کد خبر : 46639

همه خودروهای خودران برقی می شوند

همه خودروهای خودران برقی می شوند

چندین دانشمند دانشگاه کارنگی ملون تخمین زده‌اند که قدرت برق می‌تواند انرژی مورد نیاز خودرو‌های خودران و بدون سرنشین را بدون کاهش عملکرد آن‌ها تامین کند.

به گزارش خودروتک خبرگزاری دانشجو، خودرو‌های خودمختار خیلی هزینه‌ساز هستند، زیرا مصرف انرژی در آن‌ها بسیار است. از این رو برخی کارشناسان بررسی می‌کنند که آیا می‌توانند این خودرو‌ها را با خودرو‌های برقی ادغام کنند یا خیر. البته برخی دیگر معتقدند که خودرو‌های خودران باید هیبریدی گازی- برقی بشوند. حال چندین دانشمند دانشگاه کارنگی ملون تخمین زده‌اند که قدرت برق می‌تواند انرژی مورد نیاز این نوع خودرو‌ها را بدون کاهش عملکرد آن‌ها تامین کند.

تحولی که کارشناسان مدنظر دارند، گذار به انرژی الکتریکی و افزایش خودرو‌های خودران است. خودرو‌های بدون راننده بیشتر از خودرو‌های معمولی انرژی مصرف می‌کنند، زیرا به غیر از موتور، حسگر‌ها و کامپیوتر‌های آن‌ها نیز برای ناوبری ایمن نیاز به انرژی دارند.

از سوی دیگر، خودرو‌های برقی با وجودی که میزان مصرف انرژی‌شان پایین است، اما باتری آن‌ها نیاز به شارژ مکرر دارد و موجب تخریب سریع آن‌ها می‌شود. از همین رو، بسیاری از کارشناسان معتقدند که وسایل نقلیه برقی نسبت به اتومبیل‌های بنزینی، عمر کمتری دارند و معتقدند که وسیله نقلیه مستقل برقی نمی‌تواند وجود داشته باشد. این نگرانی محققان دانشگاه کارنگی ملون را به بررسی تاثیرات اتوماسیون روی وسایل نقلیه جدید سوق داده است.

محققان می‌گویند: سعی داریم بررسی کنیم که آیا اتوماسیون در خودرو‌های آینده به دلیل مصرف بالای انرژی ما را از داشتن خودرو‌های برقی محروم خواهد کرد؟ آیا می‌توانیم در آینده خودرو‌های برقی و بدون راننده را با هم ادغام کنیم؟ با جواب دادن به این سوالات می‌خواهیم این دو رویکرد را به هم نزدیک کنیم.

این محققان با کمک یک مدل مبتنی بر دینامیک خودرو، میزان مصرف خودرو‌های بدون راننده را تخمین زدند تا بدانند چه مقدار انرژی برای رانندگی خودکار و مستقل لازم دارند. آن‌ها هرگونه مصرف انرژی اضافی از فناوری اتوماسیون گرفته تا رانندگی روان‌تر از طریق کامپیوتر را حساب کردند.

آن‌ها در محاسبات خود متوجه شدند که ویژگی‌های اتوماسیون مصرف انرژی را در خودرو بالا می‌برد، اما این میزان آنقدر قابل توجه نیست که احتمال برقی شدن این خودرو‌ها را از بین ببرد. این در حالی است که میزان مصرف حسگر‌هایی که روی خودرو‌های معمولی زده می‌شود بیشتر بود.

محققان می‌گویند: متوجه شدیم که با طراحی خاص خودرو‌های بدون راننده و طراحی آئرودینامیکی حسگر‌های تعبیه شده در آن‌ها راندمان انرژی را در این خودرو‌ها افزایش دهیم و با این کار به طور همزمان دو تحول یکی در وسایل نقلیه برقی و یکی در خودرو‌های خودران ایجاد کنیم.

آن‌ها در مرحله بعد تاثیرات خودروی خودران روی راننده را بررسی کردند. برخی از افراد عاشق رانندگی طولانی مدت هستند و برخی دیگر نیز عاشق خودرو‌های لوکس هستند. پس محققان باید تمامی جوانب را برای طراحی خودرو‌های آینده مدنظر بگیرند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها