کد خبر : 11244

مشخصات فنی مزدا 3 مدل 2019 اعلام شد

مشخصات فنی مزدا 3 مدل 2019 اعلام شد

مراسم معرفی رسانه‌ای نسل جدید مزدا ۳ اخیراً در لیسبون پرتقال انجام شده است.

به گزارش خودروتک، مزدا ۳ جدید با سه پیشرانه در اروپا عرضه خواهد شد که دو مورد از آنها از نوع بنزینی و یک نمونه هم از نوع دیزلی است. پیشرانه‌ای که جایگزین نسخه‌های دیزلی ۱٫۵ و ۲٫۲ لیتری شده قلب آهنین جدید ۱٫۸ لیتری توربودیزل اسکای اکتیو دی است که قدرت ۱۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری ارائه می‌کند.

پیشرانه دیزلی

این پیشرانه‌ دیزلی فوق‌العاده کم‌مصرف است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۴٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است و در هر کیلومتر تنها ۱۳۰ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.

این پیشرانه به سیستم کاتالیست ذخیره‌ی NOx مجهز بوده و اکسید نیتروژن را به نیتروژن بی‌ضرر تبدیل کرده و به این ترتیب باعث کاهش قابل‌توجه آلایندگی می‌شود. این پیشرانه‌ ۱٫۸ لیتری  همچنین از تکنولوژی احتراق چند مرحله‌ی سریع سود می‌برد که باعث کاهش بازه احتراق و کاهش صداهای ناهنجار می‌شود.

اما پیشرانه‌ دیگر مزدا ۳ جدید از نوع ۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی اسکای اکتیو جی است که قدرت آن برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاورش نیز ۲۱۳ نیوتن متر است.

به لطف سیستم هیبریدی ملایم ۲۴ ولتی مزدا که دارای باتری لیتیوم-یونی و کانورتر و تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر است، این قلب آهنین مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتری دارد. مصرف سوخت ترکیبی پیشرانه‌ مورد بحث در هر صد کیلومتر برابر با ۶ لیتر بوده و در هر کیلومتر نیز ۱۳۶ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

موتور اسکای اکتیو

نهایتا به مشهورترین و خبرسازترین پیشرانه‌ی مزدا یعنی اسکای اکتیو ایکس می‌رسیم که دارای تکنولوژی احتراق فشرده شده است.

مزدا هنوز مشخصات کامل آن را منتشر نکرده اما می‌دانیم که خروجی آن برابر با ۱۸۱ اسب بخار و گشتاورش نیز برابر با ۲۲۲ نیوتن متر است. همانند پیشرانه‌ی قبلی، این نسخه هم دارای سیستم هیبریدی ملایم بوده و از اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

هر سه پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه هستند اما می‌توان گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را نیز سفارش داد. پیشرانه‌ اسکای اکتیو ایکس مزدا ۳ با سیستم چهار چرخ محرک مدل هاچ‌بک هم قابل انتخاب است. همه‌ مدل‌ها دارای سیستم هدایت گشتاوری به منظور بهبود هندلینگ و چسبندگی هستند.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها