کد خبر : 72246

هیچ کس حاضر نیست دوباره این خودروها را بخرد! + جدول

هیچ کس حاضر نیست دوباره این خودروها را بخرد! + جدول

جالب است که در بازار آمریکا خوشنام ترین برندهای بازار مثل تویوتا، اینفینتی، شورولت، جیپ و غیره در فهرست بدترین خودرو از لحاظ رضایت مشتری دیده می شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در صدر جدول 10 تایی بدترین خودروها list of the 10 worst cars از لحاظ رضایت مشتری در گزارش کانزومر ریپورتس تویوتا C-HR قرار گرفته است.

بر اساس نظرسنجی از صاحبان خودرو و بر اساس این معیار است که «حتماً دوباره همین خودرو را می خرند» و نشان می دهد آن خودرو تمام انتظارات مشتری را برآورده کرده است.

البته اگر جزئیات کاملی از این نظرسنجی و نتایج آن را می خواهید داشته باشید باید در وبسایت کانزومر ریپورتس حق عضویت بپردازید. با این حال خلاصه ای از نحوه رتبه بندی و دلایل این انتخاب ها در این وبسایت قید شده است.

در این گزارش آمده است که فقط 29 درصد از صاحبان تویوتا C-HR دوباره حاضر به خرید این خودرو خواهند بود. کانزومر ریپورتس فقط نوشته است: «همین که با استایل پیشروی آن کنار بیایید، رانندگی با آن قابل قبول است اما چند اشکال در آن وجود دارد که رأی خریداران احتمالی را می زند.» هر چند کانزومر ریپورتس در این خلاصه گزارش به این اشکالات اصلاً اشاره نکرده است تا کسانی که کنجکاو هستند در وبسایت عضو شوند.

در جایگاه دوم این فهرست ده تایی،‌فورد اکواسپورت EcoSport  قرار گرفته که 30 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند حاضرند دوباره همین خودرو را بخرند. در ایراد از آن هم گفته اند «ظاهر بیرونی آن مسخره outwardly goofy styling است و چرخ های آن در مقایسه با بدنه خیلی کوچک هستند.»

مقام سوم شورولت ترکس Chevrolet Trax است و 37 درصد از پاسخ دهندگان حاضر به خرید مجدد آن هستند. دلیلی هم که آورده اند این است که «راهبرد جی ام این است که همیشه جایگاه آن پایین تر از اِکویناکس باشد اما قیمت آن به سرعت برق و باد بالا برود.»

مقام چهارم از آن اینفینیتی کیو50 Infiniti Q50 با 40 درصد احتمال خرید دوباره و مشتریان گفته اند: «قدرت موتور 6 سیلندر را با قیمتی می دهد که رقبا با موتورهای 4 سیلندر می دهند. با این کار بهینه سازی مصرف سوخت کاهش پیدا می کند.»

ردیف

نام

نام انگلیسی

درصد احتمال خرید مجدد

1

تویوتا سی-اچ آر

Toyota C-HR

27

2

فورد اکواسپورت

Ford EcoSport  

30

3

شورولت ترکس

Chevrolet Trax

37

4

اینفینیتی کیو50

Infiniti Q50

40

5

نیسان روگ اسپورت

Nissan Rogue Sport

42

6

اینفینیتی کیوایکس50

Infiniti QX50

46

7

جیپ کامپس

Jeep Compass

46

8

جیپ رنه گید

Jeep Renegade

47

9

کادیلاک ایکس تی4

Cadillac XT4

47

10

کیا فورتِی

Kia Forte

47

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقام پنجم نیسان روگ اسپورت با 42 درصد احتمال خرید مجدد. مشتریان به طعنه می گویند «بهتر بود نام این شاسی بلند خیلی کوچک را روگ جونیور می گذاشتند. به نظر می رسد که روگ اسپورت فرم چروکیده شده ی روگ معمولی است اما اصلاً حس اسپورت به راننده نمی دهد.»

شماره 6 هم اینفینیتی کیوایکس50 Infiniti QX50 است با 46 درصد خرید مجدد. مشتریان می گویند: «موتور این خودرو عملکرد [قدرت،‌ سرعت و شتاب] وعده داده شده را ارائه نمی دهد و مصرف سوخت آن هم ایده ال نیست، کنترل های آن خیلی گیج کننده است و به طور کلی پایین تر از حد انتظارات است.»

شماره 7 جیپ کامپس Jeep Compass از زیربندهای استلانتیس است با 46 درصد تمایل به خرید مجدد. دلیل مشتریان: «از بسیاری جهات،‌ حساب و کتاب ها جور در نمی آید و امکانات آن با قیمت آن همخوانی ندارد. رقبای بهتر با قیمت پایین تری دارد. برای همین خریداران سمت و سوی دیگری را انتخاب خواهند کرد.»

شماره 8 در این جدول جیپ رنه گید Jeep Renegade با 47 درصد احتمال خرید مجدد. هر چند کانزومر ریپورتس چیز بدی در مورد این خودرو نگفته فقط نوشته است: «اگر با ظاهر و حضور آن قضاوت شود، دلایل زیادی برای دوست داشتن آن وجود دارد.»

رده نهم از آن کادیلاک ایکس تی4 Cadillac XT4 است که 47 درصد گفته اند حاضرند دوباره آن را بخرند. در گزارش کانزومر ریپورتس آمده است: «در تست تِرَک امتیاز بالایی دارد اما به دلیل آن که قابلیت اطمینان reliability آن پایین تر از حد متوسط است، امتیاز کلی آن را پایین کشیده است.»

و سرانجام شماره 10 در این فهرست کیا فورتِی Kia Forte با 47 درصد احتمال خرید مجدد. «روزگاری خودروی مقرون به صرفه ای نسبت به امکاناتش بود اما مدل های جدید آن کمترین امکانات را دارد. رانندگی با آن کمی خشک است و صدای داخل کابین آن خیلی زیاد است حتی با استانداردهای غیرسخت گیرانه»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها