کد خبر : 40819

معروف ترین خودروهای پلیس در آمریکا (تصاویر)

معروف ترین خودروهای پلیس در آمریکا (تصاویر)

با بالا گرفتن بحث مصرف سوخت و لزوم استفاده از خودروهای هیبریدی با مصرف سوخت پایین کم‌کم پلیس امریکا نیز زیر ذره‌بین رفت. دلیل فشار روی این نهاد هم کاملاً درست بود. در این زمان ناوگان پلیس پرشده بود از خودروهای پرمصرفی چون فورد موستانگ یا دوج چارجر که هر دو فوق‌العاده پرمصرف بودند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، تمام خودروها جذاب هستند اما دراین‌بین خودروهای پلیس به طرز عجیبی محبوب هستند.

اگر یک ماشین پلیس را کنار یک مرسدس بنز آخرین کلاس قرار دهید و از یک بچه بخواهید که بهترین را انتخاب کند شک نکنید که انتخاب او ماشین پلیس است؛ اما در بین تمام خودروهای پلیس خودروهای پلیس امریکا از همه جذاب‌تر هستند.

بااینکه این خودروها در امریکا هستند اما چهره‌ی آن‌ها را آن‌قدر در فیلم‌های سینمایی‌شان دیده‌ایم که مجذوب ان ها شده‌ایم. در این مطلب قصد داریم به جذاب‌ترین خودروهای تاریخ پلیس امریکا بپردازیم. تاریخی که تقریباً از 1899 شروع‌شده است.

Chrysler Enforcer

 

در اوایل 1960 کرایسلر ان قدر خوب و پرفروش بود که حتی خودروهای پلیس را نیز تولید می‌کرد. در اوایل 1960 کرایسلر یک قدرت تمام‌عیار محسوب می‌شد. خودرو پلیس تولیدشده توسط کرایسلر یک نمونه‌ی چهاردر بود که البته آن‌قدرها هم بزرگ نبود. می‌توان گفت این خودرو یک سدان متوسط بوده است. البته که کرایسلر به فکر صحنه‌های تعقیب و گریز هم بوده و برای همین هم از یک موتور هیولا 8 سیلندر با حجم 6 لیتر استفاده می‌کرده است. قدرت تولیدشده توسط این موتور به 285 اسب بخار می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو به 205 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این رقم برای ان زمان تقریباً کار را برای فرار از دست این خودرو توانمند غیرممکن می‌کرده است. البته به علت نیاز این خودرو به ترمزهای قوی کرایسلر نوع جدیدی از ترمزها را برای این خودرو که معروف به ترمز بادی بود استفاده می‌کرد.

 

Dodge Monaco

تا سال 1970 اکثر خودروهای پلیس را کرایسلر می‌ساخت. دراین‌بین پلیس امریکا بدش نمی‌آمد که خودروسازهای دیگر هم وارد این ماجرا شوند. دوج اولین خودروسازی بود که تصمیم گرفت وارد این رقابت نابرابر با کرایسلر شود. موناکو نام خودروی تولیدشده توسط دوج بود. این خودرو بر اساس سلایق دوج توسعه‌یافته بود. این خودرو به‌قدری بزرگ هیکل بود که حتی فکر نزدیک شدن به آن ترس بر دل افراد می‌انداخت حالا فکر کنید این غول بی شاخ و دم شمارا تعقیب کند. توان این خودرو را یک موتور 8 سیلندر با حجم 7.2 لیتری تأمین می‌کرد که می‌توانست بیش از 300 اسب بخار توان تولید کند. البته به علت مصرف بالای سوخت در این خودرو ان چنان در پلیس امریکا ماندگار نبود.

 

Ford LTD Crown Victoria

بالاخره می‌رسیم به اولین خودرو پلیس که جزو ستاره‌های سینما در سال‌های 1970 تا 1980 بود. این خودروی فورد علاوه بر اینکه یک مدل برای پلیس داشت یک مدل هم برای تاکسی‌ها داست. قدرت این خودرو کمتر از مدل‌های قبلی بود اما به دلیل وزن پایین‌تر و ایرودینامیک بهتر سریع‌تر از مدل‌های قبلی بود.

 

Chevrolet Nova

این خودرو یکی از بهترین مدل‌های خودرو پلیس در تاریخ امریکا است. این خودرو در پلیس لس انجلس خدمت می‌کرد و این بار جثه کوچک‌تری نسبت به خودروهای قبلی پلیس پیداکرده بود. این خودرو اولین خودرو پلیس بود که به ترمزهای دیسکی مجهز شده بود همچنین رینگ‌های این خودرو از جنس استیل ضدزنگ بودند. بدون شک نووا یکی از زیباترین خودروهای پلیس تا آن زمان بود که به بهترین فناوری‌های آن زمان مجهز شده بود. موتور این خودرو یک موتور 4.3 لیتری هشت سیلندر بود که می‌توانست 200 اسب بخار توان تولید کند.

 

Ford Mustang SSP

در سال 1979 زمانی که شورلت اولین عضلانی را. وارد پلیس امریکا کرد فورد را هم به فکر انداخت تا وارد این رقابت شود. پلیس بزرگراه دران زمان نیاز مبرمی به یک خودرو سریع و چابک داشت زیرا که خودروهای خلاف‌کاران در ان زمان از مدل‌های بزرگ و کند به مدل‌های کوچک و سریعی تبدیل‌شده بودند. فورد این زمان را غنیمت شمرد و اولین عضلانی خود را وارد پلیس امریکا کرد. ماستانگ 82 از یک جعبه‌دنده 5 سرعتِ استفاده می‌کرد و در بخش شتاب گیری یک سر و گردن از رقیب اصلی‌اش یعنی کامارو بالاتر بود. فورد در موستانگ مدل 82 از یک موتور 8 سیلندر 5 لیتری استفاده می‌کرد که می‌توانست توانی بیش از 250 اسب بخار تولید نماید. بدون شک انتخاب این خودرو در پلیس تعریف جدیدی از استانداردهای پلیس را به همگان معرفی کرد.

 

Ford Crown Victoria

این مدل از فورد نسبت به بقیه خودروهای پلیس امریکا در اکثر ایالات امریکا استفاده می‌شد. این خودرو در بین سال‌های 1992 تا 2011 در پلیس امریکا خدمت می‌کرد و در طی این سالیان بهبودهای فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کرد. از مدل‌هایی با موتورهای دیزل و دنده‌های دستی گرفته تا موتورهای توربوشارژ و جعبه‌دنده خودکار. اما با تمام این بهبودها این خودرو ازلحاظ ظاهر هیچ‌گاه دچار تغییر نشد. این خودرو را اکثر ما می‌شناسیم چراکه در اکثر صحنه‌های فیلم‌های هالیوودی شاهد حضور این خودرو بوده‌ایم. اما نکته‌ی جالب در مورد این خودرو این است که هرگز از آن به‌عنوان خودرو عملیاتی استفاده نشد و صرفاً از آن به‌عنوان خودرو کنترل شهر استفاده می‌شد.

 

Chevrolet Tahoe PPV

با افزایش جرم و جنایت و همچنین افزایش تعداد خلاف‌کاران پلیس امریکا دریافت که باید از خودروهای بزرگ‌تر و توانمندتری استفاده کند. پلیس امریکا برای این منظور بررسی‌های گسترده را روی خودروها انجام داد تا بالاخره به نتیجه رسید. خودروی انتخاب‌شده توسط پلیس یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن بود. شورلت تاهو یک خودرو کامل و بی‌نظیر محسوب می‌شود. این خودرو بزرگ اندام از یک موتور هشت سیلندر با حجم 6 لیتر استفاده می‌کند. 0 تا 100 این خودرو زیر 6.5 ثانیه است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به جعبه‌دنده 7 سرعته اوتومات آن اشاره کرد.

 

2020 Ford Police Interceptor Utility

با بالا گرفتن بحث مصرف سوخت و لزوم استفاده از خودروهای هیبریدی با مصرف سوخت پایین کم‌کم پلیس امریکا نیز زیر ذره‌بین رفت. دلیل فشار روی این نهاد هم کاملاً درست بود. در این زمان ناوگان پلیس پرشده بود از خودروهای پرمصرفی چون فورد موستانگ یا دوج چارجر که هر دو فوق‌العاده پرمصرف بودند. ازاین‌رو پلیس امریکا به شرکت‌های تهیه‌کننده خودرو برای این نهاد فرصت داد تا اگر می‌خواهند با پلیس همکاری کنند خودروهای کم‌مصرف‌تری بسازند. دراین‌بین فورد که اصلاً دوست نداشت جایگاه خود را از دست بدهد دست به تولید یک کراس اوور زد. خودروی جدید این شرکت یک کراس اوور سایز متوسط است که از یک موتور 3 لیتری باقابلیت اتوبوست که مصرف سوخت را به‌شدت کاهش خواهد داد بهره می‌گیرد. این موتور یک موتور 6 سیلندر است که می‌تواند 400 اسب بخار توان تولید نماید.

 

F-150 Police Responder

درست است که گفتیم جرم و جنایت در امریکا زیاد شده ولی ظاهراً این آمار به‌قدری بالا است که کار را به استفاده از یک وانت کشانده است. البته این وانت پرطرفدارترین وانت امریکا است. این وانت یکی از پرقدرت‌ترین وانت‌های بازار امریکا نیز محسوب می‌شود. موتور این خودرو یک نمونه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست است که می‌تواند 375 اسب بخار توان تولید نماید.

 

این خودروها تنها گوشه‌ای از خودروهای مورداستفاده در تاریخ پلیس امریکا هستند. اما در این شکی نیست که خودروهای مورداستفاده در پلیس امریکا همیشه پرچم‌داران کامل و توانمند خودروسازهای این کشور بوده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها