کد خبر : 17909

همکاری سامسونگ و فیات کرایسلر برای توسعه سیستم اطلاعات و سرگرمی

همکاری سامسونگ و فیات کرایسلر برای توسعه سیستم اطلاعات و سرگرمی

فیات‌کرایسلر به‌تازگی با شرکت‌های گوگل و سامسونگ قراردادی امضا کرده که به‌موجب آن، تمامی خودروهای این گروه تا سال ۲۰۲۲ به‌هم متصل خواهند شد.

به گزارش خودروتک ، فیات‌کرایسلر در آینده از پلتفرم هارمان سامسونگ و سیستم اندرویدی گوگل برای ساخت اکوسیستم جهانی خودروهای متصل استفاده خواهد کرد. این سیستم جدید برمبنای سیستم‌عامل اندروید گوگل عمل خواهد کرد و با استفاده از پلتفرم ابری سامسونگ، تجربه‌ی کاربران را با استفاده از سیستم امنیت داده‌های خودرو در شبکه 4G و 5G افزایش خواهد داد. علاوه‌براین، کاربران به‌روزرسانی‌های جدید را ازطریق فضای ابری دریافت خواهند کرد. اطلاعات این سیستم نگه‌داری گزارش ترافیک و وضعیت آب‌و‌هوا و راهنمای پمپ‌ بنزین‌ها و ایستگاه شارژ و رستوران‌ها را شامل می‌شود که با فشردن دکمه‌ای، سیستم امور‌ مشتریان هم فعال می‌شود.

فیات-کرایسلر / FCA

جدا از این سیستم‌ها، خودروها قابلیت اشتراک‌گذاری آهنگ و ویدئو را هم خواهند داشت. خودروهای الکتریکی در این سیستم جدید، از قابلیت‌هایی همچون مدیریت میزان شارژ باتری و برنامه‌ریزی سفرها بهره خواهند برد. این سیستم با ساختار‌های هوشمند برخی شهرها و دستگاه‌هایی تعامل برقرار می‌کند که از پلتفرم Smart Things سامسونگ بهره می‌برند. علاوه‌براین، سیستم جدید توانایی برقراری ارتباط با خدمات حمل‌و‌نقل فیات‌کرایسلر را هم خواهد داشت. این خدمات عبارت‌اند از: پرداخت ازراه‌دور، بیمه مبتنی بر مسافت برای خودروها، اجاره کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلند‌مدت خودروها و سیستم اشتراک‌گذاری همسان. عناصر تشکیل‌دهنده اکوسیستم جهانی تا اواخر سال جاری میلادی تکمیل خواهند شد و درنتیجه، تمامی خودروهای فیات‌کرایسلر تا سال ۲۰۲۲ به یکدیگر متصل می‌شوند.

فیات-کرایسلر / FCA

هارالد وستر، مدیر بخش تکنولوژی گروه FCA می‌گوید: با انتخاب رهبران حوزه فناوری، همچون سامسونگ و گوگل، ما به‌دنبال استفاده‌ی بهره‌ور و مسئولانه از سرمایه‌‌‌ها هستیم تا بتوانیم راهکار‌های پیشرفته فناورانه را برای مشتریانمان در سراسر جهان در نظر بگیریم. با همکاری هارمان و سامسونگ و گوگل، اکوسیستمی منعطف توسعه دادیم که نه‌تنها از فناوری روز بهره می‌برد؛ بلکه قابلیت یکپارچه‌شدن با نوآوری‌های آینده را هم خواهد داشت.

برخلاف فورد و جنرال موتورز، گروه FCA سرمایه‌ی کمی در بخش خودروهای خودران هزینه کرده است. درنتیجه، شرکت فیات‌کرایسلر اکنون با سرمایه‌ی ذخیره‌شده‌اش با شرکت‌های خارجی قراردادهایی امضا کرده تا سیستم‌های دلخواهش را فراهم کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها