کد خبر : 60242

بهترین شاسی بلندهای آفرود کلاسیک + تصاویر

بهترین شاسی بلندهای آفرود کلاسیک + تصاویر

در این گزارش، لیستی از بهترین خودروهای آفرود کلاسیک جهان و مشخصات آنها آورده شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، انتخاب بهترین آفرود کلاسیک به سادگی رفتن به وب سایت تولید کننده و انتخاب فریم آماده برای جاده نیست، زیرا آن‌ها دیگر مانند قبل، تولید نمی‌شوند.

به این ترتیب، این بدان معناست که شما مجبورید کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که چهار چرخ مورد نظر شما توانایی اداره مسیرهایی را دارد که می خواهید به آن سفر کنید.

در این گزارش، لیستی از بهترین آفرودهای کلاسیک جهان آورده شده است تا کمی درباره تاریخچه خودروهای ورزشی و صنعت خودرو بیاموزید. 

1.شورولت بلیزر (K۵ (۱۹۶۹-۱۹۷۲

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

شورولت بلیزر  خودرو آفرودی بود که بلافاصله بعد از تولید، مورد توجه آفرودسواران  قرار گرفت. این خودرو در اصل برای آفرود و پیمایش بر روی هر سطحی ساخته شده است. این خودرو پنج سرنشین، مانند بسیاری از رقبا، با یک تخته قابل حمل قابل جابجایی همراه بود که می‌تواند آن را به یک وسیله نقلیه در فضای باز با سر و صدای بسیار کمی تبدیل کند. اگرچه تولید نسل اول فقط ۵ سال طول کشید، اما هنوز هم مورد علاقه بسیاری از علاقه‌مندان به اتومبیل‌های کلاسیک در سراسر جهان است.

2. دوج پاور واگن سری اول (۱۹۴۵-۱۹۵۰)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

دوج پاور واگن یکی از قدیمی‌ترین پیکاپ های غیرنظامی است که به طور خاص برای رانندگی در آفرود، ساخته شده است. این خودرو به دلیل اینکه  از یک شاسی مقاوم ساخته شده می توانند به راحتی در شن و ماسه، آب، گل، برف و موارد دیگر رانندگی شود.

 پاور واگن همچنین به عنوان خودرویی شناخته می شود که در طول جنگ جهانی دوم، به عنوان وسایل نقلیه فرماندهی، آمبولانس‌ها و حمل بار استفاده شد. این خودرو آفرودی مجهز به ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ گشتاور بود. 

3. نسل اول فورد برونکو (۱۹۶۵-۱۹۷۷)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

کمتر خودرویی در تاریخ صنعت خودرو توان ماندن نسل اول فورد برونکو را داشته است. با تولیدی که دوازده سال به طول انجامید، این شاسی بلند ۴ × ۴ هنوز هم تقاضای زیادی دارد و نمونه‌های اصلاح و تقویت شده، بسته به شرایط، صدها هزار دلار به فروش می رسد. فورد برونکو نیز در زمان عرضه بلافاصله مورد توجه قرار گرفت. 

این ۴ × ۴ دارای چهار چرخ متحرک و یک صفحه شیشه‌ای فایبرگلاس  است که به راحتی در فضای باز باز و بسته می شود و دارای یک سیستم تعلیق مستحکم و قابل اعتماد برای رانندگی در تمام سطوح است. همچنین لازم به ذکر است که، در حالی که نسخه اولیه فقط با یک موتور ۱۰۵ اسب بخار عرضه شد، اندکی بعد گزینه V۸ بسیار قدرتمند V۸ با قدرت ۲۰۰ اسب بخار معرفی شد.

4.نسل دوم فورد رنجر (۱۹۹۳-۱۹۹۷)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

فورد رنجر خودرویی با طراحی بدنه کاملا مستحکم در سال  ۱۹۹۲ تولید شد و در آن سال، به عنوان یک خودرو افسانه ای تبدیل شد. به جرات می توان گفت که رنجرر نسل دوم به حدی موفق بود که توسط مزدا (به عنوان سری B) و همچنین فورد اصلاح و فروش مجدد شد.

از این خودرو آفرودی، بیش از هفت میلیون دستگاه تولید شد. شایان ذکر است، در حالی که رنجر با گزینه ۴WD ارائه شده بود، اما در نسخه ۲WD ارزان‌تر و با توانایی کمتری نیز عرضه شد. هنوز هم، وقتی نوبت به نسخه آماده آفرود می‌رسد، رنجر مورد توجه آفرود سواران است.

5. هامر H۱ (۱۹۹۲-۲۰۰۶)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

بر اساس M۹۹۸ Humvee  که در اصل یک وسیله نقلیه کاملاً نظامی بود، هامر H۱ یکی از بزرگترین و توانمندترین شاسی بلندی بود که برای آفرود ساخته شد. اولین نسخه غیرنظامی و غیر قانونی این خودرو توسط توسط ترمیناتور، آرنولد شوارتزنگر خریداری شد. در طول تولید، پنج موتور مختلف به عنوان گزینه‌های خرید در نظر گرفته شدند، نمونه کوچک V۸، دارای موتور ۵.۷L بود و  چهار گزینه دیگر بیش از ۶.۰L بود.

داشتن برخی از پیشرانه‌های کاملاً تنومند قطعاً این وسایل نقلیه را در جاده و خارج از جاده بسیار مهیب کرده است. آن‌ها همچنین دارای تعدادی از ویژگی‌های دیگر هستند که شامل پایداری ذاتی (به لطف موضع بسیار گسترده آنها)، توانایی عبور آب با عمق ۳۰ اینچ، توانایی بالا رفتن از پله‌های تا ۲۲ اینچ و بسیاری موارد دیگر است. در حالی که تولید این وسایل نقلیه در سال ۲۰۰۶ متوقف شد، بسیاری از H۱‌ها هنوز هم برای آفرود مناسب هستند.

6. بین المللی Harvester Scout ۸۰، (۱۹۶۰-۱۹۶۵)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

International Harvester Scout که به طور گسترده‌ای، یکی از تولیدکنندگان رده وسایل نقلیه کمکی ورزشی محسوب می‌شود، به طور خاص برای رقابت با خودروهای ۴x۴s Jeep’s CJ ساخته شد. گرچه این خودرو اغلب با فرود برانکو مقایسه می‌شود، اما چندین سال قبل از برانکو ساخته شده است.  در واقع، این خودرو  از سال ۱۹۵۸ شروع به توسعه کرد، در آن زمان تولید کنندگان آن ادعا کردند که می‌خواهند یک وسیله نقلیه موتوری ایجاد کنند که بتواند کاملا جای اسب‌ها را بگیرد.

7. جیپ CJ-۲A (۱۹۴۵-۱۹۴۹)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

اولین نسخه غیرنظامی تولید انبوه خودرو ۴ × ۴ آمریکایی در تمام دوران‌ها، ویلز جیپ CJ-۲A، بود.این نسخه غیرنظامی با درب عقب، تایر یدکی جانبی و چراغ‌های جلو و بزرگتر تولید شد. این خودرو با توجه به قابلیت هایی که دارد هنوز هم بسیار کاربردی است و در کارهای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. 

حقیقتا هنوز هم یک جیپ رنه گید یا گلدن ایگل مدل سال‌های آخر دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ میلادی خصوصاً با اتاق سایز ۷ درمقایسه با خودروهای SUV امروزی هم از لحاظ زیبایی، قابلیت‌های فنی، توانایی‌های خارج از جاده، دوام و استقامت دارای ویژگی‌های ممتاز و عالی هستند.

8. جیپ گلادیاتور (۱۹۶۲-۱۹۸۸)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

 در اوایل دهه ۶۰، جیپ اقدام به ساخت دو خودرو آفرودی به نام واگنیر و  گلادیاتور کرد. گلادیاتور در برابر واگنیر دارای کابین کوچک تر و مناسب نشستن ۱ تا ۳ نفر بود. جدا از این موضوع، آنها تا حد زیادی شبیه هم ساخته شدند. در اصل، همه پیکاپ های گلادیاتو با چهار چرخ متحرک استاندارد عرضه می‌شدند.

 اندکی بعد، RWD به عنوان گزینه صرفه جویی در هزینه معرفی شد، اگرچه بعداً به دلیل فروش ضعیف، تولید آن‌ها متوقف شد. این وسایل نقلیه همچنین در نوع خود اولین نمونه‌ای بودن که از گیربکس اتوماتیک بهره می‌بردند و همچنین دارای تعدادی تریم - عمدتا با طول فاصله دو محور مختلف بودند. جیپ اخیراً احیای نام گلادیاتور را اعلام کرده است. البته لازم به ذکر است که این نسخه جدید در واقع مبتنی بر Wrangler است، نه Wagoneer که اکنون از کار افتاده است.

9. جیپ واگنیر (۱۹۶۳-۱۹۹۱)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

واگنیر، به عنوان جایگزینی برای ویلیس جیپ استیشن واگن ساخته شد. واگنیر از بسیاری جهات به ویژه از نظر توانایی‌های آفرود پیشرفت زیادی داشت. این بدان دلیل است که واگنیر با پیشرانه استاندارد ۴ × ۴ خود، از فاصله زمینی استاندارد خوبی برخوردار است. 

10. لامبورگینی LM۰۰۲، (۱۹۸۶-۱۹۹۳)

10 خودرو کلاسیک آفرود در همه طول تاریخ + تصاویر

لامبورگینی که مشهور به ساخت ابرخودروهای لوکس فوق العاده است، کمتر مشهور به خودروهای آفرودی است. LM۰۰۲ بر اساس دو وسیله نقلیه نمونه به نام LM۰۰۱ و Cheetah ساخته شده است، LM۰۰۲ اولین خودرو شاسی بلندی بود که اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به تولید کرد. جالب اینجاست که LM۰۰۲ علی رغم سبک مشابه آن، در واقع یک ساخت کاملاً منحصر به فرد داشت که موتور عقب V۸ قبلی خود را با یک V۱۲ جلو نصب کرد.

این خودرو، اگرچه دارای سیستم چهار چرخ متحرک و میزان مناسبی فاصله از سطح زمین اسن، اما در داخل یک جانور متفاوت بود. می‌بینید که این یک خودرو آفرود، در داخل از ویژگی های لوکس نیز برخوردار است و از روکش چرمی سطح بالا گرفته تا استریوی برتر و همه چیز در ان متفاوت به کار رفته است. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها