کد خبر : 11111

رونمایی از نسخه باکلاس مرسدس بنز SL کلاس

رونمایی از نسخه باکلاس مرسدس بنز SL کلاس

اواسط اردیبهشت ماه امسال بود که مرسدس ‌بنز اعلام کرد اگرچه تولید کلاس SL ادامه خواهد داشت اما شاید این روند چندان طولانی نباشد. بعد از این اظهار نظر امید چندانی به بازگشت این کوپه اسپرت نمی‌رفت تا اینکه آلمان‌ها با معرفی دو تیپ جدید از این خودرو همه را هیجان‌زده کردند. نسخه‌های جدید که SL400 و SL500‌ هر دو با پسوند Grand Edition نام گرفته‌اند، تلفیق زیبایی از ویژگی‌های تجملی و قابلیت‌های اسپرت هستند.

به گزارش خودروتک، قیمت نسخه گرندادیشن از مدل SL400 از 130 هزار و SL500 از 154 هزار دلار شروع می‌شود.

اعتماد به نفس مرسدس درباره این خودرو را از آنجا می‌توان فهمید که شرکت نسخه‌های جدید را بدون حضور بخش موتوراسپرت AMG تولید کرده است. خریداران هر دو مدل می‌توانند یکی از رنگ‌های تازه ابداع شده مشکی عمیق، سفید درخشان Diamond و یا تنالیته رنگ طوسی را برای آن انتخاب کنند.

فارغ از رنگ اصلی بدنه، تمام مدل‌ها با تعبیه المان لوکس جلوپنجره استیل براق و نقره‌ای مات عرضه خواهند شد. نسخه‌های گرند ادیشن با رینگ‌های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب خواهند بود. این همان رینگ‌های معروف 10 پره دو رنگ (مشکی و طوسی) AMG هستند. نماد SL Grand Edition‌ در کناره‌ها امضای اصلی این خودروها خواهد بود. البته شرکت می‌گوید سیستم تعلیق آن‌ها را بهینه‌سازی کرد و ارتفاع‌شان را نیز تا 10 میلی‌متر کاهش داده است.

داخل کابین برای اولین‌بار است صندلی‌ها و غربیلک فرمان چرمی به رنگ قهوه‌ای موسوم به مروارید توندرا را می‌بینیم. به طرز تحسین‌برانگیزی رودری‌ها نیز از چرم Nappa ساخته شده‌اند. دریچه تهویه مطبوعی که روی پشت‌سری صندلی‌ها تعبیه شده نیز با استفاده از تریم استیل، لوکس از آب درآمده است. شرکت به منظور رفاه هرچه بیشتر سرنشینان، روی این صندلی‌ها ماساژور و کنترل چندحالته در همه جهت‌ها تعبیه کرده است.

کابین مرسدس بنز SL

پیشرانه استاندارد مرسدس بنز SL400 یک پکیج 3 لیتری شش سیلندر با 367 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور بوده است. با این قوای محرکه می‌توان صفر تا صد را در 4.9 ثانیه پیمود و سپس به سرعت نهایی 250 کیلومتر برساعت (محدودشده) دست پیدا کرد. برای دوست‌داران قدرت و سرعت بیشتر مرسدس بنز SL500 در دسترس است که به لطف حضور یک پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر V شکل می‌تواند 455 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل نیز تنها 4.3 ثانیه با همان سقف سرعت نهایی قبلی است.

مرسدس می‌گوید قیمت مدل SL400 از 130 هزار و قیمت پایه SL500 از 154 هزار دلار شروع می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها