استفاده شده در نسل جدید قشقایی بسیار شبیه است.

به لطف چراغ‌های سه قسمتی جلو (چراغ اصلی، مه‌شکن‌ها و چراغ‌های روشنایی روز) نمای جلویی این خودرو کاملاً حس و حالی مشابه با نسل فعلی جوک را منتقل می‌کند، اما نباید از نظر دور داشت که جلوپنجره متحول شده و به فرم V شکل درآمده است، طرحی که مشابه آن را در جدیدترین نسل مدل لیف شاهد هستیم.

هرچند هنوز تصویری از فضای داخلی این خودرو منتشر نشده اما پس از دقت در یکی از عکس‌های مخفیانه، می‌توان وجود یک مانیتور مخفی شونده را در بخش بالایی داشبورد تشخیص داد. فعلا نمی‌توان با اطمینان در مورد نصب قطعی چنین صفحه نمایشی در مدل آینده جوک اظهار نظر کرد، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در فضای کابین نسل جدید جوک تحولاتی اساسی را مشاهده کنیم، چه از نظر طراحی و چه از لحاظ نصب فناوری‌های نوین.

تصویر جاسوسی از نسل جدید نیسان جوک

گذشته از شباهت‌های ظاهری این خودرو با نسل فعلی جوک، به مطلب مهمی باید توجه کرد و آن نکته این است که نیسان درنظر دارد نسل تازه جوک را روی ساختار کاملاً جدیدی بنا کند. به نظر می‌رسد پلتفرم CMF-B بهترین گزینه برای انجام چنین کاری باشد، همان ساختاری که نسل جدید رنو کلیو نیز روی آن بنا شده و قابلیت نصب موتورهای برقی نیز روی آن مهیا شده که با اهداف رنو-نیسان برای ساخت مدل‌های هیبریدی کاملاً مطابقت دارد.

گزینه‌های دیگری که به عنوان پیشرانه برای نصب در این خودرو کاندید هستند را می‌توان نمونه سه سیلندر یک لیتری و چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ دانست و البته یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو دیزل که برای طرفداران این نوع پیشرانه قابل انتخاب خواهد بود.

استفاده از پلتفرم CMF-B برای فضای کابین نسل آینده جوک نیز بسیار سودمند است چراکه به لطف فاصله محوری بیشتر این پلتفرم، می‌توان در جوک 2020 انتظار فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب را داشت. احتمال می‌رود نسل آینده جوک ماه آینده و به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی و پس از مدتی در اواخر سال جاری میلادی و به عنوان مدل 2020 برای فروش عرضه شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها