کد خبر : 43795

وسیله نقلیه ای با ترکیب خودرو و دوچرخه

وسیله نقلیه ای با ترکیب خودرو و دوچرخه

خودرو الکتریکی تریگو (Triggo EV) محصولی از یک استارتاپ لهستانی بوده که با ترکیب ویژگی‌های اتومبیل و موتورسیکلت، وسیله نقلیه‌ای شگفت‌انگیز با قابلیت‌هایی منحصر به فرد است.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز، خودرو الکتریکی تریگو (Triggo EV) محصولی از یک استارتاپ لهستانی بوده که با ترکیب ویژگی‌های اتومبیل و موتورسیکلت، وسیله نقلیه‌ای شگفت‌انگیز با قابلیت‌هایی منحصر به فرد است.

خودرو الکتریکی تریگو (Triggo EV) هم یک اتومبیل است، هم یک موتورسیکلت!

استارتاپی لهستانی با همین نام به تازگی ویدیو و تصاویری از خودرو برقی جدید خود را منتشر کرده که قابلیت‌های شگفت‌انگیز این وسیله نقلیه را نشان می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از تازه‌ترین راهکار‌ها برای دور زدن ترافیک‌های شلوغ و دردسر‌های حمل نقل را بررسی کنیم.

وقتی اتومبیل و موتورسیکلت ترکیب می‌شوند

همان‌طور که اعضای این شرکت نوپای لهستانی اعلام کرده‌اند، ماشین برقی تریگو علاوه بر ارائه قابلیت‌های اتومبیل و موتورسیکلت، هیچ کدام از محدودیت‌های آن‌ها را نداشته و به عنوان روشی کارآمد برای گیر نکردن در بین ماشین‌های داخل ترافیک شهر‌های شلوغ در نظر گرفته می‌شود.

به صورت کلی موتورسیکلت‌ها در کنار برخوردار نبودن از کیسه هوا، کمربند ایمنی و بدنه‌ای که در تصادف به عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کند، راننده را در شرایط آب و هوایی گوناگون در معرض سرما و گرما قرار می‌دهند. از طرف دیگر با وجود لذت‌بخش بودن سواری چنین وسایلی، نبود امنیت کافی به هنگام موتورسواری و همچنین نداشتن راحتی که به هنگام قرار گرفتن در یک اتومبیل از آن برخورداریم، باعث می‌شوند که کمتر کسی به سراغ این وسایل نقلیه برود. با این حال، سازندگان خودرو الکتریکی تریگو راه حلی را برای این مشکل ارائه کرده‌اند.

وقتی اتومبیل و موتورسیکلت ترکیب می‌شوند

تریگو برخلاف موتورسیکلت‌های معمولی چهار چرخ داشته و در داخل کابین آن، فضای کافی برای نشستن دو فرد بالغ با جثه معمولی تعبیه شده است؛ چهار چرخ این خودرو الکتریکی در حالت عادی باز هستند، اما هنگامی که کاربر به فضای تنگ ترافیک‌های شهری می‌رسد، این امکان وجود دارد تا با جمع کردن دو چرخ جلو، از عرض وسیله نقلیه کم کرد و همانند یک موتورسیکلت، از میان اتومبیل‌هایی که در داخل ترافیک گیر کرده‌اند، عبور کرد.

در حالت جمع شدن چرخ‌ها، حداکثر عرض خودرو الکتریکی تریگو به ۸۶ سانتی‌متر می‌رسد و شعاع دور زدن آن هم ۳.۵ متر است؛ حداکثر سرعت در این حالت ۳۰ کیلومتر بر ساعت بوده و با فراهم کردن ویژگی‌هایی مانند کج شدن وسیله نقلیه به هنگام دور زدن، به راننده احساس سواری گرفتن از یک موتورسیکلت القا می‌شود.

اما در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت، چرخ‌های تریگو باز می‌شوند و پهنای حداکثری ۱.۵ متر را به قسمت جلویی وسیله می‌دهند. از این طریق امکان بیشتری برای مانور دادن بدون به خطر انداختن جان سرنشینان وجود دارد و گفته شده که خودرو برقی تریگو می‌تواند به سرعت حداکثری ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

از دیگر مشخصات این محصول شگفت‌انگیز می‌توان به استفاده از دو موتور الکتریکی ۱۰ کیلوواتی برای رسیدن به خروجی کلی ۱۵ کیلووات در تریگو اشاره کرد؛ این توان معادل ۲۰ اسب بخار است. از طرف دیگر باتری به کار رفته در وسیله نقلیه برقی تریگو از نوع ۸ کیلووات ساعتی بوده که در یک بار شارژ کامل، مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

وقتی اتومبیل و موتورسیکلت ترکیب می‌شوند

موارد استفاده و آینده تریگو

هنوز مشخص نیست که خودرو الکتریکی تریگو در آمریکا هم عرضه خواهد شد یا خیر، اما همان‌طور که سازندگان این وسیله نقلیه اعلام کرده‌اند، هدف اصلی از ساخت تریگو ارائه محصولی مناسب و کارآمد به سرویس‌های اشتراک وسایل نقلیه و همچنین خدمات تحویل بسته‌های پستی بوده است. از طرف دیگر اعضای استارتاپ لهستانی تریگو گفته‌اند که محصول آن‌ها در آینده به قابلیت‌های رانندگی خودکار مجهز خواهد شد و امکان اضافه کردن نرم‌افزار‌های لازم برای این کار در تریگو تعبیه شده است.

رافال بودویل (Rafal Budweil)، بنیان‌گذار این شرکت نوپا می‌گوید که در قدم‌های بعدی خودرو الکتریکی تریگو مجوز‌های لازم برای ارائه سرویس‌های رانندگی اتوماتیک را خواهد گرفت و انتظار می‌رود که در آینده سرویسی از تاکسی‌های رباتیک خودکار با چنین وسایل نقلیه‌ای ساخته شود.

وقتی اتومبیل و موتورسیکلت ترکیب می‌شوند

بودویل می‌گوید که پیش‌بینی وضعیت اقتصادی بازار وسایل نقلیه در حال حاضر و بعد از اتمام پاندمی کووید ۱۹ کار دشواری بوده، اما به نظر می‌رسد که بعد از برطرف شدن بحران کرونا تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی و اتوماتیک افزایش یابد و افراد بیشتری به دنبال استفاده از خدمات حمل و نقل خودکار باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها