کد خبر : 1106

اولین فست بک هیوندای رونمایی شد

اولین فست بک هیوندای رونمایی شد

شرکت هیوندای یکی دیگر از خودروهای تولیدی خود را در نسخه N معرفی کرد. خودرو هیوندای فست‌بک N از موتور 2.0 لیتری بهره می‌برد.

به گزارش خودروتک، شرکت هیوندای از سومین خودر‌وی خود با برند N رونمایی کرد. در گذشته شاهد معرفی خودروهای هیوندای ولوستر N و i30 N بودیم و حال این شرکت کره‌ای خودروی هیوندای i30 فست‌بک N را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پاریس به نمایش گذاشته است. این خودرو مانند دو نمونه دیگر از طراحی تهاجمی بهره می‌برد؛ با این حال می‌توان به راحتی از آن برای کارهای روزمره استفاده کرد.

هیوندای برای خودروی i30 فست‌بک N از موتور آشنای 2.0 لیتری توربوشارژر استفاده کرده است. این موتور در د‌و نسخه با امکان تولید 246 و 271 اسب بخار قدرت در این خودرو حضور دارد. موتور قدرتمندتر در نمونه مجهز به پکیج پرفورمنس مورد استفاده قرار گرفته است. گشتاور این موتور برابر با 353 نیوتون متر بوده که در حالت بوست برای مدت کوتاهی گشتاور آن به 378 نیوتون متر افزایش پیدا می‌کند. قدرت تولیدی موتور به وسیله یک جعبه دنده دستی 6 سرعته به چرخ‌های جلویی هیوندای i30 فست‌بک N منتقل می‌شود. 

سرعت نسخه استاندارد این خودرو در مدت زمان 6.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نمونه مجهز به پکیج پرفورمنس شتابی برابر با 6.1 ثانیه دارد. حداکثر سرعت هر دو نمونه این دو خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای رانندگی با این خودرو حالت‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. اقتصادی (ECO)، نرمال، اسپرت N و Custom N این حالت‌ها را تشکیل می‌دهند. راننده برای دسترسی به این حالت‌ها باید دکمه‌ای را روی فرمان حرکت دهد. 

در حالی‌ که این خودرو به تازگی معرفی شده، به لطف رانندگان حرفه‌ای بخش موتور اسپرت هیوندای به رکوردهای جدیدی دست پیدا کرده است. این خودرو در یک پیست در کشور دانمارک رکوردی برابر با 8 دقیقه و 18.49 ثانیه را به نام خود ثبت کرده که به نظر می‌رسد یک رکورد جدید است.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها