کد خبر : 10619

رنج روور جدید با سوپرشارژر و توربوشارژر

رنج روور جدید با سوپرشارژر و توربوشارژر

نسخه جدید Range Rover موسوم به Sport HST برای اولین‌بار از سوی گروه جگوار-لندرور به‌صورت هیبریدی سبک عرضه شد.

به گزارش خودروتک، علاوه بر فناوری خیره‌کننده هیبریدی توربوشارژر و سوپرشارژر، رنجرور اسپرت جدید به لطف سیستم مدرن CVVL مصرف سوخت قابل قبولی دارد.

پیشرانه درون‌سوز این شاسی‌بلند لوکس-اسپرت 3 لیتری شش سیلندر تخت با 395 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور است. این در حالی است که نسخه قبلی این خودرو از پیشرانه‌ای شش سیلندر Vشکل استفاده می‌کرد. تغییر آرایش سیلندرها تنها تغییر اساسی این خودرو نیست. این هیبریدی به طرزی هوشمندانه هم از توربوشارژر بهره می‌برد و هم از سوپرشارژر. در واقع موتورهای الکتریکی این خودرو در فرایندی مشابه با سوپرشارژ اقدام به تقویت پیشرانه بنزین‌سوز توربوشارژ آن می‌کند.

موتور الکتریکی رنجرور جدید به لطف همین اقدام می‌تواند تا 120 هزار rpm دور موتور را در نیم ثانیه تجربه کند. گفته می‌شود این سوپرشارژ الکتریکی تقریبا تمام تاخیر ناشی از افت توربوشارژر را پوشش می‌دهد. این نمونه حتی نسبت به نمونه V6 نیز از نظر تولید گاز آلاینده CO2 بهبود 12 درصدی و از نظر تولید ذرات معلق کاهشی 75 درصدی را تجربه می‌کند.

علاوه بر فناوری خیره‌کننده هیبریدی توربوشارژر و سوپرشارژر، رنجرور اسپرت جدید از سیستم مدرن CVVL (تغییر مستمر آسانسوری سوپاپ‌ها) نیز استفاده می‌کند. این سیستم تاثیری چشم‌گیر در کاهش مصرف سوخت دارد. در کنار این‌ها، یک سامانه 48 ولت موجود است که انرژی ناشی از حرکت را ذخیره می‌کند. این نیروی ذخیره‌شده در مواقع ضروری به کمک افزایش گشتاور می‌رسد. لندرور می‌گوید مصرف میانگین سوخت این مدل 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و ‌میزان تولید CO2‌ آن معادل 213 گرم در هر کیلومتر است.

مدیر مهندسی محصولات جگوار لندرور می‌گوید در نسخه شش سیلندر خطی، تعادل بهتری نسبت به ویرایش شش سیلندر Vشکل دیده می‌‌شود و این این باعث شده که رنجرور اسپرت علاوه بر قابلیت‌های جوان‌گرا، در دنیای خودروهای سبز هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

لندرور قیمت پایه این خودرو را 104 هزار و 733 دلار تعیین کرده است. ‌


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها