کد خبر : 10199

رونمایی از کیا اسپورتیج 2020

رونمایی از کیا اسپورتیج 2020

نمایشگاه شیکاگو 2019 میزبان ویرایش جدیدی از کراس ‌اور پرفروش کیا موتورز است؛ اسپورتیج 2020. خودرویی که کره‌ای‌ها تغییرات ملموسی در جلوپنجره، سپرها، چراغ‌های آن اعمال کرده‌اند. رونمایی این خودرو خیلی سریع منجر به فروش آن خواهد شد چراکه کیا می‌گوید قصد دارد عرضه آن را تا یک ماه آینده استارت بزند.

به گزارش خودروتک، بخش اعظم تغییرات در طراحی اسپورتیج جدید مربوط به نمای جلویی آن می‌شود.

مانند هر فیس‌لیفت دیگر، این خودرو نیز شامل تغییراتی در نمای بیرونی و البته کمی دست‌کاری نیز در طراحی داخلی‌اش شده است. برای اولین بار تریم S (اشاره به اسپرت) به لیست تیپ‌های قبلی یعنی LX، EX و SX‌ این خودرو اضافه می‌شود.

بخش اعظم تغییرات در طراحی اسپورتیج جدید مربوط به نمای جلویی آن می‌شود. جایی که حالا شاهد حضور المان‌های لوکس‌گرایانه کروم‌رنگ هستیم. اضافه شدن چراغ جدید روشنایی روز در کنار تعبیه LEDهای جدید در کاسه چراغ اصلی واقعاً حال و هوای اسپرت به این کراس اور بخشیده است. توری جلوپنجره نیز به کلی با نمونه برجسته‌تر تعویض شده است.

در قسمت عقب نیز چراغ‌ها، سپر و البته اگزوزها دستخوش تغییراتی جذاب شده‌اند؛ مانند همیشه کیا موتورز طرفداران خود را با معرفی رینگ‌های جدید ذوق‌زده کرد. این برای اولین‌بار است که این طرح را که به رنگ استیل خاکستری درآمده، مشاهده می‌کنیم.

داخل کابین اول از همه نمایشگر 8 اینچی لمسی جلب توجه می‌کند. سیستم عامل حسب انتخاب مشتری می‌تواند اپل CarPlay و یا اندروید Auto‌ باشد. اسپورتیج جدید با صندلی‌های چرم جدید موسوم به Sofino بازگشته است. شرکت حتی غربلیک فرمان جدیدی نیز برای این خودرو در نظر گرفته است. دریچه‌های خروجی سیستم تهویه مطبوع نیز حالا اسپرت‌تر از قبل نشان می‌دهند.

اضافه شدن سیستم شارژ بی‌سیم یکی از آپشن‌های جذاب این خودرو است. هم‌چنین سیستم‌های هشدار خروج از مسیر و کروز کنترل هوشمند روی این خودرو به صورت استاندارد خواهد بود.

اسپورتیج 2020 با همان پیشرانه قبلی عرضه می‌شود؛ یعنی نسخه 2.4 لیتری تنفس طبیعی که می‌تواند 181 اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته برای مشتریان جسورتر یک نمونه 2 لیتری توربوشارژ 240 اسب‌بخاری نیز تدارک دیده شده است. هر دو مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک خواهند بود. سیستم انتقال قدرت نیز بنا به درخواست مشتری می‌تواند FWD (محور متحرک جلو) و یا AWD (همه چرخ‌های متحرک) باشد. ‌

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها