کد خبر : 46948

فناوری جدید مرسدس بنز برای نمایشگر داخل کابین S کلاس

فناوری جدید مرسدس بنز برای نمایشگر داخل کابین S کلاس

این روزها نمایشگرهای OLED به دلیل کیفیت بالا و 30 درصد مصرف انرژی کمتر در مقایسه با LCDها، در کانون توجه قرار گرفته‌اند. شرکت مرسدس بنز امکان تجهیز پرچمدار خود به این نوع از نمایشگرها را فراهم کرده و خریداران S کلاس خواهند توانست آن را با تکنولوژی OLED سفارش دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، پس از ماه‌ها انتشار تصاویر جاسوسی و چند تیزر رسمی، مرسدس بنز این بار با یک ویدیوی اختصاصی برخی از جزئیات کابین و قابلیت‌های پیشرفته نسل آتی S کلاس را رونمایی و تشریح کرد.

همانطور که از قبل نیز مشخص بود، کابین نسل جدید S کلاس کاملا متحول شده و تقریبا هیچ وجه اشتراکی با نسل کنونی (W222) نخواهد داشت.

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس

نمایشگر بزرگ 12.8 اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد را می‌توان شاخص‌ترین ویژگی مرسدس بنز S کلاس جدید (W223) دانست. این نمایشگر به نوعی نقش اتاق فرمان را ایفا کرده و به لطف آن 27 دکمه و کنترل‌کننده فیزیکی حذف شده است.

اگر چه در مرسدس بنز S کلاس 2021 روشن کردن چراغ‌ها و برف پاک‌کن مثل سابق خواهد بود، اما کنترل اکثر امکانات و تجهیزات از طریق نمایشگر لمسی مرکزی، کشیدن دست بر روی سطوح لمسی، ژست‌های حرکتی و فرمان‌های صوتی خواهد بود.

سیستم تهویه مطبوع یکی از معدود تجهیزاتی است که به منظور دسترسی سریع و راحت برای آن کنترل‌کننده اختصاصی در نظر گرفته شده؛ دکمه‌های مربوط به این سیستم در زیر نمایشگر بزرگ سیستم اینفوتینمنت قرار دارند.

مثل اکثر مدل‌های روز، در پشت فرمان نسل بعدی مرسدس S کلاس نیز از یک نمایشگر دیجیتال برای ارایه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده خواهد شد. در ردیف عقب هم سه نمایشکر دیگر برای سرنشینان تعبیه شده تا مجموع نمایشگرهای این سدان لوکس و پرچمدار به 5 عدد برسد.

این روزها نمایشگرهای OLED به دلیل کیفیت بالا و 30 درصد مصرف انرژی کمتر در مقایسه با LCDها، در کانون توجه قرار گرفته‌اند. شرکت مرسدس بنز امکان تجهیز پرچمدار خود به این نوع از نمایشگرها را فراهم کرده و خریداران S کلاس خواهند توانست آن را با تکنولوژی OLED سفارش دهند. بد نیست بدانید پیش از این کمپانی کادیلاک نسل جدید شاسی‌بلند اسکلید را به نمایشگر OLED تجهیز کرده است.

آپشن هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده دیگر نوآوری جالب و جذاب S کلاس W223 محسوب می‌شود. این آپشن قابلیت یکپارچه شدن با سیستم مسیریاب و سیستم‌های کمکی راننده را داراه بوده و اطلاعات لازم را به شکلی کاربردی و پیشرفته در اختیار راننده می‌گذارد.

به گفته اشتوتگارتی‌ها زاویه دیافراگم افقی و عمودی این هداپ دیسپلی مدرن به ترتیب 10 و 5 درجه بوده و داده‌ها را به طور مجازی در فاصله تقریبا 10 متری منعکس می‌کند. این محدوده معادل یک نمایشگر عظیم 77 اینچی می‌شود. مرسدس بنز در توسعه این سیستم از همان تکنولوژی به کار رفته در پروژکتورهای سینمایی استفاده کرده است.

شاید در نگاه نخست نمایشگر نصب شده در پشت فرمان، مشابه نمونه‌های رایج به نظر برسد، ولی این نمایشگر توانایی نمایش اطلاعات در چهار سبک مختلف و به سه حالت متفاوت را دارد؛ همچنین این نمایشگر بدون نیاز به عینک، تصاویر و اطلاعات را به صورت سه‌بعدی در اختیار راننده می‌گذارد.

در کنار نمایشگرهای متعدد و سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده، مرسدس بنز S کلاس اتاق W223 از دستیار صوتی پیشرفته‌ای نیز سود می‌برد. این دستیار صوتی از 27 زبان زنده دنیا پشتیبانی نموده و فرمان‌های صادر شده را با دقت بهتری تشخیص می‌دهد.

 

مرسدس بنز S کلاس W223 با استفاده از یک حسگر اثر انگشت راننده را احراز هویت می‌کند

نکته جالب اینکه در کابین نسل جدید S کلاس چند میکروفون نصب شده و تمامی سرنشینان می‌توانند به تعامل با دستیار صوتی بپردازند؛ جالب‌تر اینکه دستیار صوتی و سیستم اینفوتینمنت اختصاصی مرسدس بنز – موسوم به MBUX – از طریق این میکروفون‌ها متوجه می‌شوند که کدام سرنشین دستوری را صادر کرده است! با استفاده از فرمان‌های صوتی امکان تنظیم امکاناتی مثل گرم‌کن یا ماساژور صندلی وجود دارد.

 

مشخصات سیستم اینفوتینمنت مرسدس S کلاس 2021 در یک نگاه؛ این خودرو به 320 گیگابایت SSD و رم 16 گیگابایتی مجهز خواهد بود

ناگفته نماند بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مرسدس بنز در ماه سپتامبر امسال (شهریور) از نسل جدید S کلاس پرده‌برداری خواهد کرد. این کمپانی برای پرچمدار خود یک کمپین تبلیغاتی سه قسمتی را راه‌اندازی کرده و تا رسیدن زمان رونمایی، به معرفی برخی از قابلیت‌های کلیدی S کلاس W223 خواهد پرداخت. ویدیوی زیر اولین قسمت از کمپین مذکور است و با تماشای آن می‌توانید بهتر و بیشتر با ویژگی‌های کابین و سیستم اینفوتینمنت S کلاس 2021 آشنا شوید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها