کد خبر : 38034

آشنایی با بزرگ ترین وسیله نقلیه برقی دنیا (تصاویر)

آشنایی با بزرگ ترین وسیله نقلیه برقی دنیا (تصاویر)

بزرگترین کامیون مخصوص معادن که 290 تن وزن دارد، قرار است برقی شود و تأمین نیروی آن با پیل سوختی یا در اصطلاح سوخت هیدروژنی خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، شرکت معدنی به نام «انگلو امریکن» که معنی تحت الفظی آن «انگلیسی آمریکایی» است و در شهر لندن  مستقر است، با کمک طراحی از شرکت «مهندسی پیشرفته ویلیامز»، بزرگترین کامیون معدنی دنیا را می سازد که قوای محرکه آن با هیدروژن کار می کند.

استفاده آزمایشی از آن در ژوهانسبوگ آفریقای جنوبی خواهد بود.

 در حال حاضر تاج و تخت «بزرگترین وسیله نقلیه دنیا» متعلق به یک کامیون کمپرسی 45 تن به نام eDumper است که به زودی این تاج و تخت را واگذار خواهد کرد. هیبرید تازه وارد علاوه بر قوای محرکه برقی، به پل سوختی مجهز است که سوخت آن هیدروژن است.

اولین معدنی که مجهز به بزرگترین کامیون برقی دنیا مجهز می شود، معدن پلاتین در موگالاکوِنا Mogalakwena در آفریقای جنوبی است.   

تا سال 2030 شرکت آنگلو امریکن خود را موظف به کاهش 30 درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای کرده است.

طراحی های مفهومی اولیه انجام شده است، اما شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز که آن هم در کشور بریتانیا مستقر است، مسئول طراحی باتری ها با ولتاژ بالا است، که فناوری آن لیتیم آیون مادولار است.

کریگ ویلسون مدیر عامل شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز می گوید: «خوشنود هستیم که شرکت ما در یک پروژه هیجان انگیز و نوآورانه ای مشغول به کار است که در آن استفاده از باتری های خودرو در مقیاسی بزرگتر برای وسایل صنعتی سنگین ممکن می شود.

در حالی که eDumper در معادن و کوهستان های سوئیس مشغول فعالیت های معدنی با موتور تمام برقی است، جانشین آن به عنوان بزرگترین وسیله برقی جهان، یک خودروی هیبریدی است که علاوه بر باتری لیتیم آیون از پیل سوختی هم بهره مند شده است. به طور کلی این کامیون 1000 کیلووات-ساعت انرژی را ذخیره می کند.

سوخت هیدروژنی از نظر وزارت انرژی آمریکا، سوخت پاک محسوب می شود چون، ماده ای که از اگزوز این خودروها خارج می شود آب است که آلاینده به حساب نمی آید. سوخت هیدروژنی از گاز طبیعی، انرژی هسته ای و یا انرژی های تجدید پذیر نظیر باد و انرژی خورشیدی تأمین می شود. تکمیل این خودرو با پیل سوختی زمان فعالیت این کامیون را بدون نیاز به شارژ شدن بالا می برد.

این خودرو همچنین نیروی حاصل از ترمز را به صورت انرژی الکتریکی در باتری ذخیره می کند. این موضوع از آن جایی اهمیت پیدا می کند که در اکثر معادن، کامیون ها در سرازیری ها ترمز های زیادی می گیرند که می توان این انرژی را به برق تبدیل کرد و آن را در باتری ذخیره کرد. در خودروهای سواری این انرژی کینتیک به گرما تبدیل شده و هدر می رود.

مرحله بعدی مطالعات آنگلو امریکن، کار روی استفاده از ذخایر برق برای بازگشت به دکل های برق است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها