کد خبر : 10669

محصول جدید کیا موتورز در راه است

محصول جدید کیا موتورز در راه است

کیا Tusker کراس‌اوور جدید این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که به تازگی اولین تصاویر جاسوسی آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک، در اواخر اکتبر سال گذشته میلادی شاهد رونمایی از خودروی مفهومی کیا SP بودیم. این خودروی جذاب با توجه به سلیقه مشتریان هندی طراحی شده بود؛ با این حال در آینده کیا اعلام کرد نمونه تجاری آن را در ایالات متحده آمریکا نیز به فروش می‌رساند. به تازگی اولین تصاویر مخفیانه این کراس‌اوور جدید به اینترنت راه پیدا کرده که آن را در حال آزمایش در سطح جاده به نمایش می‌گذارد.

بر اساس اعلام منابع مختلف، این برند کره‌ای قصد دارد کراس‌اوور کامپکت جدید خود را با نام Tusker معرفی و روانه بازار کند. بنابر تصاویر منتشر شده، کیا برای طراحی این خودرو از محصول مفهومی SP الهام گرفته است. در حالی که کیا نمونه آزمایشی و اولیه Tusker را به خوبی پوشانده است، می‌توان به این موضوع پی برد که طراحی چراغ‌های جلو و عقب آن نهایی شده است. بزرگترین تفاوت میان نمونه مفهومی و تجاری این خودرو مربوط به نحوه طراحی بخش جلویی آن است. در این بخش سپر جدید، جلوپنجره و همچنین چراغ‌های جدیدی مورد استفاده قرار گرفته است.

رینگ‌های مورد استفاده در این نمونه آزمایشی طراحی جذابی دارند؛ با این حال در نمونه نهایی آن حضور نخواهند داشت. بر اساس اطلاعات اولیه، کیا تاسکر (البته انتظار می‌رود این خودرو با نام متفاوتی در بازار ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه شود) از پلتفرم یکسان با هیوندای Creta بهره ببرد. این خودروی هیوندای به صورت انحصاری برای بازار هند و مشتریان در این کشور توسعه پیدا کرده است. در حالی که این پلتفرم امکان توسعه یک خودروی 7 سرنشینه را برای کیا فراهم می‌کند، این برند کره‌ای تصمیم دارد یک محصول کامپکت با امکان حمل 5 سرنشین را روانه بازار کند.

این خودرو با توجه به بازار هدف، به موتورهای مختلفی مجهز می‌شود. کیا این خودرو را همراه با موتور 1.4 لیتری توربوشارژ و یا موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌کند. انتظار می‌رود این خودرو به صورت سفارشی دارای گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه باشد. کیا قصد ندارد کراس‌اوور کامپکت جدید خود را مجهز به سیستم چهار چرخ محرک روانه بازار کند. در صورتی که کیا Tusker مجهز به این سیستم در اختیار خریداران قرار بگیرد، بازار کیا اسپورتیج دچار مشکل شده و این خودروی گران‌تر فروش پایین‌تری را در مقایسه با امروزه تجربه می‌کند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها