کد خبر : 23313

مینی ماینر با موتور 600 اسب بخاری !

مینی ماینر با موتور 600 اسب بخاری !

بعید است فردی جزء علاقمندان خودرو باشد و با خودروی کلاسیک مینی آشنایی نداشته باشد، خودرویی کوچک و تاریخ‌ساز که از آخرین سال دهه 50 میلادی تا ابتدای هزاره جدید روی خط تولید قرار داشت و هرچند که طی این سال‌ها با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو و تحت مالکیت چند کارخانه متفاوت تولید شد، اما در طی سال‌های بعد هرگز جایگاه خود را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مدل‌های تاریخ خودروسازی از دست نداد.

به گزارش خودروتک ، با نصب پیشرانه‌ای هشت سیلندر با قدرت 600 اسب‌بخار، مینی تبدیل به یک هیولا شده است.

ناگفته پیداست که مینی مانند هر خودروی کوچک دیگری، متناسب با جثه‌اش به پیشرانه کوچکی نیز مجهز شده بود. اما خودروی مینی که در این مطلب قصد داریم درباره آن صحبت کنیم موردی کاملاً متفاوت بوده و باید آن را یک استثناء محسوب کرد.

مینی مورد بحث که مالکی کانادایی دارد، در نمای ظاهری و البته مشخصات فنی دچار تغییراتی مبسوط شده که آن را از تمام نمونه‌های مشابه کاملاً متمایز ساخته است.

مالک قبلی خودرو اقدام به بازسازی کامل و رنگ‌آمیزی بدنه این مینی با بهترین کیفیت ممکن کرده بود تا از این لحاظ خودرو در وضعیتی مناسب باشد. اما پس از تغییر مالک، صاحب جدید مینی تصمیم گرفت سراغ بخش فنی آن رفته و پیشرانه‌ای هشت سیلندر با قدرت 600 اسب‌بخار روی این خودروی کوچک نصب کند، کاری که پیش از این هرگز انجام نشده بود.

مینی کلاسیک تقویت شده با پیشرانه ششصد اسبی

برای جادادن این پیشرانه بزرگ در چنین خودروی کوچکی نیاز به افزایش فضا بود و چه کاری بهتر و ممکن‌تر از حذف کاپوت، هرچند که این کار هم کافی نبوده و اکنون ارتفاع پیشرانه تا نزدیکی سقف خودرو رسیده است. نکته جالب اینکه با وجود تغییرات فنی و همچنین بلند بودن نسبی قد مالک خودرو، فاصله محورهای آن نسبت به نمونه استاندارد بدون تغییر باقی مانده است.

راندن این مینی تقویت شده کار چندان سختی نبوده ولی در هنگام دود کردن تایرهای عقب است که می‌توان تغییرات انجام شده روی آن و تفاوت‌هایش با سایر مینی‌های مشابه را عمیقاً درک کرد. مالک خودرو می‌گوید که به دلیل استفاده از سوخت متانول، میزان حرارت پیشرانه نسبت به حالت استفاده از بنزین بسیار پایین‌تر آمده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها