کد خبر : 10267

مدل 2020 سوبارو لگاسی رونمایی شد

مدل 2020 سوبارو لگاسی رونمایی شد

سوبارو لگاسی 2020 (Subaru Legacy) در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2019 به صورت رسمی معرفی شد. این سدان سوبارو در 6 تیپ پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، لیمیتد XT و تورینگ XT به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با امکانات نسل جدید سوبارو لگاسی آشنا می‌شویم.

به گزارش خودروتک، شرکت خودروسازی ژاپنی سوبارو مدل جدیدی از خودرو سوبارو لگاسی را در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2019 رونمایی کرد. این سدان ژاپنی بدون شک به رقیب جدید تویوتا کمری، هوندا آکورد و مزدا 6 تبدیل خواهد شد. با وجود این که بسیاری از کارشناسان خودرو، سوبارو لگاسی 2020 را نسل جدیدی از مدل‌های قبلی می‌دانند، اما رگه‌هایی از طراحی‌های گذشته در این خودرو مشاهده می‌شود. هرچند سوبارو لگاسی 2020 روی پلتفرم جدید این خودروساز ژاپنی ساخته شده است که به همین دلیل میزان استحکام بدنه افزایش پیدا کرده است و تا حدودی مانع ورود سروصدا به کابین می‌شود. همچنین به دلیل مرکز ثقل پایین این خودرو، میزان هندلینگ و پاسخ‌دهی فرمان نیز ارتقا پیدا کرده است.

سوبارو لگاسی 2020

مشخصات سوبارو لگاسی 2020 

شرکت سوبارو برای محصول جدید خود گلگیرهای عریض‌تری را در نظر گرفته است و سطح صندوق بار نیز افزایش پیدا کرده است که پویاتر شدن استایل این خودرو را به همراه داشت. طراحان برای جذاب شدن ظاهر این خودرو از آینه‌های جانبی و چراغ‌های جلو و عقب جدید استفاده کرد‌ه‌اند. حجم صندوق بار سوبارو لگاسی 2020 به 42.7 لیتر افزایش پیدا کرده و طول کف صندوق بار نیز 3.55 سانتی‌متر نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است.

سوبارو لگاسی 2020

طراحان قسمت کابین سوبارو لگاسی 2020 را به صورت کامل، مجددا طراحی کرده‌اند و نسبت به مدل‌های قبل متفاوت به نظر می‌رسد. هرچند طرح کلی داشبورد کمی آشنا است. به دلیل افزایش فضای داخلی این خودرو، سرنشینان جلو و عقب از فضای شانه و پای بیشتری بهره می‌برند که میزان آسایش آن‌ها را افزایش می‌دهد. شرکت سوبارو محصول جدید خود را در 6 مدل شامل پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، لیمیتد XT و تورینگ XT به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین در بین داشبورد خودرو سوبارو لگاسی 2020 دو نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که داشبورد پایینی برای کنترل سیستم تهویه استفاده می‌شود و نمایشگر بالایی نیز سیستم اطلاعاتی سرگرمی را نمایش می‌دهد، اما در سایر مدل‌های این وظایف‌ در یک نمایشگر بزرگ 11.6 اینچی انجام می‌شود.

سوبارو لگاسی 2020

امکانات

شرکت سوبارو برای خودرو جدید خود امکانات پیشرفته‌ای را در نظر گرفته است که به همین دلیل سوبارو لگاسی 2020 در میان سایر مدل‌های قبلی خود جزو پیشرفته‌ترین محسوب می‌شود. برای مثال این خودرو از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای چون بلوتوث، رادیو Sirius XM، دوربین دید عقب و سیستم استارلینک سوبارو با توانایی یکپارچه‌سازی گوشی های هوشمند با کارپلی و اندروید اتو برخوردار است. سوبارو لگاسی 2020 در بین سایر مدل‌های قبلی خود برای نخستین بار از فناوری وای فای داخلی بهره می‌برد و دو خروجی برق دوازده ولت، دو پورت USB در جلو و دو پورت USB در عقب جزو سایر امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.

سوبارو لگاسی 2020

سوبارو لگاسی 2020 در مدل‌های لیمیتد و تورینگ به صورت استاندارد از امکاناتی چون صندلی‌های جلو با گرم‌کن با ویژگی تنظیم 3 سطحی دما و تنظیم برقی 10 جهته بهره می‌برند. بالاترین مدل این خودرو، تیپ تورینگ است که برای نخستین بار در تاریخ این خودرو از تودوزی چرم ناپا بهره می‌برد. علاوه بر این، تیپ تورینگ از امکانات ویژه‌ای چون تهویه صندلی‌های جلو گرم‌کن غربیلک فرمان، دستگیره درهای کرومی، سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با 18 بلندگو و تریم مشکی براق سود می‌برد. پلتفرم جدید خودرو سوبارو لگاسی 2020 باعث شده است میزان استحکام این خودرو نسبت به گذشته 70 درصد افزایش پیدا کند و مقاومت این خودرو در تصادف‌هایی که از جلو ایجاد می‌شود، 40 درصد مقاوم‌تر است. به طور کلی سیستم‌های ایمنی این خودرو بسیار متعدد و گسترده است.

سوبارو لگاسی 2020

ایمنی

تمامی مدل‌های سوبارو لگاسی 2020 به صورت استاندارد از پکیج کمک‌راننده EyeSight بهره می‌برند. سیستم کنترل حرکت در مرکز خطوط جزو مهم‌ترین قابلیت‌های این پکیج محسوب می‌شود. به کمک این سیستم پیشرفته که طراحان آن را برای کروز کنترل تطبیقی طراحی کرده‌اند، اگر فرمان خودرو را کمی حرکت دهید،‌ به صورت خودکار این وسیله نقلیه را در میان خطوط حفظ کرده و از خروج آن جلوگیری می‌کند. تیپ لیمیتد XT و تورینگ XT به صورت استاندارد از سیستم کنترل توجه راننده برخوردارند، اما مشتریان برای مدل لیمیتد باید آن را سفارش دهند. این سیستم به یک دوربین پیشرفته مجهز شده است تا حرکات راننده از جمله علائم خستگی او را تشخیص دهد.

سوبارو لگاسی 2020

شرکت سوبارو برای مدل تورینگ XT سیستم پایش جلو را نیز در نظر گرفته است که به کمک دوربین‌های تعبیه شده می‌تواند نقاط کور جلوی خودرو را شناسایی کرده و بر روی نمایشگر سیستم اطلاعاتی سرگرمی به راننده نشان دهد. سیستم کمک به تغییر خط، هشدار ترافیک عقب، ترمز اتوماتیک دنده‌عقب، سیستم تشخیص نقاط کور، هماهنگی چراغ‌های جلو با حرکت فرمان جزو سایر امکانات ایمنی سوبارو لگاسی 2020 محسوب می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود با وجود تمامی امکانات ایمنی پیشرفته‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، سوبارو لگاسی 2020 بتواند از موسسه IIHS ایالات‌متحده امتیاز +Top Safety Pick را کسب کند.

سوبارو لگاسی 2020

مشخصات فنی

سوبارو لگاسی 2020 با برخورداری از موتور توربوشارژر به عنوان اولین مدل لگاسی شناخته می‌شود که به این موتور مجهز شده است. این خودرو به موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر تخت مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل 260 اسب بخار و گشتاور 375 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. سوبارو لگاسی 2020 می‌تواند ظرف مدت 6.1 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر در محیط شهری 9.8 لیتر و در بزرگراه نیز حدود 7.3 لیتر است.

سوبارو لگاسی 2020

سوبارو لگاسی 2020 علاوه بر موتور توربوشارژ، از یک موتور پیشرانه تنفس طبیعی 2.5 لیتری 4 سیلندر تخت بهره می‌برد که قادر است قدرتی معادل 182 اسب بخار و گشتاور 238 نیوتن‌متر تولید کند. به کمک چنین قدرتی، سوبارو لگاسی می‌تواند ظرف مدت 8.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این موتور به ازای هر 100 کیلومتر در محیط شهری مصرف سوخت 8.7 لیتری و در بزرگراه نیز مصرف سوخت 6.7 لیتری را به همراه دارد.

سوبارو لگاسی 2020

تیپ اسپرت

موتور توربوشارژ به صورت استاندارد برای تیپ‌های اسپرت و تورینگ در نظر گرفته شده است. از اجزای ظاهری تیپ اسپرت سوبارو لگاسی 2020 می‌توان به جلوپنجره با نوارهای مشکی براق، اسپویلر روی صندوق بار، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی تاریک، آینه‌های جانبی مشکی براق و سپر عقب منحصربه‌فرد اشاره کرد که این تیپ را نسبت به سایر تیپ‌ها متمایز می‌کنند. در داخل تیپ اسپرت این خودرو نیز شاهد امکاناتی چون دوخت قرمز رنگ روی رو دری‌ها، صندلی‌ها و غربیلک فرمان، گردگیر دسته‌دنده و پدال‌های آلومینیومی اشاره کرد. بر اساس منابع خبری، این خودرو از پاییز آینده به فروش می‌رسد.


منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها