کد خبر : 50556

بهترین خودروهای 6 سیلندر دنیا

بهترین خودروهای 6 سیلندر دنیا

در این مطلب قصد داریم به بهترین خودروهای 6 سیلندر حال حاضر جهان اشاره کنیم. همانطور که می دانید خودروهای 6 سیلندر خودروهای خوش قیمت و توانمندی هستند که قشر متوسط و رو به بالای جامعه را هدف قرار می دهند پس اگر دوست دارید با بهترین 6 سیلندر های حال حاظر بازار جهانی آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، خودروها  در زمان کنونی انواع  مختلفی پیدا کرده اند که به  واسطه  ویژگی هاشون  در دسته های متفاوتی قرار می گیرند.

به طور مثال خودرو های کوپه  در دسته خودروهای  لوکس قرار  می گیرند. به طور کلی  یکی از فاکتورهایی که در تعیین دسته و گروه یک خودرو بسیار مهم است  بحث موتور خودرو  و قوای محرکه آن است که جزو مهم ترین قسمت های خودرو محسوب می شود.

در ادامه با بهترین خودروهای 6 سیلندر دنیا آشنا خواهید شد.

Maserati Ghibli

 

 

شاید زمانی که نام برند مازراتی  برده می شود اکثر افراد  و به ویژه ما ایرانی ها به یاد زندگی های لوکس واعیانی آن چنانی بیفتیم. در واقع  مازراتی نشان شخصیت و تجمل محسوب می شود و در فرهنگ خودرویی  ایتالیا نیز از این برند به عنوان یک برند لوکس و البته گران قیمت یاد می شود. مازارتی یکی از برندهای به  نام و  پرآوازه ایتالیایی است که ید طولایی در تولید خودرو های لوکس دارد. یکی از خودرو های بسیار خوش ساخت و البته  توانمند این شرکت همین خودرو Ghibli  است. البته می توان به این موضوع  نیز اشاره  نمود که  این خودرو در حال حاظر ارزان ترین  خودرو ساخته شده  توسط  مازراتی است و قیمت 80 هزار دلاری آن به خوبی به این موضوع اشاره  دارد. از لحاظ  ظاهری Ghibli یک خودرو بسیار لوکس در ظاهر است . طراحی خودرو از جلو بسیار خوب است اما اگر از کنار به  آن نگاه کنید فکر می کنید که جلوی خودرو به جایی برخورد کرده و به سمت شاسی اصلی خودرو برگشته. دلیل این طراحی عجیب نا مشخص است اما به نظر نمی آید این نحوه طراحی  بدنه برای یک لوکس ایتالیایی 4 درب مناسب باشد. شاید اگر این خودرو یک خودرو کوپه بود این نحوه طراحی  بیشتر بر حس بیننده خودرو  تاثیر می گذاشت. در قسمت پشت خودرو نیز اوضاع  چنگی به  دل نمی زند و به غیر از امضای مازراتی  بر روی  قسمت کرومی  صندوق عقب هیچ چیز دیگری در این قسمت از خودرو شما را به یاد  مازراتی نمی اندازد. طراحی پشتی خودرو به شدت  به طراحی  خودرهای  برند کره ای  جنسیس شبیه شده است که می تواند نمره منفی بزرگی باشد. در قسمت اندازه به عنوان  یک خودرو 4 درب اصلا با خودرو بزرگی رو به رو نمی شویم . در واقع این خودرو در مرز دنیای سدان ها و کوپه ها گیر افتاده است  و تکلیفش نیز مشخص نشده. در زمینه رنگ خودرو مازراتی مانند همیشه دست و دلبازانه عمل کرده است و 14 رنگ متفاوت برای این خودرو در نظر گرفته است. امام  نوبتی هم که باشد نوبت موتور و قوای محرکه این خودرو است. درباره این قسمت باید بگوییم که ایتالیایی ها همه را به شدت در این قسمت بد عادت کرده اند و تقریبا عادت نداریم که بشنویم قدرت یک خودرو ساخت ایتالیا کم  باشد. ارزان ترین خودرو ساخت مازراتی در قسمت توان بسیار خوب عمل می کند و می تواند خود  را  در سطح حرفه ای ها قرار دهد. مازراتی برای این خودرو دو نوع  موتور در نظر گرفته است. هر دو موتور موتورهای 6 سیلندر دو توربو شارژه هستند با این تفاوت که موتور به  کار رفته در مدل S این خودرو توان بیشتری را از موتور خود استخراج می کند.

 

مدل معمولی Ghibli از یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری استفاده می کند که می تواند 345 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. حداکثر سرعت نمونه های معمولی به 267 کیلومتر بر ساعت می رسد. شتاب گیری این مدل نیز در زمان معقول 5.5 ثانیه انجام  می شود. اما مدل S به  واسطه استفاده از سیستم های کمکی پیشرفته تر برای موتور از عملکرد بهتری نسبت به موتور مدل های معمولی عمل می کند. مشخصات اصلی این موتور با موتور نمونه معمولی کاملا یکسان است  با این حال این موتور می تواند 424 اسب بخار توان تولید نماید که بسیار بیشتر از توان تولید مدل های معمولی است. شتاب گیری این خودرو در زمان بسیار خوب 4.7  ثانیه انجام می گیرد. نهایت سرعت این خودرو نیز 286 کیلومتر برساعت می رسد که  نشان کاملی از برتری این مدل بر نمونه  معمولی Ghibli است. البته مازراتی طبق روال همه خودروهای  لوکس ساخت خود در این خودرو نیز از یک گیربکس دو کلاچه 8 سرعته خودکار استفاده کرده است. هردو سیستم حرکتی AWD و RWD نیز در این خودرو موجود هستند که البته در قیمت تفاوت هایی را ایجاد می کند. در مورد  کیفیت رانندگی باید گفت این خودرو همانند هم  وطنان دیگرش سرکشی و درندگی ایتالیایی را ندارد  و بسیار آرام و متین است. در سرعت های بالا صدای موتور به هیچ وجه  رعب آور  نیست و در کل رانندگی با این خودرو به جای اینکه هیجان آور باشد و آدرنالین خونتان را افزایش دهد بیشتر باعث  آرامش اعصاب و روانتان خواهد بود. در مورد ویژگی های داخلی کابین خودرو هم باید بگوییم با این  که این خودرو ارزان ترین خودرو ساخته شده توسط  مازراتی است اما با این حال هم چنان یک خودرو لوکس تلقی شده و به همین خاطر است که فضای داخلی کابین پر شده است از چرم و چوب های با کیفیت. در پایان باید به قیمت این خودرو اشاره کرد. قیمت این خودرو لوکس و البته 6 سیلندر در بازار جهانی بین 70 تا 85 هزار دلار است.

 

 

Jaguar F-Type

 

 

ظاهرا  جگوار در سیاست های کلی اش تغییرات عمده ای ایجاد کرده. یکی از این  تغییرات که از قضا این بار بسیار خوب و پر سود  بوده است  تغییر در طراحی  خودرو های پر طرفدار بوده است. F-TYPE یکی از قدیمی ترین و البته اصیل ترین خودرو های انگلیسی بوده و هست اما  متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل های متنوع آن چنان که باید مورد استقبال قرار نگرفته است. اما این بار جگوار با تغییرات بسیار عمده در این خودرو سعی کرده تا یک خودرو در حد و اندازه نام خودش  بسازد  که دیگر با تمسخر دیگران روبه رو نشود. F-TYPE جدید  کاملا تغییر کرده و البته که عمده تغییرات این خودرو به بخش طراحی این خودرو بر می گردد. مانند همیشه در سری F-TYPE خودروهای  سدان به چشم نمی آیند. مدلی که در لیستمان مد نظر داریم مدل کوپه این خودرو زیبا است. بگذارید از ظاهر جذاب و دگرگون شده اش شروع  کنیم. در این قسمت دیگر هیچ شباهتی به نسل های قدیمی وجود ندارد و انصافا هم که طراهی  جدید بسیار دلنشین است. البته اگر بخواهیم راستش را بگوییم طراحی این خودرو به  ویژه از کناره ها  به شدت ما را  به  یاد خودر سوپر فست فراری می اندازد. وجود یک کاپوت کشیده در جلو  و چراغ های خشن اما کوچک و کشیده و البته قسمت عقبی  که بیش ازحد به سمت شاسی عقب  تو رفته است در مجموع طرح دلپسندی را برای این خودر به وجود آورده است. البته  در قسمت پشتی شما بیشتر به یاد هایپر کارها خواهید افتاد  چرا که طراحی این قسمت بیش از حد پیچیدگی دارد. البته استفاده از تک اگزوز برای این خودرو آن هم در وسط سپر پشتی تا حد زیادی می تواند این تفکر را از بین ببرد. در مورد رنگ خودر نیز باید بگوییم جگوار تفکر خود را بر این گذاشته که این خودرو یک بوم نقاشی است  برای همین، برای این خودرو 36 رنگ مختلف را در نظر گرفته است که این حرکت در نظر بسیاری رویایی و البته تا حدی شجاعانه است. در مجموع در قسمت طراحی خارجی می توان به جگوار بعد از سال ها آفرین گفت چرا که توانسته علاوه بر ساخت یک خودرو جمع و جور، ظاهر معرکه ای هم به آن ببخشد. اما نوبتی هم که باشد نوبت موتور این خودرو است. البته موتور مدل پایه این خودرو یک نمونه 2 لیتری 4 سیلندر است اما  مدل گران تر از یک موتور 3 لینری سوپرشارژ استفاده می کند. این موتور می تواند 375 اسب بخار توان مفید تحویل چرخ های این خودرو بدهد. البته سیستم تمام چرخ  متحرک صرفا مخصوص مدل 6 سیلندر است. این خودرو به لطف پیشرانه خوش ساخت و توانمند انگلیسی اش می تواند به  راحتی 0 تا 100 را در زیر 5 ثانیه طی کند. نهایت سرعت  این خودرو دوست داشتنی نیز به راحتی 275 کیلومتر بر ساعت می رسد  که برای یک خودرو کوپه جمع و جور عدد  مناسبی است. در نهایت باید به گیربکس این خودرو نیز اشاره کرد که برای تمام مدل های این خودرو یک نمونه خودکار 8 سرعته است.

 

در زمینه کیفیت رانندگی نیز باید گفت این خودرو برای هر کسی با هر میل و سلیقه ای یک انتخاب مناسب است. اگر عاشق دریفت یا سرعت های بالا هستید یا برعکس طرفدار رانندگی خوب و آرام و بدون دغدغه هستید بدون شک بهترین انتخاب برای شما خودرو متحول شده جگوار است که می تواند از پس تمامی این نیازها  بر بیاید. در مورد  کیفیت کابین هم باید گفت چیزی  فراتر از حد انتظار شما  آماده شده است. استفاده از تریم های کرومی در کنسول و یا صندلی های حرفه ای سرعت  که از چرم های گران قیمت ساخته شده اند تنها گوشه ای از بهشت داخل جگوار برای خریدارانش است. یک نمایشگر بزرگ 12.3  اینچی  وظیفه  سرگرمی و البته مدیریت خودرو را انجام می دهد. همان طور که گفتیم این خودرو یک کوپه است که فضای بسیار دلنشین و خوبی را برای سرنشینان خودش  فراهم می کند. اما نوبتی هم که باشد نوبت قیمت این خودرو است. F-TYPE خودرو  چندان گرانی نیست ولی دانستن این نکته مهم است که این خودرو برای بازارهای  ثروتمند و البته افراد  پر درآمد جامعه ساخته  شده  است . قیمت خودرو جگوار برای مدل پایه در حدود 61 هزار دلار و برای گران ترین تریم این خودرو در حدود 81 هزار دلار است. در نهایت باید گفت که قطع به یقین خودرو جگوار F-TYPE یکی از بهترین 6 سیلندر های حال حاضر در بازار جهانی است.

 

Nissan GT-R

 

 

مگر می شود از بهترین 6 سیلندرهای  حال حاضر بازار جهانی صحبت کرد و نامی از GT-R  افسانه ای  نیاورد. فکر کنم تا به حال چندین  بار در مورد این خودرو نوشته باشم  بنابراین در این جا صرفا به بحث  پیشرانه این خودرو می پردازم. اگر بگویم که این خودرو برترین 6 سیلندر جهان است به هیچ  وجه دورغ  نگفته ام. این خودرو  موتور معرکه ای  دارد که هنوز هیچ خودرو دیگری نتواسته مانند آن  را داشته باشد. سریع ترین خودرو جهان در زمینه دریفت از یک 6 سیلندر 3.6 لیتری به همراه  دو توربوشارژ استفاده می کند. این موتور حیرت انگیز می تواند برای این خودرو 565 اسب بخار تولید نماید. حیرت انگیزی این موتور در این جا است که  بر خلاف شکل ظاهری و موتور 6 سیلندرش از بسیاری از خودرو های 8 سیلندر و حرفه ای با آن  ظاهر های عجیب و غریب هم سریع تر عمل می کند. درست است که  موتور این خودرو یک نمونه 6 سیلندر است اما  به  راحتی  هرچه  تمام می تواند عملکردی مساوی با موتور های 12 سیلندر از خود به  نمایش بگذارد. جایی که خودرو نیسان به راحتی خود را از رقبا متایز می کند در زمینه شتاب گیری است. این خودرو دوست داشتنی می تواند به  راحتی 0 تا 100 را در تنها 2.7 ثانیه طی نماید. جالب است که بدانید خودرو 200 هزار دلاری پورشه 911 توربو تنها 0.1 ثانیه از خودرو نیسان سریع تر است این در حالی است که خودرو پورشه  به  یک موتور 8 سیلندر دو توربویی مجهز است. فکر کنم  با این  قیاس فهمیده باشید که چرا نیسان GT-R معرکه ترین خودرو 6 سیلندر جهان است. البته قیمت این خودرو فوق العاده  بسیار بالا بوده و چیزی بین 113 تا 145 هزار دلار است.

 

Lotus Evora GT

 

 

یکی دیگر از برترین 6 سیلندر های جهان محصول یک انگلیسی  پر آوازه  است. لوتوس از جمله  خودروسازان با سابقه اما کم کار است.. EVORA  از معدود خودروهایی است که توان دلبری بالایی  دارد. ظاهر این خودرو در یک کلام  بسیار دوست داشتنی است. هم اسپرت و هم مسابقه ای. هر چند که هنوز هم کسی دلیل نزدیکی پیش از حد  چراغ های جلو این خودرو به هم را نفهمیده  ولی  در کل باید گفت که با خودرو بسیار معرکه ای در زمینه طراحی  طرف هستیم. در زمینه رنگ  خودرو لوتوس  شاد ترین رنگ هایی را که می توانسته را برای این خودرو در نظر گرفته است. لوتوس در مجموع 30 رنگ برای این خودرو در نظر گرفته است که اکثر آن ها شاد هستند. در کل به طراحی این خودرو امتیاز بسیار خوبی می دهیم و البته که بسیار آن را دوست داریم. اما قسمتی که باعث شده این خودرو در این لیست قرار بگیرد به  موتور آن بر می گردد. در واقع قسمت پیشرانه همان قسمت  نقطه قوت همیشگی خودرو های لوتوس بوده و هست .موتور به کار رفته  در این خودرو یک نمونه 3.5 لیتری سوپرشارژ 6 سیلندر است که می تواند 419 اسب  بخار توان تولید نماید.

 

البته جالب است که  بدانید این موتور به دست تویوتا برای لوتوس ساخته شده است  که خب این باعث شده تا همه از کیفیت موتور ساخته شده اطمینان کامل داشته باشند . این خودرو به لطف  آیرودینامیک مهندسی شده  و البته موتور قدرتمندش می تواند 0 تا 100 را  به راحتی در تنها 3.8 ثانیه طی نماید. حداکثر سرعت این خودرو به 302 کیلومتر بر ساعت می رسد اما مهندسان لوتوس سرعت  این خودرو را به صورت الکترونیکی بر روی 275 کیلومتر بر ساعت  محدود  کرده اند. اگر بخواهیم  درباره کیفیت رانندگی این خودرو نظر بدهیم باید بگوییم که  تعریف GT آن چنان با سرعت بیگانه نیست اما در واقعیت خودور لوتوس بیش از حد سریع و چابک است که همین امر باعث می شود  ویژگی GT بودن آن، آن چنان به چشم نیاید. اما در مجموع از کیفیت رانندگی با این خودرو  می توان  بسیار رضایت داشت البته که اگر کسی می خواهد نهایت لذت رانندگی با این خودرو را ببرد باید طبیعتا یک راننده حرفه ای باشد. در قسمت داخلی کابین هم با این که کیفیت متریال استفاده شده به شدت  بالا هستند اما هم چنان طبق عادت لوتوس با یک کابین بسیار ساده طرف هستیم. البته این سادگی  بیشتر شما را به رانندگی با سرعت بالا با این خودرو ترغیب می نماید. در نهایت باید EVORA را یک خودرو بسیار مناسب و کاملا قدرتمند نامید. این خودرو قیمت بسیار بالایی و در حدود 100 هزار دلار دارد که به خوبی خریدارانش را مشخص می کند. در نهایت می توان این خودرو را یکی از بهترین 6 سیلندر های حال حاضر جهان نامید.

 

 

Infiniti Q60 Coupe

 

 

نوبتی هم که باشد نوبت  ژاپنی هاست که  نامی در این لیست داشته باشند. همانطور که قبلا درباره برند خوش نام اینفینیتی صحبت کرده ایم. این برند دوست داشتنی و لوکس ساز با هدف قرار دادن  بازار آمریکا خودرو های بسیار خوبی تا به این جا تولید کرده است. یکی از خودرو های دوست داشتنی و البته خوش قیمت این شرکت که هم لوکس و هم قوی و کارآمد است همین خودرو Q60 مدل کوپه است. درباره ظاهر این خودرو باید بگوییم که در نگاه اول به راحتی متوجه  ژاپنی بودن آن می شویم. البته در قسمت پشتی  این طراحی به طراحی  دیگر ژاپنی لوکس ساز و از قضا رقیب اینفینیتی یعنی لکسوس بسیار شبیه می شود ولی  با این وجود هنوز طراحی  پشت خودرو  به واسطه  تهاجمی بودن  آن  مورد ستایش قرار می گیرد. اوضاع در جلوی خودرو بسیار آرام تر از عقب می شود ولی با این حال هنوز هم با طراحی بسیار دوست داشتنی طرف هستیم. البته هنوز نمی دانیم  دلیل استفاده از جلو پنجره های بزرگ در خودرو های اینفینیتی چیست اما این جلو پنجره ها برخلاف خودرو های BMW نمی توانند آن چنان که باید تاثیر مثبتی روی ظاهر خودرو های اینفینیتی داشته باشند. به هر حال اینفینیتی به این کار عادت کرده و نمی تواند دست از این عادت  بردارد. در کل می توانیم به طراحی  این خودرو نمره قابل قبولی بدهیم. اما در قسمت موتور خودرو اینفینیتی بهترین عملکرد خودر را به نمایش گذاشته  و می توان گفت اکثریت را راضی کرده.

 

اینفینیتی برای این خودرو یک موتور 3 لیتری دو توربویی 6 سیلندر را انتخاب کرده  که از قضا موتور بسیار قدرتمندی است. این موتور توانمند می تواند 400 اسب بخار توان تولید نماید و 0 تا 100 این خودرو را در تنها 5.2 ثانیه عملی سازد. در مورد کیفیت رانندگی  نیز باید بگوییم خودرو اینفینیتی یک  خودرو  بسیار دلپسند برای رانندگی های شهری است و تجربه رانندگی بسیار خوب  را  به خریدارانش عرضه  می کند. مصرف سوخت  در این  خودرو  یکی  دیگر از ویژگی های این خودرو است که  باعث  می شود  باز هم برای رانندگی در مسیر های شهری به یک انتخاب مناسب تبدیل شود. درباره  قسمت داخلی کابین تقریبا همه چیز مانند رقبا است و البته که با توجه  به  قیمت این خودرو  نمی توان انتظار بیشتری از آن  داشت. تمامی آن چیزی که  برای امنیت و البته آرامش سرنشینان و به خصوص راننده  نیاز است  در درون این کابین تعبیه شده است. در نهایت باید به قیمت فوق العاده رقابتی این خودرو  نیز اشاره کنیم که بسیار اغوا  کننده به  نظر می رسد. اینفینیتی برای این خودرو بازه قیمتی 41 تا 59 هزار دلاری را در نظر گرفته است که  به  شدت می تواند برای  پیروزی این خودرو در بازارهای جهانی به  ویژه بازار آمریکا  فاکتور مهمی باشد.

 

BMW M4 CS

 

مگر می شود در این لیست نامی از آلمانی ها به زبان  نیاورد. به طور حتم  باید خودرویی از BMW نیز در این لیست حضور داشته  باشد. خودرو مورد نظر یکی از خودرو های سری 4 است با این تفاوت  که  محصول خاصی از شرکت M POWER است. این خودرو علاوه  بر این که  ظاهر کولاکی  دارد و می تواند عقل و هوش هر کسی را ببرد توان فوق العاده  بالایی هم دارد که خوب  از خودروی  شرکت  M غیر از این نیز انتظار نمی رفت. بگذارید از ظاهر فوق العاده اش  بحثمان را شروع کنیم. همان اول  که  نام M را می شنوید با خودتان می گویید که  بدون  شک  خودرو ساخته  شده  توسط  این شرکت  باید یک ظاهر فوق خشن داشته باشد. در واقعیت نیز چنین اتفاقی  افتاده است. با این که این خودرو یک خودرو کوپه است اما حد و اندازه  آن  از یک سدان  متوسط  نیز بزرگ تر در نظر گرفته شده است. در اینجا هم  طبق  روال همیشه  شاهد  به  کار گیری همان  کاپوت طویل هستیم.

جلوی  خودرو  ظاهر فوق العاده جذابی دارد  که اکثریت افراد شیفته آن می شوند. از کناره ها آن چیزی که  بیشتر نظر شما را  به خود جلب می کند رینگ های فولادی این خودرو هستند  که  به  شدت  ساده  هستند اما به خاطر فرم سوزنی شان  شما را  به  یاد رینگ های خودرو های مسابقه ای می اندازند. البته  ترکیب این رینگ ها مانند همیشه در خودرو های شرکت M به صورت کوچک  و بزرگ در نظر گرفته شده است. رینگ های جلویی 19 اینچی هستند و رینگ های عقب رینگ هایی 20 اینچی هستند که همین امر باعث شده  کمی قسمت پشت خودرو بالاتر از قسمت جلو باشد. در قسمت پشتی هم مانند همیشه عمل شده و تقریبا چند سالی  می شود  که BMW و M در این قسمت تغییری را ایجاد نمی کنند البته  که طراحی  قسمت  پشت این خودرو هنوز هم  یکی از بهترین هاست. در زمینه رنگ نیز مانند روال همیشگی خودروهای  شرکت M با انتخاب های محدودی طرف هستیم. در این قسمت تنها 5 رنگ برای انتخاب  خریدار در نظر گرفته شده است که البته بهترین و گران قیمت ترین آن ها Frozen Dark Blue II است. در کل می توان به طراحی این  خودرو یک آفرین حسابی  گفت. اما نوبتی هم  که باشد نوبت قدرت موتور این هیولا است. موتوری که توسط M ساخته  می شود  به طور حتم  حرف های زیادی برای گفتن دارد.

موتوری که برای این خودرو در نظر گرفته  شده  است یک نمونه 3 لیتری دو توربویی است که 6 سیلندر دارد. این تنها  موتور این  خودرو است  و نمونه های  دیگری برای  آن  وجود  ندارد. توان این موتور قدرتمند به 454 اسب  بخار می رسد. خارج کردن چنین  توانی از دل یک 6 سیلندر بدون شک  کار بسیار سخت و پیچیده ای  است. به لطف این توان حیرت انگیز خودرو BMW به راحتی می تواند  بیش از 320 کیلومتر بر ساعت سرعت  بگیرد و 0 تا 100 خود را در زیر 4 ثانیه عملی  سازد. البته M برای تکمیل عملکرد این هیولا برای آن  یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه حرفه ای  نیز در نظر گرفته است  منتهی برای این که  تفاوت این  خودرو با خودروهای سری های بالاتر مشخص باشد تنها سیستم حرکتی RWD برای آن در نظر گرفته شده است. درباره کیفیت رانندگی نیز باید بگوییم که این خودرو اسبی بسیار وحشی و سرکش است  که  بدون  شک برای  سواری سرعتی  با آن  نیاز به  مهارت و تبحر خاصی دارید. البته  همان طور که این خودرو می تواند در جاده های بین شهری کولاک  کند  بر خلافش می تواند در مسیر های شهری  بسیار نرم و البته آرام  باشد. در مجموع این قسمت به لطف تعلیق بی نظیر، قدرت فوق العاده  و البته سیستم های هوشمند کمک  کننده به راننده این اجازه را به شما می دهد که هر نوع سواری را که دوست دارید را  با این  خودرو تجربه کنید. در زمینه سوخت  نیز برای این خودرو یک باک 60 لیتری  در نظر گرفته اند. این خودرو می تواند با سرعت  ثابت و معمول جاده ای  و البته  در شرایط  جاده  با  یک  باک پر تقریبا 480 کیلومتر را بپیماید. این عدد آن چنان خوب به  نظر نمی رسد اما  با این  وجود  نمی توان  گفت که  این  خودرو همیشه شما را در انتظار یک  جایگاه سوخت  می گذارد. اما درباره کابین خودرو باید بگوییم بر خلاف طراحی  پر زرق و برق قسمت خارجی  خودرو  در قسمت داخلی  سادگی  محض به چشم  می خورد.

درست است که کیفیت متریال استفاده شده در این قسمت بالا است اما این سادگی بیش از حد با ظاهر خودرو هم  خوانی ندارد و به راحتی هیجان قسمت بیرونی را  نابود می کند. در قسمت کابین مانند همیشه با صندلی هایی که حالت صندلی های مسابقه ای دارند روبه رو می شویم که  لوگو شرکت M روی آن ها  قرار دارد. بر روی کنسول هم قضیه مانند همه خودرو های دیگر ساخت BMW است  همان نمایشگر بزرگ و سیستم تهویه هوا که  در زیر آن  قرار داده شده  و تقریبا هیچ چیز جدید. به نظر می رسد BMW باید برای خودروهای گران  قیمتش کمی وقت بیش تری بگذارد. درباره  قیمت این خودرو نیز باید بگوییم که  به هیچ عنوان ارزان نیست. پرچسب قیمتی 103 هزار دلاری به خوبی گویای همه چیز هست و نیاز به  توضیح  بیشتر نیست. در پایان باید به این مطلب اذعان کنیم که این خودرو یکی از معرکه ترین 6 سیلندر های حال حاضر جهان است.

 

Mercedes-AMG GT 53

 

مگر می شود حرف از آلمانی ها زد و نامی از مرسدس پر آوازه  نیاورد. شاید فلسفه GT ها زمانی جدی شد که مرسدس در مقابل BMW خود را کاملا بی دفاع  دید از این رو با ساخت سری  قدرتمند GT به همه نشان داد که در این قسمت نیز به راحتی می تواند با همه در بیفتد. اگر بخواهیم از طراحی  خارجی  این خودرو شروع کنیم  باید اقرار کنیم در زمینه طراحی به هیچ عناون موفقیت سری GT های BMW را به دست نخواهد آورد. از کنار به خاطر کاپوتش که طول بسیار کمتری نسبت به GT های دیگر دارد و البته پشت انحنا دارش  بیشتر شبیه  تخم مرغ شده است. البته در اولین روز های معرفی بعضی از هواداران BMW به این خودرو  لقب لاک پشت  داده بودند.

به شخصه  این طراحی  مرسدس را  دوست ندارم و اعتقاد دارم اگر مرسدس مانند BMW سری GT را از سری اصلی جدا  نمی کرد موفقیت بیشتری برای آن ها حاصل می شد. در مورد طراحی جلو می توان آن  را  کمی شجاعانه خواند  اما  تقریبا می توان  گفت که  این طراحی  هیچ ربطی بین این خودرو  و سری های  اصلی برقرار نمی کند. در قسمت  پشتی نیز اوضاع  افتضاح  می شود و چراغ های کشیده و بد ریخت در کنار انحنای عجیب قسمت عقب به شدت  تفکراتمان  نسبت به مرسدس را به هم می ریزد. درباره  اندازه  خودرو باید  گفت با این که این خودرو یک خودرو 4 درب است  که برای مسافرت های  جاده ای ساخته شده اما بیشتر با این هیکل شبیه یک کوپه شده است که البته این نحوه طراحی در فضای داخلی هم تاثیر مشهود و منفی به جا گذاشته است. در قسمت رنگ نیز مرسدس تا توانسته به دنبال سود جویی بوده. این آلمانی  مکار برای این خودرو تنها 2 رنگ در حال پایه به صورت رایگان  قرار داده  که این دو رنگ یکی سفید و یکی دیگر سفید تیره تری است. حال اگر بخواهید رنگی مانند Brilliant Blue Magno را برای این خودرو انتخاب کنید باید برای آن تقریبا 4 هزار دلار بپردازید. در مجموع اگر بخواهیم این خودرو را به صورت  تک در این زمینه امتیاز دهی کنیم نمره قبولی را میگیرد ولی اگر در جایگاه قیاس با GT   های رده بالای رقیب پر آوازه اش BMW قرار دهیم به کلی  بازی را می بازد. اما برویم به سراغ  موتور. در این قسمت با این که نام AMG وجود دارد ولی قرار  نیست شما شگفت زده شوید. البته به این معنا نیست که این خودرو در این قسمت حرفی برای گفتن  ندارد. موتور این خودرو در این لیست از تمام موتور های دیگر پپیشرفته تر است. موتور به کار رفته در این خودرو یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری است  توربو اما هیبریدی است که می تواند در زمینه مصرف سوخت که انصافا برای یک خودرو GT  بسیار مهم است خوش  بدرخشد. این موتور توانمند می تواند برای این خودرو 429 اسب بخار توان تولید نماید. به  لطف این  توان این خودرو می تواند 0 تا 100 را در زمان بسیار خوب 4.4  ثانیه بپیماید.

در زمینه  نهایت سرعت هم با این که با وجود چنین  موتوری این خودرو به راحتی قادر است از مرز 300 کیلومتر برساعت عبور کند  مهندسان نهایت سرعت  را  به علت  بهبود عملکرد  موتور و هم چنین مصرف کمتر بر روی 280 کیلومتر برساعت  محدود کرده اند. در این خودرو از یک گیربکس 9 سرعته  خودرکار نیز بهره گرفته شده است. البته خوشبختانه بر خلاف خودور قبلی این خودرو  فقظ از سیستم AWD استفاده می کند. در زمینه سوخت نیز مرسدس برای این خودرو یک باک 65 لیتری در نظر گرفته است که به لطف سیستم هیبریدی موتور عملکرد درخشانی از خود به جا می گذارد. این خودرو در یک مسیر جاده ای و با سرعت های متوسط و معمول جاده ای به راحتی می تواند 700  کیلومتر را بپیماید که این عدد نشان از عملکرد رویایی این خودرو در این زمینه  دارد. در زمینه طراحی کابین داخلی نیز همان طور که از یک خودرو بالارده  مرسدس انتظار داریم همه چیز در بالاترین سطح قرار دارد.

تریم LED که در تمامی کابین وجود دارد و هم چنین، صفحه نمایشی که از جلوی فرمان تا انتهای قسمت میانی کنسول کشیده شده است. همه چیز در بهترین حالت  قرار دارد و از این لحاظ  مرسدس یک سر و گردن  بالاتر از تمام رقبای دیگرش قرار می گیرد. اما قیمت این خودرو دوست داشتنی  نیز در پایان تعداد بی شماری را  از صف علاقه مندان به خود خارج می کند. پرچسب  قیمتی در نظر گرفته شده برای این خودرو رقم بالای 100 هزار دلار را نشان می دهد. در پایان می توان به راحتی این خودرو را یکی از بهترین 6 سیلندر های حال حاضر جهان نامید.

 

Porsche 911 Turbo

 

اما این هم گران‌ترین  خودرو این لیست که به پورشه متعلق است. شاید همین ابتدا بعضی از شما بگویید که مگر این خودرو یک 8 سیلندر نیست. واقعیت این است که چند سالی بود که پورشه از این خودرو دو نوع تولید می‌کرد اما با تغییر سیاست این شرکت از 3 یا 4 سال پیش تنها نمونه‌های 6 سیلندر این خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود. درزمینهٔ طراحی خارجی هیچ‌ چیز تغییر نکرده. البته این هیچ‌ چیز تغییر نکرده مربوط به الان نمی شود مربوط به سالیان سال می شود و هنوز که هنوزه هیچ چیز تغییر نکرده است. همان شکل و هیبت، همان و همان. بهتر است به جای اینکه  وقتمان را بر سر ظاهر تکراری این خودرو تلف کنیم به سراغ  موتور توانمندش برویم که باعث شده در این لیست قرارش  دهیم. در واقع باید این خودرو قوی ترین خودرو لیست  باشد اما به دلایلی که  به آن ها اشاره خواهم  کرد این خودرو  را دومین خودرو برتر این لیست در نظر گرفته ایم. شاید  خیلی از شما بگویید خودرویی که برچسب  قیمتی 203 هزار دلاری  دارد  حداقل باید یک موتور 8 سیلندر غول آسا داشته  باشد اما نظر مهندسان پورشه کاملا فرق می کند. پورشه چند سالی هست  که  برای کاهش آلایندگی خودرو هایش برنامه های متنوعی را تدارک  دیده. یکی از این برنامه ها خارج کردن موتورهای سنگین و  پر حجم از این شرکت است. برای همین مدل توربو 911 از یک موتور 6 سیلندر تخت استفاده می کند. این موتور حجمی برابر 3.8 لیتر دارد و از دو توربو استفاده  می کند. توان تولیدی این موتور 572 اسب بخار است. با این که  این  توان خروجی از خودرو GT-R  که در قسمت قبلی آن  را قوی ترین 6 سیلندر حال حاضر جهان نامیدیم بیشتر است  اما در عمل در شتاب گیری و سرعت نهایی ضعیف تر عمل می کند. به همین علت خودرو GT-R را قوی ترین 6 سیلندر حال حاضر جهان می نامیم. 911 توربو به لطف این موتور می تواند 0 تا 100 را در تنها 2.7  ثانیه طی نماید. 911 توربو در واقعیت  نیز خودرو به شدت  قوی و کار آمدی است که به راحتی می تواند در جاده قاتل هر خودرو رقیبی باشد. عملکرد موتور 911 توربو بی نظیر است و به همین خاطر به راحتی در این لیست قرار می گیرد.

 

Audi RS5 Sportback

 

AUDI همیشه یکی از خوش نام ترین خودروسازها  بوده و هست و همیشه محصولات بی نظیری را تولید کرده است. در سال های گذشته AUDI زمانی که  دید رقبای جدی اش چگونه از شرکت های وابسته  پول به جیب می زنند تصمیم گرفت  تا از شرکت های  وابسته اختصاصی خود  کمک بگیرد. محصولاتی که  با عنوان اسپرت بک  توسط این آلمانی خوش  نام تولید می شود  صرفا از پلتفرم AUDI استفاده می کنند. خودرو بی نظیر AUDI از ظاهر دوست داشتنی و لوکسی بهره می گیرد. این که این خودرو دقیقا  در دسته خودروهای لوکس قرار می گیرد یا در دسته خودروهای اسپرت کاملا به نظر افراد بستگی دارد. خودرو AUDI  یک  خودرو 4 درب است. بنابراین علاوه بر مسیرهای شهری برای مسیر های جاده ای  نیز به خودرو مناسبی تبدیل می شود. اما نکته قابل توجه  درباره این خودرو به موتور توانمند و فوق العاده  کارآمدش بر می گردد. AUDI در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر دو توربویی  استفاده  کرده است که حجمی  برابر 2.9  لیتر دارد. این موتور توانمند می تواند 444 اسب بخار توان تولید نماید. به  لطف وزن پایین و موتور قوی این خودرو می تواند به راحتی 0 تا 100 را در تنها 3.6 ثانیه طی نماید. البته  نهایت سرعت در نظر گرفته شده برای این خودرو به صورت الکترونیکی 285 کیلومتر بر ساعت است. قیمت این خودرو دوست داشتنی 92 هزار دلار است.

 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

 

می دانم فکر کردید قرار است  این لیست با یک آلمانی تمام شود تا لیستمان تماما آلمانی باشد ولی  خب مگر می شود حرف از بهترین ها زد و نام ایتالیایی ها و به خصوص آلفا  را  نبرد. شاید  بعضی از شما بگویید مگر تخصص آلفا در تولید خودرو های لوکس اسپرت نیست پس چرا  دست به تولید  یک سدان زده است. در واقع آلفا بعد شکست های مالی فروان در قسمت لوکس اسپرت خود تصمیم  گرفت  تا پای سایر پلتفرم های دیگر از جمله شاسی بلندها و البته سدان ها را به کارخانه خود باز کند. از این رو  آلفا دست به تولید یک خودرو فوق العاده زد  که اتفاقا یک سدان  بود  ولی  جزو پرفروش ترین خودرو های این شرکت نیز قرار می گیرد. سدان  آلفا یک خودرو بسیار زیبا و آرام است که  چه  در جلو و چه در عقب هم  به  اصالت طراحی  خودرو های آلفا  وفادار مانده و هم  پلتفرم جدیدی را  برای  دوستداران  آلفا تعریف کرده است. از قسمت هایی که شما را به یاد اصالت آلفا در این خودرو می اندازد به همان جلو پنجره ی  معروف V شکل در جلو و رینگ هایی با ساختار حلقه ای می توان اشاره نمود. در زمینه رنگ نیز آلفا 8 رنگ مختلف برای این خودرو در نظر گرفته است  اما  تعدادی از رنگ های خاص را به صورت آپشن و با قیمیتی در حدود 2200 دلار برای خریداران عرضه  می کند. در نهایت ظاهر آلفا را به شدت دوست داریم چرا که بسیار آرامش بخش و دوست داشتنی به نظر می رسد.  اما آیا یک سدان خوش  قیمت و آرام  نمی تواند یک دورن سرکش داشته باشد. جواب این سوال  قطعا آری است. در قسمت موتور آلفا یک غافلگیری تمام عیار دارد. موتور Giulia QV به کار رفته  در این خودرو ساخته  بهترین سارنده موتور در جهان یعنی فراری است. فراری یک موتور وحشتناک عالی  را ساخته که  به راحتی می تواند این سدان سنگین  وزن را مانند یک جت  به  پرواز در بیاورد.

موتور ساخت  فراری یک نمونه 6 سیلندر دو توربویی است که حجمی برابر 2.9 لیتر دارد. این موتور توانمند به راحتی هر چه  تمام می تواند  505 اسب بخار توان تولید کند. به لطف این توان تولیدی این خودرو می تواند 0 تا 100 در تنها 3.8  ثانیه طی کند. شاید بگویید این زمان با دیگر 4 درب های این لیست آن چنان فرقی  نمی کند ولی  جواب ما این است که بسیار هم فرق می کند اولا این خودرو از نظر اندازه  کاملا بزرگتر از دیگر سدان های این لیست است و دوما طبیعتا به خاطر اندازه اش  وزن  بیشتری دارد پس الان متوجه می شوید که چرا می گوییم این خودرو یکی از بهترین 6 سیلندر های تاریخ را در اختیار دارد. آلفا برای این خودرو یک گیربکس 8  سرعته خودکار نیز در نظر گرفته  و هم چنین سیستم حرکتی آن را  تنها به صورت RWD در نظر گرفته که آن چنان با ویژگی های دیگر این خودرو جور در نمی آید. در زمینه کیفیت رانندگی خودرو آلفا تجربه  بی نظیری را به شما هدیه می دهد. فرمان این خودرو کاملا در اختیار شما است. حرکت خودرو بسیار نرم است و البته این اتفاق به خاطر سیستم تعلیق بسیار خوب این خودرو است. در مورد کابین این خودرو نیز باید بگوییم همان طور که از یک ایتالیایی انتظار داشتیم با کابین خوب و مناسبی رو به رو هستیم.

البته کابین آن قدر ها  که فکرش را می کنید لوکس نیست ولی خیلی هم ساده به نظر نمی رسد. شاید منفی ترین نکته در داخل کابین به صفحه نمایش 8.8 اینچی آن باز گردد. در روزگاری  که  در خودروهای بالا رده استاندارد 12 اینچ به بالا رعایت می شود شاید به کار گیری یک صفحه نمایش تقریبا 9 اینچی اصلا با عقل جور درنیاید. قیمت این خودرو در بازار جهانی 74 هزار دلار است که به شدت  اغوا  کنند به نظر می رسد. در نهایت این خودرو نیز در باشگاه برترین ها قرار می گیرد.

بدون شک خودرو های  بی شماری هستند که می توانند در این لیست باشند اما ملاک ما برای انتخاب این خودرو ها امتیازات کسب شده آن ها از سوی کارشناسان و سایت های معتبر خودرویی بوده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها