کد خبر : 72256

اسلحه جدید تویوتا برای مسابقات رالی جهانی

اسلحه جدید تویوتا برای مسابقات رالی جهانی

شرکت تویوتا به تازگی از نسخه جدید یاریس هیبریدی GR در مسابقات رالی جهانی GR Yaris Rally1 به عنوان مدعی عنوان قهرمانی مسابقات اتوموبیلرانی ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این خودرو با تغییرات چشمگیر سال ۲۰۲۲ مطابقت دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت تویوتا با اجرای یک واحد هیبریدی با باتری 3.9 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی که ۱۳۳ اسب بخار قدرت اضافی را تحت شتاب ارائه می دهد، اولین حرکت رقابتی تویوتا در رالی مونت کارلو که از ۲۰ ژانویه آغاز می شود را رسما معرفی کرد.

این خودروی هیبریدی دارای دو موتور الکتریکی و بنزینی بوده و بر این اساس اعلام شد یاریس هیبریدی جدید شاهد تغییرات مکانیکی بیشتری برای سال ۲۰۲۲  است و  این محصول اکنون به یک گیربکس مکانیکی پنج سرعته نیاز داشته و دیفرانسیل مرکزی فعال آن نیز حذف شده است. 

پیشرانه بنزینی تویوتا GR یاریس با موتور 1.6 لیتری توربوی فصل گذشته که در ترکیب با نسخه هیبریدی جدید، قدرتی بیش از ۵۰۰  اسب بخار را تولید می کند، با استقبال کارشناسان مواجه شده است.

یاری ماتی لاتوالا (Jari-Matti Latvala) رئیس تیم تویوتا در این رابطه تاکید می کند: علامت سوال های زیادی در مورد عملکرد این محصول جدید وجود دارد و رالی مونت کارلو برخی از پاسخ ها را به ما ارائه خواهد داد.

به عنوان یک تیم، ما بسیار سخت کار کرده ایم تا آماده باشیم، اما تا زمانی که به اولین رالی برسیم، هیچ کس نمی تواند بداند که ماشین های مختلف چگونه با یکدیگر مقایسه می شوند.

همچنین ممکن است بین رانندگانی که با خودروهای جدید خود بیشترین اعتماد به نفس را دارند و سایر رانندگان تفاوت هایی ببینیم. تغییرات زیادی برای آنها وجود دارد تا با نحوه رانندگی و تنظیم ماشین ‌های جدید سازگار شوند. 

در این گزارش تصویری شاهد ویژگی های این محصول جدید و زیبای تویوتا هستید. مدیران این شرکت امیدوارند محصول جدید و پرقدرتشان علاوه بر تامین سیاست های مبتنی بر کاهش تولید آلاینده های کربنی، در مسابقات بین المللی رسمی اتوموبیل رانی پیش رو خوش درخشیده و عناوین مهمی کسب کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها