کد خبر : 76692

مرسدس بنز SLR اولنهاوت چگونه گران ترین خودروی دنیا شد؟

مرسدس بنز SLR اولنهاوت چگونه گران ترین خودروی دنیا شد؟

مرسدس بنز، یکی از خودروهای مسابقه‌ای کمیاب خود را در مزایده‌ای خصوصی، به قیمت ۱۴۲ میلیون دلار فروخت. تنها دو نسخه از این خودرو در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت وجود دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، کمپانی مرسدس بنز روز پنجشنبه اعلام کرد که اخیرا گران‌ترین خودرو جهان را فروخته است. این محصول بسیار کمیاب به نام اس‌ال‌آر کوپه، از سال ۱۹۹۵ در کلکسیون این خودروساز آلمانی نگه‌داری می‌شد و اکنون به یک خریدار خصوصی فروخته شد. این خودرو به قیمت ۱۳۵ میلیون یورو و معادل ۱۴۲ میلیون دلار به فروش رفت. این گران‌ترین ماشینی است که در طول تاریخ خودروسازی به فروش می‌رود.

به نقل از سی‌ان‌ان، پول به دست آمده از فروش این خودرو، صرف تامین بودجه بورسیه جهانی مرسدس بنز می‌شود. آخرین رکورد فروش گران‌ترین خودرو دنیا، پیش از این متعلق به فراری مدل جی‌تی‌او از سال ۱۹۶۳ بود. این خودرو در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۷۰ میلیون دلار به فروش رفت.

مرسدس بنز از مدل SLR Uhlenhaut کوپه تنها دو مدل ساخت که این خودرو یکی از آنها بود. خودروی مورد نظر در روز پنجم می در یک مزایده خصوصی که تنها افراد خاصی به آن دعوت شده بودند فروخته شد. این دو خودرو ۶۷ ساله که در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت نگه‌داری می‌شدند، از روی نام مهندس ارشد این کمپانی در آن زمان، رادولف اولنهاوت نامگذاری شدند. سرعت نهایی این خودروها ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

طبق اعلام مرسدس بنز، اولنهاوت دوم در کلکسیون موزه باقی می‌ماند. خودروهای مسابقه‌ای این کمپانی از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ بسیار کمیاب هستند و هنوز تحت مالکیت کمپانی قرار دارند. هر کدام از این خودروها که به مزایده گذاشته شوند، طرفداران بسیاری پیدا می‌کنند و در نتیجه قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

تاریخچه اولنهاوت

خودروهای گالوینگ اس‌ال‌آر مرسدس بنز ، از محبوب‌ترین خودروهای جهان هستند. گالوینگ‌ها خودروهایی هستند که درب آنها رو به بالا باز می‌شود. اس‌ال‌آر اولنهاوت ۳۰۰ اسب و موتور هشت سیلندری دارد. این مدل ورژن رو بسته از اس‌ال‌آر رو باز بود. سازندگان معتقد بودند سقف بسته باعث می‌شود، سرعت افزایش یابد و از راننده نیز در مقابل هوا و باد در سرعت‌های بالا بیشتر محافظت می‌کند.

کمی بعد از ساخت این خودروها، مرسدس بنز فعالیت خود را در ورزش‌های مرتبط به وسائل موتوری متوقف کرد و به این ترتیب این خودروها هرگز وارد رقابت‌ها نشدند. بنز، هویت خریدار این خودرو را فاش نکرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها