کد خبر : 15805

بهترین اسپرت های سال 2019 با قیمتی نه چندان گران

بهترین اسپرت های سال 2019 با قیمتی نه چندان گران

در فهرست ۱۰ خودرو اسپرت ۲۰۱۹ مقرون‌به‌صرفه، خودروهایی از شرکت‌های مشهور خودروسازی پورشه، بی‌ام‌و، مزدا، تویوتا، آئودی و فورد دیده می‌شود.

به گزارش خودروتک ، تاکنون فهرست‌های زیادی از خودروهای اسپرت گران‌قیمت منتشر شده که اصولا برای هر قشری سفارش‌دادنی نیستند. باوجوداین یک رده پایین‌تر، خودروهای اسپرتی قرار دارند که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، گه‌گاه پا‌به‌پای نمونه‌های گران‌تر رقابت می‌کنند. در بخش خودروهای اسپرت ارزان‌قیمت، معیار سنجش فقط اعداد و ارقام قدرت خودروها نیست؛ بلکه لذت رانندگی مهم‌ترین ویژگی این خودروها است. در این مطلب، قصد داریم ۱۰ خودرو اسپرت خوش‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را بررسی کنیم که لبخند را روی لبان خریداران خواهند نشاند.

۱. آلپاین A110

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

تمامی ویژگی‌های آلپین A110 از شتاب موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ با ۲۴۹ اسب‌بخار گرفته تا ثبات و عملکرد فوق‌العاده‌ی فرمان، همه‌وهمه حس هیجان را القا می‌کنند. عملکرد این خودرو در جاده‌ها و سفر‌های مختلف با سایر خودروهای هم‌رده متفاوت است و هرچه‌بیشتر به‌ فرمان خودرو عادت کنید، بیشتر از آن لذت خواهید برد. اگر بخش‌های مختلف خودرو را بررسی کنید، هیچ عنصر مکانیکی خارق‌العاده‌ای نخواهید یافت؛ ولی درمجموع، صاحب خودرویی توانمند خواهید شد. خودروهای اسپرتِ کمی وجود دارد که حس منحصر‌به‌فرد رانندگی را دراختیار راننده قرار بدهند. شاید آخرین‌بار در این رده، تویوتا GT86 مدل ۲۰۱۲ چنین قابلیتی داشته است؛ ولی آلپاین A110 سریع‌تر و سبک‌تر و درمجموع هیجان‌انگیز‌تر و تحسین‌شدنی‌تر است.

۲. پورشه 718 کیمن

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

حتی با وجود جایگزینی موتور ۶ سیلندر با موتور ۴ سیلندر در مدل‌های جدید، پورشه 718 کیمین را می‌توان کامل‌ترین خودرو اسپرت کوپه در کلاس خود معرفی کرد. موتور ۴ سیلندر توربو این خودرو ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و با بهره‌گیری از قابلیت فرمان‌پذیری خارق‌العاده، 718 کیمین یکی از خودروهای اسپرت خواستنی‌‌ است. کیفیت فراوان قطعات استفاده‌شده در کابین هم از نکات مثبت این نمونه است. در درازمدت، خاطره‌ی موتور ۶ سیلندر قبلی از یاد‌ها خواهد رفت؛ ولی کیفیت قطعات به‌کاررفته در پورشه 718 کیمین همیشه زبان‌زد خواهد بود.

۳. بی‌ا‌م‌و M2 Competition

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

نمونه‌ی M2 Competition از بی‌ام‌و را می‌توان به‌عنوان خودرو اسپرت تمام‌عیار معرفی کرد. موتور ۶ سیلندر توربوشارژ در مدل‌های قبلی، اکنون با موتور تویین‌توربو ۶ سیلندر ۳ لیتری تعویض شده که ۴۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه‌براین، تغییراتی هم در شاسی و سیستم تعلیق خودرو اعمال شده تا هم در پیست و هم در شهر، عملکرد بهتری داشته باشد. فرمان خودرو حس سنگین‌بودن را القا می‌کند و می‌توانید هر موقع خواستید، قسمت عقبی خودرو را منحرف کنید و از بیش‌فرمانی در پیچ‌ها لذت ببرید. در‌حال‌حاضر، بی‌ام‌و M2 Competition یکی از خودروهای اسپرت برتر بی‌ام‌و و کلاس خود به‌حساب می‌آید.

۴. مزدا MX-5

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

نمونه‌ی جدید مزدا MX-5 تقریبا در همه‌ی زمینه‌ها می‌تواند نمونه‌های قبلی را شکست دهد. بدنه‌ی خودرو اکنون کوتاه‌تر و سبک‌تر و جادارتر است و از طراحی بهتری درمقایسه‌با گذشته بهره می‌برد. در طراحی بدنه، از خطوط و انحنا‌های بیشتری استفاده شده و درمقایسه‌با سایر خودروهای هم‌رده، طراحی منحصر‌به‌فردی دارد. رانندگی با نمونه‌ی جدید مزدا MX-5 هیجان‌انگیز است. مزدا در سال ۲۰۱۸، نسخه‌ی فیس‌لیفت این رودستر مشهور را معرفی کرد که ضمن طراحی به‌روز‌شده، از ۲۳ اسب‌بخار قدرت بیشتر بهره می‌برد. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر این خودرو ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با بهره‌مندی از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، حس رانندگی هیجانی را به‌خوبی القا می‌کند. از دیگر تغییرات جدید مزدا MX-5 فیس‌لیف، فرمان قابل‌تنظیم است. با‌ وجود اعمال این تغییرات، مزدا MX-5 ذات سنّتی این خودرو بدون تغییر باقی مانده است. درمجموع، می‌توان از مزدا MX-5 به‌عنوان خودرویی دوست‌داشتنی و کم‌نظیر یاد کرد.

۵. تویوتا GT86 

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

ویژگی‌های خاص تویوتا GT86 و نسخه‌ی هم‌خانواده‌ی سوبارو BRZ ازجمله جذابیت دیداری و شنیداری، از این نمونه‌ها خودرو اسپرت تندوتیز و لذت‌بخشی می‌سازد. موتور ۲ لیتری تویوتا GT86، تقریبا ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. GT86 جایگزین مناسبی برای مزدا MX-5 است و حس هیجانی رانندگی با خودرو دیفرانسیل‌عقب اسپرت را به‌خوبی منتقل می‌کند.

۶. بی‌ام‌و Z4 M40i

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

بی‌ام‌و Z4 M40i با بهره‌مندی از موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۳۵ اسب‌بخاری، چابکی درخورتوجهی برای خودرویی رودستر دارد. این خودرو می‌تواند در زمانی کمتر از ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. کنترل بدنه و هماهنگی در سیستم انتقال قدرت چرخ‌های عقب، از دیگر نکات جذاب این رودستر است.

۷. لوتوس الیز اسپرت

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

لوتوس الیز با فرمان‌پذیری خارق‌العاده‌اش یکی از انتخاب‌های برتر خواهد بود. البته، این خودرو به خودرویی قدیمی تبدیل شده و شاید برای برخی توجیه اقتصادی نداشته باشد؛ هنوزهم به‌عنوان خودرو اسپرت مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود.

۸. آئودی TT RS

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

نسل دوم آئودی TT RS به‌عنوان نشانی از مسئولیت‌پذیری شرکت برای دفاع از خودرو محبوبش محسوب می‌شود. مدل جدید TT RS با بهره‌گیری از موتور ۵ سیلندر خطی، ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و در شتاب‌گیری دست‌کمی از سوپر‌اسپرت‌های قدرتمند ندارد. برخلاف موتور قدرتمند و بدون نقص TT RS، فرمان‌پذیری و حس رانندگی با این خودرو به‌گونه‌ای نیست که بتوان از آن به‌عنوان خودرو اسپرت تمام‌عیار یاد کرد؛ به‌همین‌دلیل، TT RS در رقابت با سایر خودروهای هم‌رده کمی عقب افتاده است.

۹. فورد موستانگ

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

پرفروش‌ترین خودرو اسپرت چند سال اخیر انتخابی مناسب برای هر خریداری به‌شمار می‌آید. البته، باید برای خرید فورد موستانگ با مسائلی همچون پیداکردن جای پارک و تعداد دفعات ورود به پمپ بنزین دست‌وپنجه نرم کرد. بااین‌حال، با بهره‌مندی از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری با ۴۱۰ اسب‌بخار قدرت، سواری فورد موستانگ لذتی دارد که خودروهای اسپرتی با سیلندر کمتر از آن بی‌بهره‌اند. علاو‌ه‌براین، تعادل فوق‌العاده شاسی از دیگر نکات مثبت آن است.

۱۰. آبارث 124 اسپایدر

۱۰ خودرو اسپرت مقرون به صرفه

شاید آبارث 124 اسپایدر درمقایسه‌با مزدا MX-5 کمی پرسر‌و‌صدا و زننده و ناشیانه باشد؛ اما بی‌شک آبارث در کسب بازاری موفق بوده که مزدا تاکنون از کسب آن ناکام بوده است. آبارث 124 با هدف قانع‌کردن طرفداران خودرو برای خرید نمونه‌ی دوسرنشین کانورتیبل به‌جای خودرویی هاچبک با قیمت ۳۰,۰۰۰ دلار ساخته شده است. این خودرو با بهره‌مندی از موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ و بدنه‌ی سبک خودرو اسپرت مناسبی به‌حساب می‌آید.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها