کد خبر : 50348

این خودروی برقی مثل نقل و نبات می فروشد


این خودروی برقی مثل نقل و نبات می فروشد

خودروی فوق کوچک هاچبک چهار صندلی برقی که «مینی برقی هونگ گوانگ» نام دارد و حاصل شراکت سائیک-جی ام-ولینگ است، با استقبال بی نظیری در چین مواجه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، جوینت ونچر بین خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و دو خودروساز چینی سائیک و لیوژو ولینگ موتورز از ابتدای تابستان امسال فروش این خودروی برقی شهری را آغاز کرده اند و با موفقیت چشمگیری مواجه شده اند.

در همین فاصله کوتاه یعنی کمتر از سه ماه،‌ براساس اظهار نظر مقام های جنرال موتورز GM Authority، بیش از 50 هزار سفارش خرید دریافت کرده اند.

وبسایت اینساید ایی ویز Inside EVs هم گزارش داده است که در ماه اوت (مرداد) 15 هزار مشتری خودروی خود را تحویل گرفته اند که نسبت به ماه قبل 104 درصد افزایش داشته است. در حقیقت این خودروی مینی در حال حاضر صدر جدول پرفروش ترین خودروی برقی بازار چین را به دست آورده است.

اما چرا این خودرو در دوران کرونا و زمانی که همه خودروسازان از کاهش تولید و فروش می گویند، این خودرو مثل دستمال توالت می فروشد؟

اول این که این خودرو خیلی ارزان است. قیمت پایه هونگ گوانگ برقی از 4162 دلار شروع می شود. بالاترین قیمت آن هم 5607 است. همین حالا در بازار چین دوچرخه های برقی هستند که قیمت شان از این بالاتر است. البته ارزان بودن به معنی آن نیست که از حداقل ها برخوردار نیست. چون دیگر سیستم های ایمنی مثل ترمز ضد قفل، سیستم نمایش فشار تایرها و سنسور پارک عقب از جمله امکانات استاندارد و اولیه همه خودروها است. عکس های مطبوعاتی مینی برقی نشان می دهد که این خودرو سیستم تهویه هوای مطبوع (سیستم گرما و سرما)، پنجره های برقی،‌ پخش استریو و پدال با علامت مثبت و منفی دارد.

اگر این مینی برقی را هاچ بک در نظر بگیریم برای حمل چهار نفر سرنشین از یک موتور برقی 13 کیلووات با قدرت موتور 14.7 اسب بخار و گشتاور 62.7 پوند-فوت بهره می برد. حداکثر سرعت آن هم به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. با هر بار شارژ می تواند 170 کیلومتر بپیماید.

واقعیت این است که هر چقدر هم که شهر بزرگ باشد،‌ همین 170 کیلومتر برای یک روز کافی است و شب که به منزل می رسید می توانید برای فردا آن را شارژ کنید. برای همین تعجبی ندارد که این مینی برقی در چین با این همه استقبال مواجه شده است. یک خودروی شهری دوست دار محیط زیست با آلایندگی صفر و هزینه نگهداری بسیار پایین، گزینه خوبی برای رفت و آمدهای شهری است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها